Gyomortájéki fájdalom

Tisztelt Doktor Nő/Úr! Pár hete kezdett fájni az egész hasam, de nem tudtam beazonosítani. Aztán egyszer csak elmúlt, majd pár napra rá chilis bab evés után nagyon fájt a jobb borda alatti ívem. Mivel éjszakára mentem dolgozni reggelre elmúlt, így nem foglalkoztam vele. Közben beteg is lettem, össze szedtem egy mandulagyulladást. Egy hétig 500mg-os augmentin tablettát szedtem, mellette mikor az első napokban lázam volt egy fél kalmopyrin-t egy fél algopyrinnel. Rendesen ettem, igaz nem sokat, de napi többször, kekszet is rágcsáltam elég sokat és persze sok folyadékot ittam. Főleg teát. Most már 3 napja nem nem szedem az antibiotikumot, s semmi féle más gyógyszert, de most a gyomorszámnál elkezdett fájni, mely a ha ülök a buszon néha köldökig sugárzik. Ha köhögök egyet, akkor a köhögés idejére elmúlik. Hányingerem nincs, étvágyam is jó, gyomorsav nem jut a nyelőcsőbe, nem érzem a torkomban a kaparó érzését. Ha eszek nem múlik a fájdalom, s a buszon ülve és rázkódva a hátamba is néha kisugárzik. De ha fekszek, akkor nem fáj. Ha reggel felkelek nem fáj. Csak akkor kezd el, mikor munkába menet a buszon leülök, s lefekvésig kitart. Igaz, több műszakban dolgozok, ezért mindig más időpontban eszek, de odafigyelek, hogy mindig egyek. Alkoholt csak nagyon ritkán iszok, dohányozni dohányzik, napi 2-3 szálat. Fűszeres ételeket és a csípőset szeretem, de tudom hol a határ és mértékkel eszek belőlük. A gyors éttermi ételnek nevezett hulladékokat pedig messziről kerülöm. Idegeskedni az elmúlt pár hónapban nem idegeskedtem, teljesen nyugodtan élek. Háziorvoshoz nem bírok elmenni még egy, másfél hétig, azért is kértem a segítségüket. Bízok benne, hogy semmi komoly bajom nincs, mert eddig is makk egészséges voltam, a vérképem mindig jó, a vérnyomásom is, cukrom is. Sokat nézelődtem, hogy vajon a tüneteim mi okozhatja, de nem jutottam semmire. Előre is köszönöm válaszukat! Tisztelettel, István

Dr. Plósz János válasza gyomortájéki fájdalom témában

Panaszait esetleg a gyulladás illetve az antibiotikum kezelés okozta bélflórakárosodás is okozhatja. Javaslom, hogy a diéta fokozatos bővítése mellett használjon néhány hétig pre- és probiotikumokat, egy gyakran, egyszerre keveset.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. január 29., 00:39; Megválaszolva: 2013. január 30., 20:23
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Gyomorpanasz
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Több hónapja vissza-visszatérő gyomorpanasszal küzdők. Valahányszor nehezebb, zsirosabb, kisebb mennyiségű ételt...
gyomortáji fájdalom
Tisztelt doktorúr (nő)! Már kis mennyiségű étel (1-2 szelet kenyér üres gyomorra történő) elfogyasztása után is gyomortájékon a bal alsó...
Gyomortájéki fájdalom
Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Pár hete egyik napról a másikra arra ébredtem, hogy hányinger, émelygés, enyhe gyomortájéki fájdalom gyötör.1...
Végbélfájdalom daganat műtét után
Tisztelt Doktor úr! Május elején adenocarcinoma eltávolításának céljából kolorektális resectiora került sor, a műtéti hegek szépen...
Vérvétel kiértékelése
Tisztelt Doktor Úr! 2022. június 30-án vérvételen voltam magánlaborban. Mellékelten elküldöm, szeretném ha „röviden” kiértékelné...