Emesztesi gondok

Jo napot kivanok! 2 honapja Gorogorszagban dolgozom.Otthon gyogyteak segitik az emesztesemet, ide is kihoztam 6 dobozzal, de sajnos az a tea (ginseng slim meregteleinto tea) nem hasznal itt.5 eve iszon ezt a teat es eddig semmi baj nem volt vele. Az elozo 2 nayarat is gorogorszagban toltottem es akkor sem volt semmi baj, csak most, pedig az etrendemre odafigyelek.Elkezdtem szedni a Ducolax-ot, amely segitegevel minden nap volt szekletem, de tudom hogy ezt nem szedhetem sokaig. (eddig 2 honapja szedem naponta 2 tablettat) hiszen minden gyogyszer egyfajta "mereg" ami karosodasokat okozhat pl. a veseben ill mas szervekben is. Meg kint leszek 2 honapig es azert fordulok Onhoz hogy orvosi szemmel mit ajanlanak amivel nem mergeznem a szervezetemet annyira.Esetleg valamilyen gyogynovenyes kapszula.Sokat sem szeretnek erte fizetni.Korhazba pedig itt nem szeretnek menni, mert elegge hosszadalmas folyamat lenne mivel mas nemzetisegu vagyok.Valaszukat elore is koszonom Edit

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Puskásné Dr. Kocsis Erika válasza székrekedés témában

Kedves Edit,

Nem volt világos számomra, hogy miért is kellett már kb. 17 éves korában elkezdeni a hashajtó rendszeres használatát. Amennyiben eddig még nem volt orvosnál panasza miatt hazaérkezésekor keresse fel házi orvosát vagy gastroenterológiai szakrendelést, hogy járjanak utána mi lehet a háttérben. Írta, hogy odafigyel az étrendjére akkor gondolom nem kell említenem hogy mennyire fontos a megfelelő mennyiségű folyadék (leginkább szénsavmentes víz/ásványvíz) pótlás és a rost dús étrend, fontos a rendszeres testmozgás is. A hashajtók hatásukat különböző féle módon fejtik ki, de bizonyos időt követően adaptálódik (alkalmazkodik) a bélrendszer, így hatásuk lecsökken, melyet a beteg úgy vesz észre, hogy nem hozza a szokásos hatást. Az ozmotikus hashajtó (pl. lactulose nevő hatóanyag) a legmegbízhatóbb és legbiztonságosabb, de alkalmazásakor megnövekszik a folyadék igény, amennyiben lehetséges akkor az elkövetkező két hónapban alkalmazza ezt, ha nem akkor maradjon a Ducolax használatánál, a lehető legkevesebb szükséges dózist alkalmazza, esetleg tartson egy-egy nap szünetet. A gyógyteák hasonlóképpen a gyógyszerekhez különböző hatóanyagokat tartalmaznak azzal a különbséggel, hogy nem lehet sohasem ugyanazt a mennyiségű hatóanyagot bevinni egy adag elkészítésekor, mivel az hogy mennyi hatóanyag kerül be több mindentől függ pl. a vízhőmérsékletétől, az áztatás idejétől.

Üdvözlettel,

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. augusztus 05., 10:39; Megválaszolva: 2012. augusztus 08., 12:44
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Hasi problema
Tisztelt Doktor Ur! Egy összetett problemaval fordulok Önhöz. Korabban mar megvalaszolta egy kerdesemet, melyben a veres-nyakos szekletemre kerestem...
Végbélrepedés mikor gyógyul meg !
Tisztelt doktor Úr! Köszönöm a gyors választ az előző kérdésre. További kérdésem az lenne, hogy a záróizom görcsösségre a kenőcsön...
Epevezeték
Tisztelt Doktor Úr! Epevezeték problémával szeretnék kérdezni. 6 hónapja jobb oldali hasi...
Mi okozhatja a reggeli híg székletet?
Jónapot Kívánok! Az utóbbi időben reggelente rendszeresen lágy a székletem, amivel azt gondoltam hogy nincs is probléma, hiszen egy ápoló rokonom...