Epevizsgálat

Tisztelt Doktor Úr! Elnézést, hogy ujra zavarom Önt, de nagyon fontos lenne megnyugtató választ kapnom! Közel 3 éve húzódó kínzó emésztőrendszeri panaszaim vannak, amik idegileg már láthatóan nagyon megviseltek. (l5 kg-ot fogytam) Nem untatnám a részletekkel, de sajnos elég sok komplikációt kellett már kibirnom. Emiatt is irok tulajdonképpen. Most ujra kiirták az epe-izotóp vizsgálatot, ahonnan egyszer már elutasítottak, mivel kiderült, hog Nitromint kell kapjak, amitől egyszer már eljájultam. Cardiológus azt mondta, hogy ezt akkor nem kaphatok. Ennek ellenére ujra kiirták a vizsgálatot, amitől nagyon félek, mert már volt elég bajom vizsgálatok miatt. Attól tartok, hogy nem merek elmenni, viszont szükséges lenne. Kérdésem az lenne, hogy létezik-e másfajta vizsgálat, amivel meg lehet nézni a májat és az epét? Az MR vizsgálat helyettesíthetné-e ezt a vizsgálatot? Sajnos most a májfunkciós értékeim emelkedettek, ami még nem volt: Se aszpartat aminotranszferáz 108 Se alanin aminotranszferáz 140 Ez nagyon megrémít, mivel alkoholt soha nem ittam, gyógyszert viszont szedek elég sokat. Nexiumot kb 8 éve, Betaserc, Rivotril, időnént Pentasa, Detralex, görcsoldók, fájdalomcsillapitók, amik most eszembe jutnak. Most szúrom a hasamat Clexan-nal 20 napig. (ez sem tisztázott teljesen) Tavaly voltam hasi CT-n, ami a következőt irta le: a máj bal lebenyében a rekeszi felszin közelében egy 5 és egy 10 mm nagyságu hypodens képlet ábrázolódik, valószinüleg cysta lehet. A jobb vese alsó harmadában 3 mm-es kő, a bal vese alsó pólusában 6 mm-es corticalis cysta látható. Kontraszt (jód) - érzékenység miatt a nativ felvételek korlátozott értéküek. Még egyszer elnézését kérem, és nagyon várom megnyugtató válaszát! Ha mód van rá és megengedné, akkor megkeresném a Doktor Urat! Hálásan köszönöm, hogy ilyen türelemmel van a betegek iránt! Tisztelettel: Mária!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza epevizsgálat témában

Másfajta funkcionáls vizsgálat nem igazán létezik, az MR és a CT is szervi eltéréseket képes kimutatni, funkciót, legalábbis epeelválasztás tekintetében nem. Ha a Nitromint spray-től lett rosszul, az valószínűleg vérnyomásesés következménye volt, nem valódi allergiás reakció, így ha a vérnyomását ellenőrzik illetve vizsgálat előtt fogyaszt kellő mennyiségű folyadékot, akkor szerintem nem lenne gond az ismételt alkalmazás során. Az emelkedett májenzim-értékek miatt hepatológust érdemes felkeresni, megijedni nem kell, nem túl magas értékek és lehet, hogy a gyógyszerszedés mellékhatása, de mindenképp érdemes utánajárni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. április 17., 16:19; Megválaszolva: 2012. április 20., 07:43
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
CT eredmény
Tisztelt Doktornő! Édesanyám CT leletének értelmezéséhez kérnék segítséget.Előljáróban annyit, hogy kizáródott hasi sérvvel, és...
Gyomorhurut
Tisztelt Doktor Úr! December végén hasi fájdalmaim,puffadásom volt (korábban Controlocot szedtem több,mint 1 évig refluxra, amelyet nyáron hagytam...
Alkohol reflux
Tisztelt Doktor úr 40 éves vagyok és sajnos az utóbbi időben a munkahelyi stressz okozta feszültséget alkohollal próbálom enyhíteni. Járok...
MRI értelmezése
Tisztelt Doktor Úr! Lassan 2 éve van jobb bordaív alatti és a köldök jobb oldali területén levő tompa fájdalmam. Ami leginkább mozgásra...
Hasi uh lelet
Tisztelt Főorvos úr! Kérem véleményezze hasi UH leletemet. Proctitis ulcerosaval kezelnek, ez elkepzelheto hogy továbbterjedt? Az epehólyagnal...