Hirdetés
      • ASO / Vérkép

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Irritábilis bélszindrómás, cukorbeteg, RA-s beteg vagyok! A rendszeres vérkép ellenőrzés során a legutóbbi eredménye (amit nem tudok) ASO és nagyon magas 678! Aztán kevés: a foszfor, a vas, a kálcium (ezt még értem) Kevés: Összkoleszterin: 2, 9 Ez milyen problémát okoz? Valamint kevés még és ezt sem tudom milyen probléma: Hemoglobin (115), Hematokrit (0, 347) Aztán ami magas és szeretném tudni, hogy mit takar!: Amit írtam az ASO és a Thrombocita (365) A vérvételkor már 2 hete fennálló hasmenésem volt.Széklettenyésztés történt, eredmény: negatív! Szóval a hasmenés ami aggasztott, hogy milyen sokáig eltart, nem derült ki hogy miért. ( IBS? ). Aztán elmúlt. A következmény, hogy kiürült a vas, foszfor, kálcium. Most Neo-Ferro-Folgammát szedek erre. Olvastam, hogy ASO az Streptococcus baktériumra utal. Mégis hol van, ha a széklettenyésztés negatív, és állítólag az nem okoz hasmenést. Lányom decemberben torokgyulladás és skarlátban szenvedett.Január elején én tüszös (szerü) mandulagyulladásban, de csak pár nap múlva mentem orvoshoz amikor már nem bírtam a fájdalmat. Maripent írtak, de csak pár nap múlva váltottam ki a receptet.Beszedtem mindet és amikor elfogyott, akkor kezdődött a hasmenés.Tudom, hogy az antibiotikum okozhatja, de ennyi ideig a szedést követően? Lehet, hogy a Streptococcus ráment a belekre? A többi gyógyszeremet nem most kezdtem szedni, tehát rájuk nme gondoltam, mint okozói a hasmenésnek. Metfogamma, Myoflexin, Ranitic, Huma-Folacid, Trexan, Fortedol. A hasmenés 3. napján szívdobbanás kihagyás 12 órán át tartott, elmentem orvoshoz, akkor nem tudta elcsípni az ekg-val, viszont 89-es nyugalmi pulzus. Mondta biztos a hasmenés miatt van az ionok meg nem tudom mik miatt.Elkezdtem szedni Panangint. Másnap 100 a pulzus. Majd napokig nincs panasz. Most hétvégén újra szívdobbanás kihagyás-3 órán át-(hasmenés már nincs), ájulás közeli érzés és 60-as pulzus. Pénteken megyek kardiológiára. Mi van ha nem csípnek el semmit? Lehet, hogy az ok az: RA? Kérem írjon nekem véleményt! KÖSZÖNÖM!

        Dr. Szanyi Andrea válasza a AST témában

        Kedves Kérdező! Az emelkedett ASO, amint Ön is írja, Streptococcus fertőzésre utal. A Streptococcusok okozzák a skarlátot, valamint mandulagyulladás hátterében is ez a kórokozó állhatott. Elképzelhetőnek tartom, hogy Önnél látványos bőrtünetek nélkül lezajlott a skarlát. Az ASO értéke a fertőzés elmúlását követően csak hetekkel normalizálódik. A penicillin (Maripen) okozhat hasmenést, ilyenkor célszerű élőflórás kefír, joghurt fogyasztása vagy probiotikum szedése. Utóbbi a patikában recept nélkül kapható. A vérképe enyhe vérszegénységet jelez, ennek hátterében nagy valószínűséggel az RA áll. A metformin valóban okozhat hasmenést, de ez a kezelés kezdetekor jelentkezik általában. A vastartalmú (Neoferrofolgamma) tabletta is állhat a hasmenés hátterében, amennyiben panasza nem szűnik, célszerű a gyógyszert más vas- és folsavtartalmú készítményre lecserélni. Remélhetőleg a szapora szívverése hátterében nem igazolódik eltérés, de mindenképpen említse meg a kardiológusnak, hogy környezetében skarlát zajlott és Önnek mandulagyulladása volt, mivel skarlát szövődményeként ritka esetben, nem időben elkezdett antibiotikus kezelés esetén carditis léphet fel.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szanyi Andrea
        belgyógyász, háziorvos, geriáter Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Szanyi Andrea
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2012. február 14., 15:59; Megválaszolva: 2012. február 16., 18:32

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktor úr! Már többször előfordult hogy végbéltáji fájdalmaim és viszkető érzéseim vannak. Voltam már vele sebészeten és klf. kenőcsüket adtak. még 2015-ben anoskópia is történt.De semmi komoly, ill durva elváltozásról nem...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! A következő számomra rendkívül kellemetlen problémával fordulok Önökhöz: néhány éve egy-két alkalommal iszonyú erejű hasfájás gyötör, ami a gyomorszájamtól indul és fokozatosan terjed szét lefelé....
        Tisztelt Doktorno! Edesanyam miatt irok Onnek. 72 eves,nehany hete buzos szeklete volt, eros hascsikarassal ami elmult. Neha neha elofurdult meg ilyen. 6 honap alatt kb 5 alkalommal. Diagnosztizalt refluxa van, 3 eve gist daganattal mutottek. Kemoterapia,...
        Tisztelt Dr.Úr/Dr.Nő! 29 éves férfi vagyok. Komolyabb gyomor problémáim kezdődtek 4 hónappal ezelőtt. Első napokban erős savas visszaáramlást éreztem, melyre háziorvosom felírt Noacid 40mg-ot. Ezt két napig szedtem, majd étkezés utáni...
        Tisztelt Doktornő! Egy évek óta fennálló panasszal fordulok Önhöz. Hosszú lesz ezért előre is elnézését kérem, de már kezdek kétségbe esni. 25 éves nő vagyok. Kb 3-4 éve indult jobb főleg alhasi fajdalommal, mely főleg a...
        Tisztelt Doktor Úr! Tavaly rövid idő alatt 13 kg-ot fogytam. Szinte a teljes zsírmennyiségemet lefogytam (kardiológiai vizsgálat során a szív körüli zsír is eltűnt). Gastroscopia és colonoscopia során vett biopszia a vékonybél és a...
        Tisztelt Doktor Úr! Már hosszú évek óta küzdök hasi panaszokkal, egészen pontosan 2011 óta, amióta műtöttek rosszindulatú heredaganattal. Tüneteim: Állandó puffadás, alhasi görcsök és sokszor folyékony széklet. Ez utóbbi néha pár...
        Tisztelt Doktorúr! Az alábbi gyomorbiopsia eredményéről szeretném kérdezni. - aktivitási jeleket is mutató közepes fokú idült interstitialis gyulladás secunder nyiroktüszőkkel,erős Helicobacter fertőzéssel.Hámdysplasia nincs. Szeretném...
        Tisztelt Doktor úr! Zsákai Dezső vagyok. 2019 07. 17. -én voltam gyomortükrözésen, és az alábbi leletet kaptam. Szeretném, ha részletesen kielemezné, hogy mit is jelentenek, és milyen foku problémával állok szembe, valamint terápia...
        Jó napot. 23 éves férfi vagyok körülbelül fél éve vannak gyomor panaszaim. Az egész a mandula műtétem után nemsokkal kezdődött. Nagyon sok antibiotikumot fájdalom illetve lázcsillapítót szedtem a mandulám miatt és most olyan panaszom van,...