Hirdetés
      • Crohn-betegség: folyamatos hasmenés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves doktornő/úr! A Crohn-betegséggel kapcsolatban szeretnék kérdezni Öntől. A lent megadott gyógyszereket szedem, mellette folsavat és b vitamin komplex-et. A dietetikus, akivel beszéltem azt mondta, hogy a diétának nincs akkora jelentősége, inkább ki kell tapasztalni, mi az, amit gond nélkül tudok enni, mi az, amit nem. Az első kérdésem az lenne, hogy ez így tényleg jó? Mert így csinálom és nem fáj a hasam, semmi problémám nincs egy dolgot kivéve, a folyamatos hasmenés. Mit lehet csinálni, hogy az megszűnjön, vagy legalább kicsit ritkábban jelentkezzen? Mert vannak helyzetek, amikor elég kínos ez... Előre is köszönöm a válaszát! Üdvözlettel Szulik Adrienn

        Dr. Plósz János válasza a Crohn témában

        A diétával kapcsolatban az én véleményem is hasonló, érdemes esetleg pre- és probiotikum kúraszerű fogyasztásával kiegészíteni a táplálkozást, illetve ismertek speciálisan Crohn betegek részére kifejlesztett tápszerek is. Ha naponta több, híg széklete van, ez a betegség aktivitására utalhat. A Budenofalk terápiás dózisa 3x3mg, az Imuran-é 2mg/testsúly-kg. Ha a hasmenés tényleg a betegségaktivitás eredménye, érdemes a dózisokat betartani.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2012. január 10., 15:19; Megválaszolva: 2012. január 11., 20:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktor úr! Már többször előfordult hogy végbéltáji fájdalmaim és viszkető érzéseim vannak. Voltam már vele sebészeten és klf. kenőcsüket adtak. még 2015-ben anoskópia is történt.De semmi komoly, ill durva elváltozásról nem...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! A következő számomra rendkívül kellemetlen problémával fordulok Önökhöz: néhány éve egy-két alkalommal iszonyú erejű hasfájás gyötör, ami a gyomorszájamtól indul és fokozatosan terjed szét lefelé....
        Tisztelt Doktorno! Edesanyam miatt irok Onnek. 72 eves,nehany hete buzos szeklete volt, eros hascsikarassal ami elmult. Neha neha elofurdult meg ilyen. 6 honap alatt kb 5 alkalommal. Diagnosztizalt refluxa van, 3 eve gist daganattal mutottek. Kemoterapia,...
        Tisztelt Dr.Úr/Dr.Nő! 29 éves férfi vagyok. Komolyabb gyomor problémáim kezdődtek 4 hónappal ezelőtt. Első napokban erős savas visszaáramlást éreztem, melyre háziorvosom felírt Noacid 40mg-ot. Ezt két napig szedtem, majd étkezés utáni...
        Tisztelt Doktornő! Egy évek óta fennálló panasszal fordulok Önhöz. Hosszú lesz ezért előre is elnézését kérem, de már kezdek kétségbe esni. 25 éves nő vagyok. Kb 3-4 éve indult jobb főleg alhasi fajdalommal, mely főleg a...
        Tisztelt Doktor Úr! Tavaly rövid idő alatt 13 kg-ot fogytam. Szinte a teljes zsírmennyiségemet lefogytam (kardiológiai vizsgálat során a szív körüli zsír is eltűnt). Gastroscopia és colonoscopia során vett biopszia a vékonybél és a...
        Tisztelt Doktor Úr! Már hosszú évek óta küzdök hasi panaszokkal, egészen pontosan 2011 óta, amióta műtöttek rosszindulatú heredaganattal. Tüneteim: Állandó puffadás, alhasi görcsök és sokszor folyékony széklet. Ez utóbbi néha pár...
        Tisztelt Doktorúr! Az alábbi gyomorbiopsia eredményéről szeretném kérdezni. - aktivitási jeleket is mutató közepes fokú idült interstitialis gyulladás secunder nyiroktüszőkkel,erős Helicobacter fertőzéssel.Hámdysplasia nincs. Szeretném...
        Tisztelt Doktor úr! Zsákai Dezső vagyok. 2019 07. 17. -én voltam gyomortükrözésen, és az alábbi leletet kaptam. Szeretném, ha részletesen kielemezné, hogy mit is jelentenek, és milyen foku problémával állok szembe, valamint terápia...
        Jó napot. 23 éves férfi vagyok körülbelül fél éve vannak gyomor panaszaim. Az egész a mandula műtétem után nemsokkal kezdődött. Nagyon sok antibiotikumot fájdalom illetve lázcsillapítót szedtem a mandulám miatt és most olyan panaszom van,...