Szív, cukor, vagy a baleset?

Tisztelt Doktor Úr/Doktor Nő! 20 éves, erősen túlsúlyos lány vagyok. 156 cm magam, 83 kg. Ennél sokkal testesebb voltam, volt olyan időszak, amikor elértem a 103 kg-ot is. Nem olyan régen kezdődtek a panaszok. Először amikor feldagadt a bokám, egy 800 km-es autóút volt mögöttem. Utána nem voltak problémáim kb 2 hónapig. Aztán volt egy autóbalesetem, ahol megütöttem a bal felem. Zúzódások az alhason,, derék, illetve a jobb lábamon. Kivizsgáltak rendesen, Olaszországban történt a baleset, megkaptam a zárójelentést, amiről sajnos említeni nem tudok, mert teljesen olasz nyelvű. Nem találtak semmi bajt a kórházban, elengedtek. Viszont a jobb térdem azóta feldagad, illetve sűrűn vizesedik a bokám, mind a kettő. Mindkét lábfejem olyan, mintha égne, és hamar el is zsibbadnak. Sokszor nagyon erősen ver a víz. Azelőtt is izzadós voltam, de akkor 20 kg-mal több voltam. Semmi más panaszom nincs, szóval nem érzem, hogy szorít a szívem. persze nagy súlyt hordozok, így ha gyorsabban megyek vagy kocogok nagyon erősen ver a szívem, de gondolom ez normális. Továbbá régebben fordult elő, hogy sokszor fájt a fejem, ami általában magas vérnyomásra utalt. Mostanában viszont ébredéskor fáj a fejem, és akkor múlik el, ha iszok egy kis kv-t, pedig nem szoktam kv-zni. 17-18 évesen dohányoztam, már nem. Inni nagyon ritkán, csak ha baráti összejövetel van. Egyéb drogok sem jellemzőek. Lehetségesek ezeknek a tüneteknek lelki okai? 5 hónapja hagytam el Magyarországot, otthon hagyva beteg édesanyámat, és költöztem ki Olaszországba, ami nem járt/nem jár kevés gonddal. Köszönöm szépen megtisztelő válaszukat!

Dr. Bogdán Aurél válasza baleset témában

Az Ön panasza igen összetett. A lelki okok is szerepet játszhatnak panaszaiban. A végtag duzzadásban és fájdalomban szerepe lehet a balesetnek, a túlsúlynak de szíveredetű is lehet a tünet. Pontos válaszhoz szükségesek lennének bizonyos vizsgálatok (labor, EKG, szívultrahang, röntgen stb.) Javaslom keressen fel egy belgyógyászati és egy ortopédiai szakrendelést. Addig javasolt, ha tud úszni, minél többet és kerékpározni. Ez a a lábduzzanat csökkentésében is segíthet, a testsúlycsökkentésben is, illetve a szív működését is javítja, így a lábduzzanat csökkentésének dupla esélye van.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. november 07., 14:54; Megválaszolva: 2011. november 09., 10:55
Kérdések és válaszok: Elsősegély, sérülések
SOS sinus infarktus
A 23 Éves fiam 08.29.-én a diszkóban leesett a galériáról fejre. Életmentő műtétet végeztek el rajta.Semmivel nem biztattak. A homloklebeny, a...
Mi a teendő?
Egy családtag - 85 éves hölgy - otthonában elesett, hanyatt, fejét hátul beütötte, néhányp perces emlékezet kiesés lépett fel, aztán rendbejött....
Baleset: lehetett-e belső...
A 3 és fél éves kislányom egy trambulinon rosszul esett el és a hasán fekve ért le. Kb. fél percig sem hangja nem volt és nem is sírt, csak nagyon...
Állatharapás
Tisztelt Dr. Szabó Zsuzsanna! Munkám során járunk ki terepre. Egyik alkalommal, most április 5.-én, egy illegális területfeltöltésnél jártunk...
Elváltozás a combon mitől?
Tisztelt Doktor! Egyik napról a másikra arra lettem figyelmes, hogy eldeformálódott a bal combom. Egy mélyedés van benne, mintha lyuk lenne, vagy egy...