• Éveken át tartó szteroid kezelés mellékhatása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Hetek óta bíbelődök gyengeséggel, étvágytalanséggal, hányingerrel, esetenként hányással, hasmenéssel. Eleinte a szoptatás abbahagyása utáni hormonváltozásra gondoltam. A laborleletek (vas, TSH, májfunkciók) rendben vannak, csak én nem. Viszont több mint 5 éve használok budesonidumot 200 mcg-ot asthmamra, és a hasonló hatóanyagú orrsprayt, orrpolipra napi 128 mcg-nyi adagban. Terhesség, szoptatás alatt ezt szedhettem. Okozhatja-e a rossz közérzetet a tartós steroid használat? Mire kell ügyelni a szedés abbahagyásakor? Az általános vérképnél jelentkeznie kellett volna-e mellékvesekéreg elégtelenségre utaló értéknek vagy háziorvos nem is kérhet ilyeneket? Válaszukat előre is köszönöm, üdvözlettel: evi

        Dr. Szántó Antónia válasza a szteroid témában

        Kedves Kérdező, ezeknek a készítményeknek éppen az a lényege, hogy NEM szívódnak fel a keringésbe, és nem okoznak szisztémás, tehát több szervrendszert érintő szteroid-mellékhatást. Tehát a gyengeséget nem ez okozza, és emiatt nem is lehet mellékvesekéreg-elégtelensége.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szántó Antónia
        belgyógyász-immunológus

        Dr. Szántó Antónia
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. június 01., 11:23; Megválaszolva: 2011. június 03., 09:22

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Főorvos Nő! Szíveskedjen az MRI felvételt kielemezni, és számunkra érthetővé tenni. 24 éves fiatalemberről van szó, aki állandó gerinc, és derékfájással küzd. A folyamatos gyógyszerszedése kikészítette a gyomrát. Szíveskedjen...
        Kedves Doktornő! MR eredmény értékelésében szeretném a segítségét kérni, mit is jelentenek? A nyaki lordosis íve megtartott. A nyaki discusok dehidráltak. A C.III. és C.IV.discuson mérsékelt körkörös protrusio ábrázolódik. A C.V....
        Tisztelt Doktor Úr! Problémám a következő. Tegnap hajnalban felkeltem, kimentem mosdóba és mikor visszafeküdtem elkezdett görcsölni a hasam. Nem annyira, hogy nem tudtam felkelni, de azért görcsölt elég jól. Éreztem is mintha mozognának a...
        Tisztelt Doktornő! Legjobb barátnőm gyermeke 5 éves, 2016-ban szakorvosi kérésre a debreceni klinikán kromoszóma vizsgálatot kezdeményeztek arc alapján kimutatható jellegzetességek alapján. pl. kis szájnyílás, elálló fülek, nyálfolyás A...
        Tisztelt Doktor Úr! Hosszú ideje már , hogy a nyelvem két oldalán fogbenyomatok találhatók, valamint ha néha néha italozás van hétvégén akkor napokig fehér lepedékes. Ha probiotikumokat szedek, gyorsan rendeződik a fehér lepedék,de a...
        Tisztelt Dr. ÚR! Először is Boldog ÚJ Évet Kívánok! 28 éves férfi vagyok. A panaszom a következő. Kb. július végén begyulladt a fülem és kaptam rá Dalacin 300mg antibiotikumot amit végig szedtem napi hármat. Sajnos nem tudtam hogy...
        Tisztelt Doktor úr! Zsákai Dezső vagyok. Szeretném az ön tanácsát is kikérni, az alábbiakban. Évek óta van bal alhasi görcsöm, ami időközönként elő jön. Valamint az utóbbi időben a bal borda alatt is szokott enyhén fájni. A...
        Egyik nap felkeltem és éreztem magamon hogy rossz a közérzetem. Olyan volt mintha kicsit lázas lennék vagy hőemelkedésem lenne. Nem nagyon foglalkoztam vele napközben itthon voltam és ittam a meleg teát és vettem egy forró fürdőt. Utána jobb...
        Tisztelt Doktornő! Én egy 30 éves fiatalember vagyok, több mint 12 évig szedtem Xanaxot (napi szinten) álmatlanság ellen, majd ezt követően fokozatosan csökkentettem az adagot, és több mint 1 hónapja már semmit nem szedek. Próbáltam...
        Kedves Doktornő! Édesanyám 2. típusú cukorbeteg. Vese funkció értékei kissé romlottak és emiatt 2018. febr. végén a Merckformint 850-ről 500-ra csökkentették, a DIAPREL MR maradt 60 mg. Azóta nem igazán tudjuk beállítani a cukorszintet,...

      • Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés