• ITP-s vagyok, vizesedem

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Két héttel ezelőtt ismét lesúlyedt a trombocitaszámom. 5e volt. Medrol-ra reagált, pár nap alatt 200e fölé ment. (az elején 200mg naponta, kb 4 napig). Majd 100mg legalább ugyan ennyi ideig. Most napi 50mg-ot szedek 15éig.

        A mellékhatások borzalmasak, de a legrosszabb a vizesedés. A bokám nagyon be van dagadva. Vízhajtót szedek rá.

        Az lenne a kérdésem, hogy a vizesedés milyen egyéb módon kezelhető? Van, hogy nem tudom felvenni a cipőmet.

        WEBBeteg szakértő válasza a ITP, szteroid témában

        Kedves Érdeklődő!

        Sajnos nem igazán tudok semmi biztatót mondani. Az ITP kezelésében alapvető szerepe van a szteroid készítményeknek, és nem igazán helyettesíthetők semmivel. Meg kell próbálni találni azt az "ideális" dózist, mely mellett még nincsenek jelentős mellékhatások, de a trombocitaszám sem esik le jelentősen. Vizesedés ellen pedig csak a vízhajtó a megoldás.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2010-02-09 22:43:00; Megválaszolva: 2010. február 09., 22:43

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Nyáron vastagbél tisztító kúrát csináltam, ami után hasi fájdalmak kezdődtek a bal alhasban, de nem étkezéssel összefüggésben inkább sétával futással. Köldöktől balra pedig kialakult egy folyamatos fájdalom pont...
        Tisztelt doktor úr. A kérdésem a következő lenne a doktor úr felé , áprilisban fogászati kezelés után kaptam antibiotikumot attól hasmenésem lett , ez tartott kb 3 hónapig, de addig elvégezettem a következő vizsgálatokat , vastagbél...
        Tisztelt Doktornő!Hetek óta tartó baloldali és has középen,szúrkáló nyilaló görcsös hasfájás miatt kérném szives tanácsát,javaslatát!A fájdalom görcs fekvésre,fél vagy egy óra valamint 15-20 perc elteltével elmúlik!Előfordult olyan...
        Tisztelt Doktornő! A laboreredményem szerint a fehérvérsejtszám a megadott 4-10 határérték helyett 15, a neutrofil szintén emelkedett 11,9 a megadott 2-7 határérték helyett és bár az össz limfocita határértéken belül van, a százalékos...
        Tisztelt Doktor Úr! Most egy olyan panaszom van, hogy a köldököm körül égő érzést érzek. nem fáj,hanem kifejezetten ég. Hasi ultrahangra mentem el. az teljesen negatív. Szedek 2x20 mg pantoprazolt 6 napja gyomor és nyelőcsőégésre. napi 1...
        Tisztelt Doktor Úr! 36 éves nő vagyok, kb. két hónapja különböző intenzitású fájdalmat érzek a bal bordaív alatt. Ülő helyzetben és étkezések után a legrosszabb, a nap folyamán fokozatosan erősödik. Éjszaka nem zavar, fekve sokat...
        Kedves Doktorno! 54 eves vagyok, Usaban elek ezert nem tudok csak ugy orvoshoz menni, azert irtam ide. Nem dohanyzom, nem iszom, probalok egeszsegesen elni, de most kicsit megijedtem a szemem korul van egy ilyen folt( csatoltam) A hajam hullik picit, 3 eve...
        Tisztelt Doktornő! Erős hátba sugárzó deréktáji fájdalom és bal oldali lábzsibbadás és érzéskiesés miatt készült ct eredmény értelmezéséhez szeretném a segítségét kérni. L gerinc ct vizsgálat Fokozott ívű lumbális lordosis,...
        Tisztelt doktor úr! Érdeklődöm,hogy a belélegzésen kívül a lenyelt, és táprendszerbe került azbeszttel kapcsolatban van-e valamilyen tapasztalat?
        Kedves Doktor úr! Nagyon el vagyok keseredve kérem segítsen. Május óta, folyamatosan Klebsiella pneumoniae a hüvelytenyésztésem eredménye és nem tud eltűnni. ELőször csak folyásos tünetim voltak, a szeméremtesten folyamatosan égett, marta a...