• Szedhetem e?!

        Legfrissebb cikkek a témában
        Nincs találat!
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! Úgy kezdeném,hogy 180cm és 105kg-vagyok! Üllő munkát végzek,sajnos,de mikor csak tehetem kerékpározom napi szinten fekvőtámaszokat nyomok stb.... Nem fogyasztok alkoholt,nem dohányzom de még csak kávét sem fogyasztok! A magas pulzusomra szedek három éve napi 2,5 mg Nebivolol Sandozt két éve pedig napi egy szem Esomeprazol Sandoz 40 mg os tablettát rengeteg savamra! Továbbá napi két szem Detralexet alsó végtagi értágulataimra/mindkét lábszáram térdig el van színeződve/! Egy ideje a Triglicerid szintem 2,60 és 3,60-között mozog ami háziorvosom szerint nagyon magas,pedig egy éve napi egy evőkanál lazacolajat is eszek az LDLem: 2,51 Szérum koleszterin:4,81.Most kaptam egy Bezalip 400mg retard nevű gyógyszert amibőL napi egyet szedek,már négyet bevettem! A kérdésem mennyire káros vagy hasznos ez a szer,szükségesnek tartja e ön ilyen laboreredmények mellett,továbbá okozhat e vérnyomás csökkenést és szédülést? Ha nem tartja megfelelőnek van e más javaslata esetleg más gyógyszer!? Napi egy szemet kell szednem és tartok attól,hogy valami veszélyes szert szedek de közben olvastam a trigliceridről is ami nem különben veszélyes ha megnövekedett! De a magas vérzsír szint csak az örökölt értágulataim miatt aggaszt! Megtisztelő válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel:László.

        Dr. Plósz János válasza a triglycerid témában

        A triglicerid-érték erősen diéta-függő, így jól reagál a zsírszegény étrendre illetve a testsúlycsökkentésre (ezekkel a Bezalip véleményem szerint kiváltható). A magas koleszterin-szint nagyobb kockázatot hordoz érrendszeri rizikó tekintetében, mint a triglicerid-érték. A szédülést és vérnyomás-csökkenést valószínűleg a nagy meleg illetve a folyadékháztartás megeséses (fokozott izzadás) okozhatta. Szóval szerint igyon többet, egyen kevesebbet, tartson zsírszegény diétát és pár hónap múlva kontrollálják vissza a vérzsír-értékeket.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2019. június 25., 15:48; Megválaszolva: 2019. június 25., 16:03

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Előéletem: Gyerekkorom óta túlsúlyos vagyok. Jelenleg 187cm és 137kg. 26 éves, férfi. 2 éve ülőmunkát végzek és ennek köszönhetően, gyakori nálam az aranyér. A sport 3 évet volt jelen az életemben, kb 8 éve, azóta...
        Tiszteletem!Magas pulzus számra szedtem Panangin fortét+ mellé magnéziumb6-ot.Idegességre valeriána relaxot kaptam.Délután 5óra körül bevettem a valeriána relaxot és másnap reggel a Panangint+a magnézium b6-ot.érdeklődnék hogy nem okozhat e...
        Kedves Doktornő! 25 éves sportos férfi vagyok, szorongásos problémám többféle tünetet öltött az elmúlt hetekben, hónapokban (fullasztó légszomj érzés, szívdobogás, enyhe bizonytalanság érzés, fáradékonyság). Sajnos csak e hónap...
        Tisztelt Doktor úr!19 éves nő vagyok. Panaszaim körülbelül egy hónapja kezdődtek, amikor a menzeszem kimaradt. (most rendesen megjött). Azt vettem észre, hogy nem kívánok annyit enni, amennyit eddig, és ha ettem valamit, úgy éreztem, hogy...
        Tisztelt Doktor Úr, 1 hónapig folyamatosan hányingerem volt,alig tudtam par falatot enni mielőtt eljutottam a gyomortukrozesre,ahol ez lett az eredmény.Szovettani meg a mai napig nem érkezett meg,így tartom a komoly diétát amit gyomorhurutosoknak...
        Tisztelt Doktor Úr! Azt szeretném megtudni,hogy hány éves korig kell rákszűrésre menni a nőknek, illetve ha egyáltalán nem él szexuális életet, szükséges-e? Köszönöm.
        Tisztelt Doktornő! Az alábbi terheléses vércukorvizsgálattal kapcsolatosan kérném véleményét. 0 perces vércukor = 4.9 ; 60 perces vércukor = 4.0 ; 120 perces vércukor = 3.7; 0 perces inzulin = 11.4 ; 60 perces inzulin = 17.4; 120 perces inzulin...
        Tisztelt doktor, Érdeklődni szeretnék hogy sokat pakoltam otthon, utána úgy éreztem hogy kiszáradtam és sokat izzadtam, és 15 perc alatt megittam egy liter vizet. Most nagyon megijedtem hogy vízmérgezést kapok. Kérdezném hogy a tünetek a sok...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! A következő a panaszom: már évek óta kétheti/havi rendszerességgel megbízhatóan törnek rám rosszullétek: émelygés, hányinger, hidegrázás, fejfájás, gyengeség. Ezek a rosszullétek ugyanakkor 1-2 napon belül...
        Tisztelt Doktornő! Feleségemmel 2 éve szeretnénk babát, minden vizsgálatot elvégeztettünk értékeink rendben vannak. Cukorterhelésen is voltunk, ennek eredményeit szeretném ellenőriztetni feleségem esetében(33 éves/52kg/164cm): Éhgyomri...