• Fogamzásgátlás-Teherbeesés

        Legfrissebb cikkek a témában
        Nincs találat!
         

        Tisztelt Doktor Úr! Péter vagyok 24 éves és fogamzásgátlással kapcsolatos kérdésben kérném segítségét. Párommal aktív nemi életet élünk, ő több mint 2 éve fogamzásgátló tablettát szed (Deciora). Általában még a tabletta mellett is használunk gumi óvszert az együttléteknél. Most csütörtökön (03.14.) együtt voltunk és kivételesen nem használtunk óvszert, ezért megszakításos módszert alkalmaztunk a tabletta mellett. A tablettát a párom rendszeresen előírások szerint szedi és nem voltak a korábbiakban a tabletta felszívódását csökkentő tényezők (hasmenés, hányás). A mai nap folyamán (03.17.) az orvosi ügyeleten páromnak hólyaghurut miatt antibiotikum tartalmú gyógyszert (Monural) írtak fel amit be is vett. Az együttlétünk napja a párom ciklusának 6-8 napja és termékenység kalkulátorok szerint szombattól termékeny napjai vannak és csütörtökön (03.21.) ovulációja. Mivel tudom, hogy az antibiotikum befolyásolja a fogamzásgátló hatékonyságát és a spermium a női testen belül még napokig életben maradhat, azzal a kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy a csütörtöki gumi óvszer nélküli megszakításos együttlét és a mai (03.17.) antibiotikum bevétel után van-e reális esély arra, hogy a párom teherbe essen ? Köszönöm segítségét!

        Dr. Pétervári László válasza a Egyéb témában

        Az előírás szerinti fogamzásgátló gyógyszer szedése védelmet biztosít. Ami fontos a fogamzásgátlót mindig külön kell alkalmazni más készítménytől,kb.. 4 órát biztosítani a felszívódásra.Így kellő biztonság van a terhesség elkerülésére.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2019. március 17., 21:37; Megválaszolva: 2019. március 17., 22:03

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! 3 éve rekeszizomsérvet diagnosztizáltak egy tüdőszűrő vizsgálaton vették észre. a tüdőgyógyász orvos szerint születés rendellenesség. Általában régebben voltak enyhe refluxos savas epizódjaim, ezért elkezdtem szedni...
        Kedves Doktornő! Az alábbi kérdéssel szeretnék Önhöz fordulni, csatolom az ehhez szükséges vérvételi eredményt. 2 éves kislanyommal pénteken vervetelen voltunk egy esetleges vashiány megállapítása vagy annak kizárása céljából. Ma...
        Jó napot kívánok! Napi 2 mg Medrolt szedek. Vasárnap kell abbahagyni. Mikorra ürül ki a szervezetből? Köszönöm
        Kedves Doktor Úr! Köszönöm válaszát január 15. 18:11es kérdésemre. Venter granulátumot iszok napi 2-3at, az étkezésekre nagyon figyelek, de bármennyire is figyelek étkezés után a bal oldalon a borda mögött (melltől a borda végéig )...
        Tisztelt Doktornő/úr! Tavaly októberben csináltattam egy nagylabort,aminek az eredménye viszonylag jó.Az eltérések a következők: Vörösvésejt süllyedés :43 mm/h(0-25) Vörösvésejtszám: 3,1 (4.0-5,2) Hemoglobin:117...
        Tisztelt Hölgyem/Uram! Minden alvás után a képen látható fehér „lepedék” jelenik meg a számon. Miért, mitől van ez és mit tehetnék ellene? Mennyire normális ez egyébként? Sok éve probléma ez nálam, de egyre durvábbnak érzem és...
        üdvözlöm. közel 3 éve szenvedek egy ismeretlen betegségben Tüneteim -kezdetben alhasi / deréktáji fájdalom (bal alhas + bal deréktáj) bal herém mintha nem lenne ugyanolyan vérbő, valamint csomós,sárgás ejak. -gyakori...
        Tisztelt Doktor úr! Szeretnék érdeklődni, hogy a petefészekrák mennyi idő alatt fejlődhet ki? 1-1,5 év alatt is lehetséges vagy ez hosszabb folyamat?
        Üdvözlöm! Az mennyire normális, hogy 29 napja szedem a Rabemant reggel (20mg) és este Quamatel 40et, de mellette mintha nem akarna a reflux múlni. Ég a gyomrom sokszor, bele szurkál néha, lüktet az egész hasam, gyomrom, a torkom be van gyulladva...
        Üdvözlöm,Tisztelt Doktor Úr! Olyan problémával fordulok Ön felé,hogy körülbelül másfél hónapja,azt tapasztalom,hogy székletürítés után,kisebb-nagyobb mértékben,véres a törlőpapír,valamint kellemetlenebb,enyhébb,tompább fájdalmat...