emésztési problémák

Tisztelt Doktor Úr! Évek óta szó szerint kínlódom emésztési problémákkal.Hasi puffadás eleinte, hasfájás majdnem mindenhol. UH: hepar nem nagyobb, inhomogen szerkezetű. A cholecysta epével telt, kőmentes, fala nem vastagabb.Epeutak tágak. A lien, retroperitoneum nem kóros, a pancreas kórjelző eltérés nélkül A vesék szerkezete megtartott, kőjel nem látható. A jobb vese pyelonja mérs.fokban tágabb, folyadékkel kirajzolt, átmérője 18 mm. A vesékben néhány tágultabb üregrendszeri szakasz is megfigyelhető.Tágult vékonybélkacs nem látható. A hasfalban körülírt kóros eltérés nem ábrázolódott. A pleura sinusok szabadok. Vélemény: Hepatopathia.. Gasztroentorológushoz is elmentem. Reflux mondta. Majd reflux betegségem lett. Gyógyszert szedtem, ám állapotom nem javult. Privát alapon elmentem vizsgálatra kiderült hiatus hernia.Ez év márciusában a SE Sebészeti Klinikáján híres professzor úr laparaszkópos műtéttel "helyre tette a dolgokat."2 tip.diabéteszes vagyok.Rendszeresen járok diabetológushoz. Tablettákat szedek a cuk.betegségre és a vérnyomásra. Ez aránylag rendben van. Az utóbbi időben viszont nagyon hamar teltség érzet jelentkezik és nem is nagyon van étvágyam. Nagyon megválogatom, hogy mit eszem évek óta. A Főorvos asszony Esomeprazol Sandoz /40 mg/ írt föl ha úgy érzem, hogy ismét reflux panaszaim vannak. A refluxra jellemző tünetek nem állnak fenn, de mégis úgy érzem, hogy valami nincs rendben. Napi 2 lit.folyadékot megiszom.Nem dohányzom, nem iszom, ritkán capuccinó 1. Néha olyan érzésem van, hogy csak folyadékkal tudom megenni az ételt evés közben - az igaz, hogy eléggé stresszes vagyok, xanax o, 5 mg-t írt föl a házi orvos. Szíveskedjen tájékoztatni, hol vizsgáltathatnám ki magam, azért, hogy ne legyen ez a diszkomfort érzés. Sajnos elhízott lettem - régebbi műtét következményeként, nőgyógyászati nagy műtét - lefogyni sem tudok.Néha a vércukrom eléggé leesik, mert keveset eszem. Naponta legalább 6x mindig kevés enni való. Személyre szabott diétát betartom. Házi orvosom semmit sem mond. Válaszát megköszönöm.

Dr. Plósz János válasza hasi fájdalom témában

A Velmetia gyakori mellékhatása: hányinger, hányás, haspuffadás, szóval gyógyszermellékhatás is lehet. A korai teltség, haspuffadás gyakran fokozott levegőnyelés eredménye (főként antireflux műtét után, amikor nem megy olyan könnyen a böfögés) . Erre gyógyszeres megoldás nincs, a tudatos odafigyelés, a lassú evés, ivás, beszéd, illetve az "üres nyelések" kerülése segít a problémán.

A másik esetben a vastagbélbe jutó még emészthető tápanyagot a bélbaktériumok fermentálják, gázképződés mellett. Ez esetben az étkezést követően 1-3 órával jelentkezik a puffadás. Megoldása pre- és probiotikum tartós használata (esetleg bélben ható antibiotikum kúraszerű alkalmazása) lehet, a gyakori, kis étkezések és a rendszeres testmozgás mellett.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. december 16., 13:05 ;Megválaszolva: 2015. december 16., 13:37
Kérdések és válaszok: Egyéb
Alhasi fájdalom
Kedves Doktornő! Alhasi-hasi fájdalmaim már hónapok óta tartanak. Ezek a vizsgálatok történtek sorrendben: -Ultrahang: bal oldali...
irritábilis bél szindróma
Tisztelt Doktor Úr! Nyáron vastagbél tisztító kúrát csináltam, ami után hasi fájdalmak kezdődtek a bal alhasban, de nem étkezéssel...
Fekvésre szűnő szúrkáló görcsös...
Tisztelt Doktornő! Hetek óta tartó baloldali és has középen,szúrkáló nyilaló görcsös hasfájás miatt kérném szives tanácsát,javaslatát! A...
gyomorfájás
Tisztelt Doktor Úr! Szeretném a szakvéleményét kikérni a panaszaimmal kapcsolatban. Hónapokkal ezelőtt a házi orvosomat felkerestem, mert gyakran...
Alhasi fájdalom és jobb alhasi is.
Szépnapot. Kb 2hete már hogy a köldököm alatt alhas tájékán és a jobb alhasnál fájdalmam van. Láz hányinger székletrekedés nincs.