Mit tudnék tenni?

Tisztelt Doktorúr! Másfél évvel ezelőtt kezdődött nálam az probléma, hogy folyamatosan romlott az állapotom 18 éves fiatal fiú létemre. Először reggelenkénti hányingerrel, nyelési nehezítettséggel, orrfolyással, dugulással, hátsó garatfali váladék csorgással, később hát, mellkas, váll fájással folytatódott az egész. Majd elkezdett erőteljesen fájni a torkom. Történt egy teljes fül-orr-gégészeti kivizsgálás, mellkas és nyaki CT, ami negatív lett. Allergia tesztet is végeztek, ami megint csak negatív lett. Továbbá allergiás rhinitist állapított meg. Refluxra hivatkozott a FOG, mert látta, hogy fel van maródva a gégémnél. Így ő küldött el egy gasztroenterológiai kivizsgálásra, ahol megállapították, hogy gastrooesophagealis refluxom van, oesophagitissel és rekeszsérv, kizáródás vagy üszkösödés nélkül (csatoltam egy képet) , ott annyit mondott a gasztroenterológus, hogy szedjem a gyógyszert és elfog múlni a gyulladás. Szedtem 3 hónapig emelt dózisban az Emozul 40mg-ot, de javulást nem volt, így vissza tértem a fül-orr-gégészhez, aki annyit mondott, hogy a gyulladás addig ott lesz, amíg nem végeznek el rajtam egy reflux műtétet. Ezután vissza mentem a gasztroenterológushoz, aki végzett egy újabb gyomortükrözést, de a gyulladás még mindig jelen volt, helicobacter pylori tesztet is végzett, ami negatív lett. Annyit mondott, hogy nem tud mit csinálni, menjek neurológushoz és szedjem tovább a gyógyszert. Jelenlegi tüneteim: minden egyes nyelésem fáj, nehezen nyelek, reggelente hányingerem van, egész nap rekedt a hangom. Ha beszélek, akkor a fájdalom nyelésnél növekszik. Jobb oldali gége tájéki résznél, ahol látta a felmaródást a FOG, fáj. Állandóan csorog a garatba a váladék az orromból. Rettentő büdös, savas szájízű a szám. Lepedékes a nyelvem, a fogaim gyakorta romlanak. Esténként puffadni szokott a hasam. Ezeket a tüneteket, már egyszerűen képtelen vagyok elviselni, leginkább a nyelési fájdalom elviselhetetlen. Ha lefekszem, már mindenféle diétát kipróbáltam, akkor érzem, hogy elkezd működni a gyomrom, mintha felfelé áramlana valami, olyankor ég a torkom. Nagyon sokszor kell büfögnöm. Olykor van olyan is, hogy elkezd nyáladzani a szám a jobb oldalt. Már 5 hónap telt el azóta, hogy szedem a protonpumpa gátlót. 11 hónapja fáj a torkom. A háziorvosom Debrecenbe küldött a Ritka betegségek tanszékére, amire csak decemberre kaptam időpontot, ami elég messze van. Mit tudnék tenni Dr. Úr? Fiatal vagyok, érettségi előtt állok, szeretnék sikeresen leszerepelni, de, így hogy beütött ez az egész betegség, elvagyok keseredve, s már nem tudom, hogy mit tegyek. Az életminőségem csak romlik. Mi a véleménye erről a kialakult helyzetről Dr. Úrnak? Mindenféle protonpumpa gátlót, gyógyszereket kipróbáltam, amit lehetett, de semmi sem hatott. Most csak a savlekötőt szedem. Ott Debrecenben már kezelni fogják a betegségemet? Addig mivel tudnám enyhíteni a fájdalmat?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza nyelési fájdalom témában

Először is ki kellene deríteni, hogy mi a betegség. A protonpumpa-gátlók hatástalansága az jelzi, hogy nem savas reflux áll a háttérben (a gyógyszerek tartós, emelt dózisú alkalmazása teljesen megszünteti a gyomor savtermelését) . Ettől függetlenül lehet, hogy epés vagy un. volumen-reflux okozza a panaszokat, ennek igazolására funkcionalis gastroent. vizsgálatok alkalmasan (nyelőcső manometria, 24 órás pH mérés) . Ha ezek rendezett állapotot mutatnak, más területen kell a problémát keresni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. október 17., 13:10; Megválaszolva: 2015. október 18., 09:37
Kérdések és válaszok: Egyéb
Labor eredmény véleményezése
Tisztelttel kérem az alábbi labor eredmények alapján szíves véleményüket. Különösképpen a csökkent vörösvértest szám miatt szeretném...
Oltási dilemma
Tisztelt Doktor/Doktornő! Már 12éve 1-es típusú inzulinos cukorbeteg vagyok (3X6-8E Novorapid,14E Tresiba) , emellett van enyhe mitralis prolapsusom és...
Pszihés viszketés
Kedves Doktor/nő! Utóbbi időben sajnos egyszer-egyszer antibiotikumot kellett szednem. Illetve allergia gyógyszert. Sajnos bármelyiket szedtem be -...
Járvány és vakcina
Tisztelt Hölgyem/Uram! Kérdésem komplex jellegű. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyire lehetünk bátrak az oltás után. Édesanyám idős, sajnos sok...