Mi történt a bőrömmel? Mit tehetek ellene?

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Problémám közel két éve kezdődött. Akkor azt vettem észre, hogy egyre jobban láthatóak a kékes-zöldes erek a testem egész felületén. Körülbelül egy hónapja viszont mindenhol erősen kidudorodnak, ami hihetetlenül zavar. Nem arról van szó, hogy például a kézfejem olyan, hanem a testem nagy része ilyen. Jelenleg az egész kezemen erősen láthatóak az erek, az alkarom hátulján is kitüremkedik számos ér, mely végig felmegy a felkaromon is. Itt is láthatóak vastag zöldes kitüremkedések. Olyan mint a kemény fizikai munkás férfiaknak, holott én nem kondizok és cipekedni se szoktam. Ha emelek a felkaromon fájnak is ezek az erek. A lábfejemen korábban is voltak ilyen erek, de már a lábszáramon is kezdődik, nagyon aggaszt. A combom felső részén is találhatóak most már kiduzzadó erek. Ezen ereket ha benyomom a csont érződik, holott körülötte nem ezt tapasztalom. A bőrömön hatalmas változásokat érzek, korábban feszes, rugalmas volt, most pedig egy jóval idősebb ember bőréhez hasonlít. Konkrétan olyan, mintha csak nagyon vékony réteg fedné a testem, átlátszó és ráncos. A szőr is másképp nő, gyakrabban kell borotválni a lábam, sokszor benő a szőr. Az arcomon az érett pattanást se tudom kinyomni, a kozmetikus is megjegyezte, hogy szerinte nagyon vékony a kötőszövetem. Nagyon aggaszt, hogy mi történik velem, kifejezetten gátlásossá és szorongóvá tesz. Pszichológus segít feldolgozni, de szeretnék tenni valamit ellene. Szeretném tudni, hogy miért van ez. Lehetséges, hogy nagyobb stressz hatására elvékonyodott a bőröm/kötőszövetem? Fogytam is, jelenleg 52 kg és 172 cm vagyok. Tudom, hogy híznom kellene, de hasonló vékony embereknek se ilyen a bőrfelülete. Kérem adjon tanácsot, hogy mit tehetnék ellene, milyen úton lehetne mindezt kivizsgálni. Igazából csodát várok, de szeretnék tenni is érte. Válaszát nagyon köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Tomonkó Magdolna válasza visszerek témában

Kedves Kérdező!

Nem írt arról semmit, milyen vizsgálatok történtek már. Az Ön esetében alapos belgyógyászati, endokrinológiai, immunológiai kivizsgálásra van szükség. Azt javasolnám, háziorvosa akár a belgyógyászati, akár a bőrgyógyászati klinikára utalja be Önt.

Üdv: dr Tomonkó Magdolna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. július 14., 20:15; Megválaszolva: 2013. július 16., 08:22
Kérdések és válaszok: Egyéb
Alacsony EGFR-epi
Tisztelt Dr. Nő! A napokban elmentem munkahelyem általi szűrővizsgálatra. Endokrinológus javaslatára csináltattam egy részletesebb labort, melyből...
Magas konjugált bilirubin
szeretnék megkérdezni mit jelent ha magas a konjugált bilirubinom (érték 4,1umol/L) , magas a limfocita % (45%) , neutrofil % és eozinofil % viszont...
Hasi ultrahang utáni teendők
Édesanyámat a reumatológus orvos küldte el hasi ultrahang vizsgálatra, de hozzá még soká jutunk vissza a lelettel, ezért kérdezem, hogy a hasi...
Combfájdalom
Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Egyik pillanatról a másikra tegnap kutyasétáltatás közben a bal combomban (kívül, fent) elkezdett minden lépésnél...
Emelkedett káliumszint
Tisztelt Doktor Úr! Laboreredményem értékeinél a káliumszint 6 mmol/1 Gamma-GT 39 U/L mutatott emelkedéseket, más értékek rendben vannak....