Édesítőszer mánia - betegség előjel lehet? Káros?

Tisztelt Szakértő! Barátnőm igen kedveli az édes ízt. Cukrot vagy mézet nem fogyaszt, mert szerinte az hizlaló (ez igaz) de helyette töménytelen mennyiségű édesítőszert használ. (Ezeket a nulla kalóriás szintetikus izéket.) Egy csésze kávéba 2-3 helyett akár 10-15-öt is beletesz. Tiszta vizet nem szeret inni, mert nem ízlik neki. Én azon lepődtem meg, amikor a sima vízbe dobált bele néhány ilyet és úgy itta. Párszor belekóstoltam az általa finomnak ítélt feltuningolt italába, de számomra csömör, szinte ihatatlanul édesnek tűnt. Elvileg nem cukorbeteg, legalábbis korábbi vizsgálatkor állítólag normális volt a vércukor szintje. A vérnyomása elég alacsony, 90-100 között szokott lenni, amit masszív kávéfogyasztással sem igazán tud 100 fölé emelni. Kérdéseim: Lehet összefüggés eközött és az édesítőszerek között? Lehet ez valami betegség, vagy csak káros szokás? Úgy nyúl az édesítőszerhez mint valami droghoz. A napi mennyiséget többszörösen (! ) túllépi. Én nagyon aggódok érte, nem szeretném ha pár év alatt tönkremenne valamelyik szerve vagy az egészsége. Sajnos makacs lány, így nem tudok rá hatni. Kell aggódnom miatta? Mit tanácsolna?

Legfrissebb cikkek a témában

    Nincs találat!

Dr. Boros Miklós válasza édesítő témában

Ez valószínűleg egy rossz szokás, esetleg az ízérzés zavara miatt van. Érdemes lenne az ízérzést neurológiai vizsgálat során ellenőrizni, keressen fel barátnője ideggyógyászt.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. július 05., 03:47; Megválaszolva: 2012. július 09., 21:52
Kérdések és válaszok: Egyéb
Serum Calcium
Tisztelt Dr. Nő/Úr! Az utolsó vérvételemben emelkedett a calcium szint. Kissé aggódom miatta. Kb két hete kollagén tablettát szedek melynek az...
Vérhigító oltásra
Tisztelt Webbeteg! AstraZeneca oltást követően háziorvosom azt javasolta, hogy a vérrögképződés megelőzésére két hétig szedjek Aspirin protect...
Lehet COVID utóhatás?
Tisztelt Doktornő! Nagyjából három hete pozitív lett a koronavírus tesztem. Igazából nem volt súlyos lefolyású nem volt lázam , csak orrfolyás...
Covid oltás után alkohol?
Tisztelt doktornő/doktor úr, Tegnap este fél 7-kor kaptam meg az első Szputnyik oltást, és kb. 15 órával később ittam 8 cl Unicumot és 1,5 dl...
Hasi fájdalom
Jó napot kívánok Több hónapja fenn álló hasi fájdalmam van puffadás kíséretében. Tavaly a varandosagom alatt ki derült hogy hepatitisz e vírus...