• Általános rossz hangulat, boldogtalanság

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr / Doktornő! 20 éves férfi vagyok és úgy érzem az életemet a céltalanság jellemzi. Sosem voltam túlságosan vidám ember, de a párkapcsolatokat leszámítva minden rendben ment az életemben, és nem éreztem, hogy különösen sikertelen lennék. A problémám körülbelül 2 éve kezdődött, amikor is felvettek egyetemre, és másik városba kerültem, az addigi barátaimtól nagyon távol. Szeptemberben megismerkedtem egy lánnyal, akibe hamar beleszerettem. Sokat beszéltünk, az interneten keresztül napi szinten tartottuk a kapcsolatot. Idővel kiderült, hogy neki más kell, és innentől minden csak súlyosbodott. Alvászavarokkal küszködtem, álmatlanságom miatt egyfolytában kimerült voltam. A vizsgáimra nem tudtam koncentrálni, így kibuktam az egyetemről. Mivel a másik férfi eltűnt, ismét reménykedni kezdtem kettőnkben. Azóta egy év telt el eredménytelenül, pedig rendszeresen tartjuk a kapcsolatot. Azóta is, szinte naponta. Szeptembertől megint egyetemista leszek, de sajnos nem érdekel semmi ezen a lányon kívül. Még nem volt senkim, de rajta kívül mást nem is akarok. Nem tudom mit csináljak, vagy minek van értelme akkor, ha nélküle kell folytatnom. Kb, egy éve dohányzom, ezt szerencsére egyre ritkábban teszem, de alkoholhoz hetente nyúlok. Néhány pohár után könnyebb elviselni, hogy ennek nincs semmi jövője. Öngyilkos nem lennék, de sokszor gondolok arra, hogy jó lenne átaludni ezeket a nehezen elviselhető időket. Valamit tennem kell! Mit tegyek? Hogyan vethetek véget ennek a rossz hangulatnak, céltalanságnak? Hogyan felejthetném el életem 2 legszörnyebb évét? Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Veress Dóra válasza a alkalmazkodási zavar, depresszió témában

        Kedves Uram! A jelenlegi enyhe vagy közepes fokú depressziós tüneteinek hátterében egy erős önbizalomhiány áll. Az, hogy nem Önt választotta az a lány, hanem valaki mást, teljesen kibillentette a lelki egyensúlyából. Ahelyett, hogy Ön is másik lány után nézett volna, görcsösen ragaszkodott hozzá, és ez lelkileg megviselte. Ehhez még hozzájárult az új város, az új egyetem, a barátok hiánya. A bizonytalanságtól való félelme olyan erős, hogy még most is az egyetlen biztosnak tűnő pontba (a lányba) kapaszkodik és reménykedik. A panaszai akkor fognak megszűnni, ha lelkileg helyre teszi magában a történteket. Ha ez nem megy egyedül, akkor javaslom, hogy keressen fel egy pszichológust/pszichoterapeutát, aki segít megküzdeni ezzel a nehézséggel.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. július 13., 05:17; Megválaszolva: 2011. július 14., 22:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Nagyon nehéz így "személytelenül" kérdést feltenni, főleg, hogy egy több mint 40 éves problémáról van szó. 4 éves koromban alvászavarral kezdtek el kezelni egy akkor még kis faluban. 77-ben Miskolcra kerülve, beírattak...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném kérdezni, hogy a Concor Cor 2,5 mg és a Quetiapin 50mg vagy szükség esetén dózis növelés az az 75 mg szedhető-e együtt? A másik kérdésem az lenne, hogy a Quetiapin a bipoláris depresszió esetében is hatékony...
        Tisztelt Dr Nő 4 éve szedek Frisiumot Kezdetben 2*1 depresszióra pánikzavara kaptam az orvosomtól. Régóta próbálom fokozatosan abbahagyni de nem megy a végén mindég visszatérek rá.December óta már csak 2*negyedet szedek. próbáltam a reggeli...
        Fiatal korból hozott ez a betegség, de csak kb 10 éve diagnosztizálták. A jogosítványomat bevonták,3 évet vártam rá míg visszakaptam. Nagyjából 6 évig semmi probléma nem volt, amíg az egyik szakorvosom le akart szoktatni a...
        Jó napot kívánok. A napokban jártam pszhiiáter hölgynél és pszhilogus hölgynél is. Kevert szorongásos és depressziós zavart allapitottak meg. Frontint kaptam 3* 05.mg, és Cipralex gyógyszert először 5*negyed szem, aztán 5*fél szem,...
        Tisztelt DoktorNő! Segitseget szeretnem kerni. Enyhe szorongasos depressziom miatt Frontint szedek napi 3x1 0,25mg-os tablettat.4 napja derult ki viszont hogy kismama lettem. Felek elhagyni a gyogyszert de nem szeretnem ha a magzat serulne,beteg lenne ez...
        Kedves Doktornő! Érdeklődni szeretnék. Nagyon sokat foglalkoztam a munkámmal az elmúlt 3 évben szinte semmi szexuális kapcsolatom nem volt. a végére kiüresedettnek motiválatlannak éreztem magam. semminek nem tudtam örülni. Aztán volt egy...
        Szép napot kívánok! Epilepsziás vagyok Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy én már tanácstalan vagyok! Az év elején kezdödőt február környékén fel ment a vérnyomásom 170 körülire Kaptam rá vérnyomás csökentőt, ( tolura 80mg)...
        Tisztelt Doktornő,Doktorúr ! Pár hónapja jelentkeztek nálam hirtelen rosszulétek,szédülés,erős fejfájás,mellkasi nyomás,légzési nehézségek ,magas pulzusszám . 90% a hirtelen időjárás változásnál jelentkeznek mind a melegre mind a...
        Tisztelt doktornö! Nemtudom mit tegyek! Màr régòta érzem hogy nincs rendben velem valami.kiskoromtol kezdödöen mikor apu alkoholista volt,folyton vert engem es kiabàltak. Anyu mindig keson jott haza..otthon kiabalas..az iskolaban csufoltak bantottak...