• Ösztrogén dominancia - Gynecomastia

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A minap olvastam az ösztrogén dominanciáról, és az általa produkált tünetekről. Egy online teszt alapján - bár kétes eredetűnek tartom - elképzelhető, hogy vannak hasonló problémáim. 21 éves, 190 cm magas, 98 kilós férfi vagyok. A teszt által felsorolt tünetek közül a következőket tapasztalom, mindenféle sorrendiséget mellőzve: hőhullám, homályos gondolkodás, fásultság, depresszió, idegesség, alvászavar, fáradtság, ingerlékenység, memóriaproblémák, koncentrációzavar, hideg kéz és láb, illetve az erekcióm sem mindig kőkemény. Nagyon nehezen, vagy sokszor egyáltalán nem kontrollálható hangulatváltozásaim vannak, amik miatt néha teljesen másképp is gondolkodom és rossz döntéseket hozok. Gyakran előfordul, hogy annyira érzékenyen reagálok ingerekre, mint egy nő, például képes vagyok megkönnyezni olyan filmeket, amit máskor leginkább kinevetek. Úgy érzem kiégett vagyok, nincs kedvem semmihez és mindenbe nehezen fogok bele, és néha még a barátaimat is kerülöm. Vizelési gondjaim is vannak, gyakran érzem úgy, hogy tele a hólyagom és ki kell mennem, holott alig van üríteni valóm, emiatt éjjel is felébredek. Viszont a vizelés után nincs gond, megszűnik a feszítő érzés. Férfi létemre meglehetősen széles a csípőm, ahová rengeteg zsír is lerakódik. Nem rendelkezem a - hangsúlyozom - magasságomhoz és testarányaimhoz képest elvárható átlagos méretű férfiassággal. Ami viszont a leginkább zavar, és ami miatt elkezdtem olvasgatni a témában az a gynecomasita. A probléma már a pubertás óta fenn áll. Többek közt emiatt is tavaly tavasszal 102 kilóról 87-re fogytam, persze valamivel csökkent a probléma, de még mindig nagyon zavaró mértékű volt. Elkezdtem súlyzós edzéseket is végezni, és a mellizmom elég szépen fejlődött is, de közben visszahíztam 94-re, de nem tűnt jobbnak a helyzet. Most 99 vagyok, és nagyon kellemetlenül érint a dolog, mintha még most rosszabb lenne a helyzet, mint egy évvel ezelőtt, gondolom azért, mert egy kis izmot építettem alá. Sajnos mivel a két oldalon ennek mértéke nem egyforma volt, így most szemmel látható a méretbeli különbség. Szteroidot egyébként soha nem használtam. Most ott tartok, hogy egy pólóban sem szívesen mutatkozom, strandra meg véletlenül sem mennék el, az önbizalmamra ez nagyon rossz hatással van. Most próbálok utánajárni mik hozhatnának javulást erre a problémára, illetve a fentebb említettekre. Ha esetleg valóban vannak hormonrendszert érintő problémáim, valamilyen gyógyszeres kezelés vagy ösztrogén blokkoló hatású étrend-kiegészítők hozhatnak-e javulást a gynecomastiára is? Egyelőre a műtéti utat szeretném elkerülni, már csak anyagi okok miatt is, hiszen diák vagyok. Bár ha jól tudom, a TB finanszírozza a műtétet, csak kérdés, hogy milyen minőségű munkát végeznek "ingyen", ha érti mire gondolok. Van ezzel kapcsolatban valamilyen tapasztalat? Köszönöm előre is válaszát, üdv: Béla, Budapestről.

        Dr. Veress Dóra válasza a depresszió, gynecomastia témában

        Kedves Béla! Nincs ideális test, hiába sugallják a reklámok ezt. Az Ön testsúlyánál már előfordulhat, hogy az emlő szövetében is lerakódik a zsír, nem feltétlenül kell betegségre gondolni azonnal. A csípőre rakódó zsír és a kisebb pénisz is lehet alkati sajátság. de előfordulhat az is, hogy a súlyfelesleg okoz ösztrogéntúlsúlyt, ami az emlőmirigyek megnagyobbodásával járhat. Ebben az esetben a fogyás a megoldás, nem az ösztrogénblokkolók. Ha Önt nagyon zavarják az adottságai, akkor menjen el a háziorvosához, aki meg tudja állapítani, hogy kórosak-e az Ön által említett tünetek (vagy még a normál tartományon belül mozognak), és igényel-e további kivizsgálást. Említi, hogy hangulatzavarral, fáradtsággal, alvászavarral küzd. Ezeknek is érdemes lenne utánajárni: vajon okozhatja-e a sok stressz, milyen jellegű alvászavara van, megütik-e a tünetek a depresszió szintjét? Ha megállapítható a hangulatzavar, akkor életmódváltással, mozgással, esetleg gyógyszerekkel lehet javítani ezeken a panaszokon is. Azt is elképzelhetőnek tartom, hogy a lehangoltsága miatt foglalkozik többet a testével, és szűkül be a figyelme a testi tüneteire. Lehet, hogy csak Ön veszi észre a nagyobb emlőméretet, senki másnak nem feltünő. Ennek tisztázására is fontos lenne ellátogatnia a háziorvoshoz, hogy mihamarabb kiderüljön, tényleg van-e mi miatt aggódnia.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. április 19., 16:31; Megválaszolva: 2011. április 20., 22:23

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Nagyon nehéz így "személytelenül" kérdést feltenni, főleg, hogy egy több mint 40 éves problémáról van szó. 4 éves koromban alvászavarral kezdtek el kezelni egy akkor még kis faluban. 77-ben Miskolcra kerülve, beírattak...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném kérdezni, hogy a Concor Cor 2,5 mg és a Quetiapin 50mg vagy szükség esetén dózis növelés az az 75 mg szedhető-e együtt? A másik kérdésem az lenne, hogy a Quetiapin a bipoláris depresszió esetében is hatékony...
        Tisztelt Dr Nő 4 éve szedek Frisiumot Kezdetben 2*1 depresszióra pánikzavara kaptam az orvosomtól. Régóta próbálom fokozatosan abbahagyni de nem megy a végén mindég visszatérek rá.December óta már csak 2*negyedet szedek. próbáltam a reggeli...
        Fiatal korból hozott ez a betegség, de csak kb 10 éve diagnosztizálták. A jogosítványomat bevonták,3 évet vártam rá míg visszakaptam. Nagyjából 6 évig semmi probléma nem volt, amíg az egyik szakorvosom le akart szoktatni a...
        Jó napot kívánok. A napokban jártam pszhiiáter hölgynél és pszhilogus hölgynél is. Kevert szorongásos és depressziós zavart allapitottak meg. Frontint kaptam 3* 05.mg, és Cipralex gyógyszert először 5*negyed szem, aztán 5*fél szem,...
        Tisztelt DoktorNő! Segitseget szeretnem kerni. Enyhe szorongasos depressziom miatt Frontint szedek napi 3x1 0,25mg-os tablettat.4 napja derult ki viszont hogy kismama lettem. Felek elhagyni a gyogyszert de nem szeretnem ha a magzat serulne,beteg lenne ez...
        Kedves Doktornő! Érdeklődni szeretnék. Nagyon sokat foglalkoztam a munkámmal az elmúlt 3 évben szinte semmi szexuális kapcsolatom nem volt. a végére kiüresedettnek motiválatlannak éreztem magam. semminek nem tudtam örülni. Aztán volt egy...
        Szép napot kívánok! Epilepsziás vagyok Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy én már tanácstalan vagyok! Az év elején kezdödőt február környékén fel ment a vérnyomásom 170 körülire Kaptam rá vérnyomás csökentőt, ( tolura 80mg)...
        Tisztelt Doktornő,Doktorúr ! Pár hónapja jelentkeztek nálam hirtelen rosszulétek,szédülés,erős fejfájás,mellkasi nyomás,légzési nehézségek ,magas pulzusszám . 90% a hirtelen időjárás változásnál jelentkeznek mind a melegre mind a...
        Tisztelt doktornö! Nemtudom mit tegyek! Màr régòta érzem hogy nincs rendben velem valami.kiskoromtol kezdödöen mikor apu alkoholista volt,folyton vert engem es kiabàltak. Anyu mindig keson jott haza..otthon kiabalas..az iskolaban csufoltak bantottak...