Kezeletlen depresszió

Kedves Doktornő! Én egy 35 éves férfi vagyok.Családom, munkahelyem van. Mégis sajnos tavasszal kezdődtek nálam olyan problémák amiket nem tudok megoldani egyedül.Összeszedtem magam és elmentem pszichiátriai szakrendelésre, ahol megállapította a szakorvos, hogy középsúlyos depresszióban szenvedek. Az ottani Doktornő, mielőtt rátértem volna a depresszióm okára azonnal diktálta az asszisztensének a megfelelő gyógyszereket.Igazából szerettem volna neki elmondani, hogy hiába szedem én ezeket a gyógyszereket, ettől még a lelki problémám amit képtelen vagyok feldolgozni nem fog megoldódni, csak legfeljebb háttérbe szorul. A problémám gyökere gyerekkoromra vezethető vissza, ami azóta is gyötör.Persze volt azért pár jó évem is amikor el tudtam magam fogadni.Tudom, hogy magánpszichiáterre volna szükségem, de sajnos egy átlagember ezt nem tudja megfizetni.Gondolom egy-két alkalom nem fog sokat javítani a lelkiállapotomon.Tudtam azt is, hogy a szakrendelésen nincs lehetőség pszichoterápiára.Ezt még értem is, de, hogy még meg sem hallgatnak.... Lenne pénzem terápiára, de csak jövő tavasszal. Akkor is csak havi egy-két alkalomra. Azt szeretném kérdezni a Doktornőtől, hogy kihúzhatom-e így kezeletlenül, gyógyszerek nélkül addig.Vagy van -e arra remény, hogy spontán is javul a depresszió.Olvastam, hogy a depressziós epizódok 6-8 hónapig tartanak átlagosan.Ezt jelentheti azt is, hogy utána spontán javulás is lehet? Azért kérdezek ilyeneket, mert én életemben soha nem szedtem semmit, és nem is bízom a kémiai szerekben. A munkám sem engedi meg, hogy napi 3×1 Frontin + Remeron 30mg gyógyszert szedjek.Ki lehetne esetleg próbálni az 5htp nevű aminosav kapszulát, vagy esetleg a Neuroptim tablettát? Van -e a Doktornőnek valami tapasztalata ezekről a természetes alapú szerekről? Köszönöm szépen a türelmét.Előre is köszönöm válaszát.Tisztelettel:Sz. István

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Diószegi Judit válasza a depresszió témában

Kedves Levélíró! Egy depressziós epizód hossza 3-9 hónapig tarthat, előre nem lehet megmondani, hogy milyen hosszú lesz. Én nem javasolnám a kezelés hiányának választását, hiszen a panaszok életminőségének romlásához vezetnek, családi-kapcsolati problémákat okozhatnak, munkahelyi teljesítménye romolhat (gondolom a munkája ezt sem engedi meg), otthoni teendőit sem tudja feltétlenül ellátni. A betegség számos problémához vezethet, és nem elhanyagolandó, hogy öngyilkossági gondolatok is jelentkezhetnek, ezeknek súlyosságát pedig gondolom nem kell kihangsúlyoznom. Az Ön esetében pedig nem is enyhe, hanem középsúlyos betegségről van szó. Egyelőre azt sem lehet megjósolni, hogy visszatér-e a betegség. A szakszerű terápia antidepresszáns gyógyszerek és pszichoterápia kombinációja, én is ezt tudom javasolni. Pszichoterápia nem csupán magánrendelésen érhető el, nagyobb betegforgalmú szakrendelőkben pszichológus is végez ilyet TB finanszírozott keretek között. Mivel a pszichoterápia hosszú folyamat, hatása hónapok után jelenik meg, ezért javasolt kezdetben a gyógyszeres kezelés, hogy a panaszok javuljanak. Későbbiekben a gyógyszerek pedig elhagyhatóak. Azt javaslom, kövesse a szakorvos utasításait.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. szeptember 07., 11:00; Megválaszolva: 2010. szeptember 08., 20:30
Kérdések és válaszok: Depresszió
Depresszió
Kedved Doktornő! 22 éves egyetemista fiú vagyok, már régóta gondolkozom rajta, hogy pszichológushoz vagy pszichiáterhez kellen fordulnom panaszaimmal....
Gyógyszer!
Kedves Dr.Nő!-sajnos vissza tértek a gyógyszerem szedése előtti tünetek.Pedig elég erősnek éreztem magam abban hogy le tegyem 10 év szedés után!Az...
Gyógyszer váltás
Kedves Doktornő! Antideprenszáns elhagyását segítő gyógyszerek felől kérnék javavallatot. Próbáltam rivotrilt igaz csak 0,25, de nem volt jó...
Gyógyszer váltás
Kedves Doktornő! Antideprenszáns elhagyását segítő gyógyszerek felől kérnék javavallatot. Próbáltam rivotrilt igaz csak 0,25, de nem volt jó...
Gyógyszer!
Köszönöm válaszát Dr.Nő!-6.hetet kezdtem meg a Citapram 20 mg. nélkül.Még mindíg jelentkeznek néha remegések vagy inkább hidegrázások.De volt...