Periodikus depresszió

Szép jó napot kívánok! Periódikus depresszióban szenvedek 2004 óta. Rengeteg orvoshoz jártam itt Csíkszeredában, viszont az igazi orvost Marosvásárhelyen teláltam meg, aki olyan gyógyszerkeveréket írt fel nekem, hogy egyik napról a másikra rögtön éreztem, hogy eltalálta, már javulást kezdtem érezni tőle. Hála az istennek, hogy jól vagyok azóta is, viszont abbahagyni sajnos nem tudom, már többször minimálisan csökkengetve kipróbáltuk, de sajnos nem jött össze, előlről kezdtük mindig. A gyógyszer kombinációban ANAFRANI+CLONAZEPÁM van, amikor nincs meg a gyögyszertárban ahol elkészítik, akkor CLOMIPRAMIN+RIVOTRIL a helyetesítője, ami ugynolyan jól használ. Az lenne a kérdésem, hogy jól gondoltam e, hogy életemen keresztül kell szedjem és ha igen adódhat-e valami gondom illetve bajom tőle. ANAFRANIL-25 MG+CLONAZEPÁM 15 MG. Ezekből kis gömböcskéket készítenek és 4 hónaponta járok a DR-úrhoz, hogy felírja nekem és kivegyem a készítményt a patikából. Persze minden alkalommal végig klérdez, hogy rosszabodás nincs-e, vérnyomást mér, testsúlyt mér, reflexeket néz és mindent kikérdez, hogy pl van-e minkakedvem, van-e tűrelmem, rossz gondolataim vannak-e, fáj-e a fejem...stb. Tehát leírtam már kérdésemet és megkérem nagyon szépen, hogy válaszoljon rá. Előre is szívből köszönöm, további szép napot, Nagyné

WEBBeteg szakértő válasza depresszió témában

Kedves Nagyné! Általában véve a, depresszió kezelésének hosszát többféle tényező befolyásolja: fontos az, hogy hány éves, mióta tart a betegség, eddig hányszor esett vissza, mennyire súlyos a, depresszió, családjában volt-e hasonló betegség, netán öngyilkosság vagy alkoholizmus stb. Véleményem szerint kezelőorvosa meg fogja válaszolni Önnek, hogy meddig érdemes ezt a terápiát folytatni. Egyébként a gyógyszerei clomipramin (Anafranil) egy régebbi típusú hangulatjavító, napi 25 mg nem sok belőle. Viszont a clomazepam (Rivotril) egy benzodiazepin hatású nyugtató, amiből ha napi 15 mg-ot szed (ha ez nincs elírva, bár remélem ez inkább napi 1.5 mg), akkor az túl sok. Magyaroszágon napi 6 mg-nál többet lehetőleg nem adunk! Ennek a gyógyszernek az a veszélye, hogy hozzá lehet szokni, vagyis függőséget okoz. Érdemes lenne ennek adagját csökkenteni (ha tényleg 15 mg!) úgy, hogy inkább a hangulatjavítóból kéne többet szedni. Ha valóban bírja ezt az adagot, az az elmúlt évek gyógyszerekhez való hozzászokásának lehet az eredménye.  Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2009. július 23.

Kérdések és válaszok: Depresszió

Depresszió nélkül
Tisztelt Doktornő! 40 éves férfi vagyok, három gyerkőccel, családdal, vezetői beosztásban. Sajnos 2019- ben beleszaladtam egy major, depressziós epizódba....
Szerotonin szint extrém magas
Üdvözlöm! Már több, mint egy éve kezdődött ez az állapot, eleinte ingadozó volt, mára viszont mindennapossá vált. Voltam vérvételen és kivizsgáltattam magam...
Ödvözlöm az édes apám már lassan három...
Ödvözlöm az édes apám már lassan három hete van, depresszióban mit javasol . Kérhetnék egy telefonszámot? Nem tud aludni Szedte Frontint, de attól rosszul lett...
Depresszió
Tisztelt doktornő, doktor úr! Bipoláris affektív zavaral küzdök 6 éve, gátolt öngyilkossági gondolataim vannak. Márciusba voltam kórházba, suicid intenciok...
Depresszió. Hangulatingadozás
Volt egy párom akivel egy évig együtt voltunk éltünk, és szakítottunk. A szakítás oka, h sokat hisztiztem ha valami nem tetszett. Sokszor hangulat...
Hogyan legyek túl ezen az állapoton? Mi...
Tisztelt doktor úr/nő! 16 éves lány vagyok és azért kérném a segítségét, mert úgy érzem egyedül nem bírom tovább. Már majdnem két éve elveszítettem az...