• Depressziós lettem?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        1 éve volt egy komolyabb betegségem, amiből kigyógyultam, de azóta nincs egy nyugodt napom sem. Állandóan aggódom, sokszor ok nélkül, túlságosan. Nyugtatót nem szedtem, mert nem akarok rászokni. Mostanában hirtelen kiver a víz, a bal lábam lábszára többször elzsibbad, illetve hideg érzést érzek rajta, ugyanígy a jobb kezemnél. Szédelgek, és nap mint nap remegésre ébredek, és egész nap belső remegést érzek. A gondolataimat nehezen tudom elterelni a "mi van, ha..." kérdésekről, és ezután negatív dolgok jutnak eszembe. Sajnos a városban nincs pszichológus, így nem tudok hozzá fordulni.Ön szerint depressziós lettem?

        WEBBeteg szakértő válasza a depresszió témában

        Leveléből látszik, hogy bizony valóban szorongásos, depressziós tünetei lehetnek, mely nem ritka súlyos betegséggel való szembesülés, akár halálközeli élmény kapcsán. Komoly lelki megrázkódtatás saját bőrünkön megélni, hogy bizony mi sem vagyunk halhatatlanok.
        A problémájára szorongásoldó valóban nem lenne önmagában megoldás, és jól látja, a panaszai kezelésére pszichoterápiára van szüksége. Ez egyébként feszültségoldóval átmenetileg kiegészíthető, és mivel az tünetileg segít, így nyitottabb tud lenni a pszichoterápia felé is.

        A gyógyszerrel kapcsolatban a másik végletbe se essen, nyilván nem rászokni kell, de szükség esetén orvosi felügyelet mellett tudnak jók és eredményesek lenni. A gyógyszer olyan mint egy mankó lábtörés után, ami egy darabig hasznosan segít, de tudni kell időben letenni.

        Jó lenne, ha tudna pszichoterápiára járni, ám ha ez végképp nem megy, legalább próbáljon valami olyan új hobbiba belekezdeni, ami leköti a figyelmét, sikerélményt ad, és azt erősíti, hogy sok dolga és ideje van még Önnek ezen a világon. Még egy tanács, ne merüljön bele az alternatív gyógyászat, csodatabletták, vitaminok, stb. világába, mert ez csak megerősíti és fenntartja az Ön pszichés betegségtudatát. A szükséges orvosi ellenőrzésekre ha vannak, természetesen járjon el, de ezek között kerülje a betegségre emlékeztető dolgokat.

        Jó egészséget kívánva: Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-11-09 17:49:15; Megválaszolva: 2011. augusztus 15., 09:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! Kati vagyok. Korábban, évekkel ezelőtt kezeltek pánikbetegséggel. Most szintén nem vagyok jól. Hogy megint pánik beteg vagyok e vagy depressziós nem igazán tudom. A tüneteim: Fáradt, érdektelen vagyok. Fejfájás, szédülés,heves...
        Kedves Doktornő! Édesapámmal kapcsolatban szeretnék kérdezni. Kb. fél éve nagyon szótlan lett. Ha kérdezünk tőle, akkor válaszol, de nem cseveg. 1 hónapja tüdőgyulladással kórházba került. Már ott is sokat fogyott, de amióta hazajött...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! 23 éves lány vagyok, nem dohányzom, nem fogyasztok alkoholt. 2 hónapja érzek vissza-visszatérő mellkasi fájdalmat a szívemnél, ami nagyon megijeszt. Van olyan nap, hogy nagyon erősen fáj, de van hogy egyáltalán...
        Tisztelt doktornő/úr a kérdésem a következő lenne! Párom a velaxin antidepresszánst szedi, és azt szeretném tudni hogy ez a készítmény mellé esetleg van e gyógynövény tea, vagy esetleg gyógynövény ki vonat, mert pl az orbáncfűt olvastam,...
        Tisztelt Doktornő! Nagyon nehéz így "személytelenül" kérdést feltenni, főleg, hogy egy több mint 40 éves problémáról van szó. 4 éves koromban alvászavarral kezdtek el kezelni egy akkor még kis faluban. 77-ben Miskolcra kerülve,...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném kérdezni, hogy a Concor Cor 2, 5 mg és a Quetiapin 50mg vagy szükség esetén dózis növelés az az 75 mg szedhető-e együtt? A másik kérdésem az lenne, hogy a Quetiapin a bipoláris depresszió esetében is...
        Tisztelt Dr Nő 4 éve szedek Frisiumot Kezdetben 2*1 depresszióra pánikzavara kaptam az orvosomtól. Régóta próbálom fokozatosan abbahagyni de nem megy a végén mindég visszatérek rá.December óta már csak 2*negyedet szedek. próbáltam a reggeli...
        Fiatal korból hozott ez a betegség, de csak kb 10 éve diagnosztizálták. A jogosítványomat bevonták, 3 évet vártam rá míg visszakaptam. Nagyjából 6 évig semmi probléma nem volt, amíg az egyik szakorvosom le akart szoktatni a...
        Jó napot kívánok. A napokban jártam pszhiiáter hölgynél és pszhilogus hölgynél is. Kevert szorongásos és depressziós zavart allapitottak meg. Frontint kaptam 3* 05.mg, és Cipralex gyógyszert először 5*negyed szem, aztán 5*fél szem,...
        Tisztelt DoktorNő! Segitseget szeretnem kerni. Enyhe szorongasos depressziom miatt Frontint szedek napi 3x1 0, 25mg-os tablettat.4 napja derult ki viszont hogy kismama lettem. Felek elhagyni a gyogyszert de nem szeretnem ha a magzat serulne, beteg lenne...