• Predepressio

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T.Doktor! Kérem,adjon tanácsot. Az idei év elején átestem egy súlyos depresszión.A szedett gyógyszerek(800mg Tegretol,ill.150mg Zoloft/nap volt az a dózis,ami végül is "helyrebillentett")azonban májtoxemiát,majd zsírmájat okoztak.Ezért,és mert ebből kifolyólag nagyon súlyos izületi fájdalmaim is voltak,abbahagytam a gyógyszert.No meg azért is,mert pszichésen helyrejöttem(Januártól májusig szedtem.) Ezt követően májf.és izületi problémáim rendeződtek. Azonban,mivel enyhe bipoláris zavarom van(amiben a depressziós szakaszok súlyosabbak,de fent említettet leszámítva,az is csak "enyhébb"formában jelentkezett),és itt az ősz,ill.jön a tél,nagyon félek,h ismét beteg leszek,mivel általában nálam is "szezonális" a dolog,és az utóbbi pár hétben már időnként vannak napok,amikor mintegy" auraként"jelentkezik a rossz hangulat. Úgy gondolom,még egy olyat nem tudnék túlélni,mint év elején.Főleg nem gyógyszer nélkül... Nagyon szívesen szednék valamit,ami nem annyira májtoxicus.Kifezetten valami hangulatstabilizátorra gondolok,ill.talán nem ártana szintén szintentartás miatt hangulatjavító. Kérem,ha tud megoldást,segítsen Köszönöm,tisztelettel A.

        WEBBeteg szakértő válasza a depresszió témában

        Tisztelt Kérdező!

        A 800mg Tegretol elég sok. Nem túladagolás, de magas adag, és valóban májkárosító. Ha ön bipoláris beteg, akkor a felírása nem volt indokolatlan, hangulatstabilizáló hatású szer.
        Viszont vannak alternatívái, pl. a Lamolep, ami a májat illetően jóval kevésbé problémás, bár sajnos tény, kockázatmentes gyógyszer nincs, és majdnem minden gyógyszerrel kell a májnak is találkoznia. A Lamolep-ről azt kell tudni, hogy lassan, lépésekben lehet beállítani, ha viszont beválik, kiváló segítség lehet Önnek.
        A 150mg Zoloftot, mint antidepresszívumot soknak érzem, ha Ön bipoláris, ekkora dózis depresszióból könnyen átbillentheti mániás irányba, ami komoly kockázat, így rendszeresen járjon ellenőrzésekre, hogy indokolt esetben idejében lehessen módosítani terápiáján!
        A Zoloft tablettáról a TB támogatás lekerült, így irreálisan drága lett, de ugyanez a hatóanyag sok más néven is kapható.
        Mindezeket, és főként az aggodalmait azonban elsősorban a pszichiáterével ossza meg, mert bármilyen gyógyszert csak ő írhat fel Önnek.

        Májprobléma esetén javaslom Legalon szedését, ez egy gyógynövény eredetű "májvédő" szer, vény nélkül kapható a patikában. Kerülje továbbá az alkoholt, és a zsíros-fűszeres ételeket.

        Jó egészséget kívánva:

        Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-10-29 11:53:50; Megválaszolva: 2011. augusztus 11., 14:08

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Nagyon nehéz így "személytelenül" kérdést feltenni, főleg, hogy egy több mint 40 éves problémáról van szó. 4 éves koromban alvászavarral kezdtek el kezelni egy akkor még kis faluban. 77-ben Miskolcra kerülve, beírattak...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném kérdezni, hogy a Concor Cor 2,5 mg és a Quetiapin 50mg vagy szükség esetén dózis növelés az az 75 mg szedhető-e együtt? A másik kérdésem az lenne, hogy a Quetiapin a bipoláris depresszió esetében is hatékony...
        Tisztelt Dr Nő 4 éve szedek Frisiumot Kezdetben 2*1 depresszióra pánikzavara kaptam az orvosomtól. Régóta próbálom fokozatosan abbahagyni de nem megy a végén mindég visszatérek rá.December óta már csak 2*negyedet szedek. próbáltam a reggeli...
        Fiatal korból hozott ez a betegség, de csak kb 10 éve diagnosztizálták. A jogosítványomat bevonták,3 évet vártam rá míg visszakaptam. Nagyjából 6 évig semmi probléma nem volt, amíg az egyik szakorvosom le akart szoktatni a...
        Jó napot kívánok. A napokban jártam pszhiiáter hölgynél és pszhilogus hölgynél is. Kevert szorongásos és depressziós zavart allapitottak meg. Frontint kaptam 3* 05.mg, és Cipralex gyógyszert először 5*negyed szem, aztán 5*fél szem,...
        Tisztelt DoktorNő! Segitseget szeretnem kerni. Enyhe szorongasos depressziom miatt Frontint szedek napi 3x1 0,25mg-os tablettat.4 napja derult ki viszont hogy kismama lettem. Felek elhagyni a gyogyszert de nem szeretnem ha a magzat serulne,beteg lenne ez...
        Kedves Doktornő! Érdeklődni szeretnék. Nagyon sokat foglalkoztam a munkámmal az elmúlt 3 évben szinte semmi szexuális kapcsolatom nem volt. a végére kiüresedettnek motiválatlannak éreztem magam. semminek nem tudtam örülni. Aztán volt egy...
        Szép napot kívánok! Epilepsziás vagyok Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy én már tanácstalan vagyok! Az év elején kezdödőt február környékén fel ment a vérnyomásom 170 körülire Kaptam rá vérnyomás csökentőt, ( tolura 80mg)...
        Tisztelt Doktornő,Doktorúr ! Pár hónapja jelentkeztek nálam hirtelen rosszulétek,szédülés,erős fejfájás,mellkasi nyomás,légzési nehézségek ,magas pulzusszám . 90% a hirtelen időjárás változásnál jelentkeznek mind a melegre mind a...
        Tisztelt doktornö! Nemtudom mit tegyek! Màr régòta érzem hogy nincs rendben velem valami.kiskoromtol kezdödöen mikor apu alkoholista volt,folyton vert engem es kiabàltak. Anyu mindig keson jott haza..otthon kiabalas..az iskolaban csufoltak bantottak...