Daganatos betegség után testsúlycsökkenés ésfürdés

Tisztelt Doktor! Idén nyáron 2 esetben kaptam 4 napos khemoterápiás kezelést, június elején nyaki műtét.Július és augusztus hónapban 30 sugárkezelésem volt nyelvgyök rosszindulatú daganata miatt.Sugárkezelés alatt nem tudtam enni szilárd ételt, csak tápszer és víz volt minek hatására testsúlyom 25 kg.-mal csökkent.Étvágyam csökkent de rendszeres és változtattam is rajta.Egészségesebb ételek, sok gyümölcs, tészta és fehér kenyér elhagyása valamint vörös húsok mellőzése! Jelenleg Pet-ct alapján negatív minden testrészem, áttét nem látható. Várható-e, hogy fogok hízni pár kilót? Gyógyfürdő és/vagy úszás javasolt-e jelenlegi állapotomban? Előre is köszönöm válaszát.

Dr. Nagykálnai Tamás válasza kemotherápia utáni hízás témában

Hogy fog-e hízni, azt én nem tudhatom - hiszen sok mindentől függ: pl. eszik-e eleget, stb.

Az egészséges dolgok (úszás, stb.) természetesen javasoltak.

dr. Nagykálnai Tamás

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. november 28., 16:16; Megválaszolva: 2012. december 02., 20:21
Kérdések és válaszok: Daganatos megbetegedések
Tüdőgóc méret növekedés
2021 februárban üregrendszeri daganat miatt radikális vese eltávolítás miatti kontoll miatt elmentem egy egy mellkas és urográfia CT vizsgálatra 2021...
Seroma fél évvel a műtét után
2021. nyarán diagnosztizáltak és eltávolítottak egy melanomát (Clark IV. Breslow: 0,85mm) a lábszáramról, szeptemberben megtörtént a második...
Van okom aggodalomra?
Tisztelt doktornő! A múlt héten voltam egy rutin átfogóbb vérvizsgálaton.Panaszom nem volt,csak kíváncsi voltam,hogy minden rendben van-e.Mikor...
Fájdalomcsillapítás
Tisztelt Doktornő! Testvéremnek vastagbélrákja van nyirokcsomó áttéttel,amelyre utoljara tavaly novemberben kapott kemoterápiát.Az akkor keszult CT...
Nemrég megjelent mellbimbó csomó
Tisztelt Doktornő, 1-2 hete egy kis dudor jelent meg a mellbimbómon, ami eddig nem volt ott. Valószínűleg semmi komoly, de nem hagy nyugodni a dolog....