Xeloda

A xeloda mellékhatásaként fellépő láb-és kézszindróma milyen módon enyhíthető?

WEBBeteg szakértő válasza xeloda mellékhatásai témában

Tisztelt Kérdező!

A Xeloda okozta kéz-láb szindrómának 3 fokozata van. Az 1. fokozatú az, amikor a kezeken és lábakon zsibbadás, érzészavarok, bizsergés, duzzanat, kipirulás jelentkezik, mely nem akadályozza a beteg normális tevékenységét. Ha ennél erőssebb tünetek jelentkeznek, a Xeloda szedését abba kell hagyni. Sajnos a zavaró tünetek, csak a gyógyszer szedésének felfüggesztésével, vagy dózisának csökkentésével szűntethetők meg.

Tisztelettel: Dr Bodnár Edina bőrgyógyász-szakorvosjelölt

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2008. július 17., 19:59; Megválaszolva: 2011. augusztus 02., 11:12
Kérdések és válaszok: Daganatos megbetegedések
Vastagbélrák kezelése
Tisztelt Doktornő! Édesanyámat rossz vérképe alapján (tünetek nélkül) elküldték hasi ultrahangra, majd ct-re, ahol vastagbélrákot találtak. A...
Szövettan értelmezése
Tisztelt Doktornő! Édesanyám szövettanában az alábbiak olvashatóak: NGS alapú vizsgálat (IonTorrent platform) , klinikailag releváns mutáció: DNS...
Műthető, mi várható?
Üdvözlöm Doktornő! Megjött Édesapám Ct eredménye 4 kemoterápiás kezelés után. Azt szeretném kérdezni, hogy mennyire jó ez az eredmény illetve...
Tüdőgóc méret növekedés
2021 februárban üregrendszeri daganat miatt radikális vese eltávolítás miatti kontoll miatt elmentem egy egy mellkas és urográfia CT vizsgálatra 2021...
Seroma fél évvel a műtét után
2021. nyarán diagnosztizáltak és eltávolítottak egy melanomát (Clark IV. Breslow: 0,85mm) a lábszáramról, szeptemberben megtörtént a második...