Mi lehet a baj? Iszonyatos viszketést érzek végtagjaimban

Tisztelt Doktornő! A munkahelyi Doktornőnek (sajnos nem tudom, hogyan nevezik...) mondtam, hogy javasolta a cukorvizsgálatot. Elküldött vérvételre és azt mondta, van egy olyan lehetőség, hogy egy vérvételből leszűri az utolsó három hónap vércukorszint átlagát. (nem is hallottam még ilyenről) Kért még egy pár dolgot, az eredmények nem rosszak. A kissé eltérőeket írom le. HEMOGLOBIN ALC: 5, 20 ; EOSINOPHYL SEJTEK: 4, 2 ; ABSZOLÚT LYMPHOCYTA SEJTSZÁM: 2, 39 ; ABSZOLÚT BASOPHIL SEJTSZÁM: 0, 06 ; GLUKOSE: 6, 38 ; SZÉRUM GGT: 33, 7. 21 éves koromban cukorra kellet szedjek gyógyszert, de abbahagytam, mert sajnos a gyógyszerszedés terén nem vagyok valami rendszeres. Pár éve voltam cukorprofilon, akkor az eredmény 9, 2 volt, akkor azt mondta az orvos, ezzel vígan lehet élni. Még gyerekként eltört a bordám és másnap (szerintem a fájdalomtól) a cukorszintem 3, 3 volt. A nagymamám is és a nagybátyám is cukrosak voltak. Úgy örülnék, ha sikerülne megoldást találni. Van még a viszketésem. A lábaim (bokától térdig) és a karom viszket a legjobban. Néha megőrülök. Tusolásnál tűzforró vízzel szoktam locsolgatni, mert bár fáj, de szinte jól esik, de folyamatosan véresre vakarom magamat. Volt, hogy reggelre a melleimet sebesre vakartam... Elnézést a sok "panaszkodásért", de végre leírhatom ezeket Valakinek. Előre is köszönöm a türelmét és a válaszát! Tisztelettel: Marianna

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Felszeghy Enikő válasza cukorbetegség témában

Kedves Kérdező!

A HbA1C értéke tökéletes, ezek alapján nem valószínű, hogy diabeteses, de a magasabb terheléses vércukorszinteje (9, 2 mmol/l) arra utal, hogy lehet még 2es típusú diabetese, emiatt mindenképpen jó lenne dietetikussal beszélnie, hogy tud testsúlyt csökkenteni. Emellett a bőrgyógyász vizsgálata is jó lenne, mert nem hiszem, hogy a viszketése összefügg a vércukorszintekkel, főleg télen a száraz bőr is lehet oka a viszketésnek, erre egyik jó megoldás a hydrophiles kenőcs.

Sok sikert az életmódváltáshoz!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Felszeghy Enikő
Dr. Felszeghy Enikő gyermekgyógyász-endokrinológus-diabetológus
Kérdés: 2011. március 09., 21:31; Megválaszolva: 2011. március 10., 11:51
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Okozhatja-e cukorbetegség ezeket a...
Tisztelt Doktornő! Sógornőm (67 éves) az utóbbi időben azt vette észre, hogy időközönként a lábfeje ég, bizsereg és a nagy ujjai mintha...
Magas vércukorszint
isztelt Doktor Úr/Nő! A páromnak (48 éves ffi) 3 éve volt egy pancreas resectios műtétje, melyből kifolyólag insulinos cukorbeteg lett, jelenleg...
Merckformin XR 500 retard
Tisztelt Doktornő! Emelkedett éhgyomri vércukor értékeim miatt (7, 3) , valamint a 3 havi átlag (7, 1) értékem miatt terheléses...
Cukorbetegség kezelése
Tisztelt Dr. Árki ildikó! Kb. 5 hónapja magas éhgyomri vércukorértéket mértek/7, 7/. Ezt diétával és étrendkiegészítőkkel sem sikerült a...
Magas vércukor reggeli után
2017.01.04- én 1 típusú cukorbetegseget diagnosztizáltak nálam. Éjszakára insulatardot adok e egységet. Nappal Actrapidot. Az a problémám hogy...