Inzulinnal kezelt betegek részére járó segédeszközök.

Inzulinnal kezelt súlyos cukorbeteg vagyok. Napi négyszeri adagolással. A közelmúltban voltam az esedékes negyedévenkénti felülvizsgálaton. A kezelő orvosom körültekintően járt el, mert a következő találkozásunk előtt a korábbi javaslata lejár. Időközben a körzeti orvosomnál jártam a gyógyszereim felíratása céljából. Az egyéb gyógyszereim mellett kettő havi adagot felírt köztük a cukor ellenőrző csikokat is. Mivel segédeszköznek minősül a csík ezért azokat csak egy hónapon belül lehet kiváltani. Ezért elmentem a gyógyszertárba és a következő hónapi 3 doboz csíkot az egyéb gyógyszerek mellett kiváltottam. Helyesebben kiváltottam volna. Mert a számlázáskor a gyógyszerész mondta, hogy csak 2 dobozt tud kiadni a felírt 3 dobozzal szemben, mert a pénztárgép csak kettőt enged elszámolni. Én arra hivatkoztam, hogy éppen pár hete olvastam a cukrosoknak kiadható segédeszközök módjáról. Ott az állt, hogy 3 vagy annál többszöri adagolás esetén 3 hónapra 9 doboz jár. Ebből az következik, hogy havi 3 doboz. A gyógyszerész azt mondta, hogy írassak fel ismét 2 dobozzal és így kettesével ki tudja adni esetileg. Kérdésem az, hogy tulajdonképpen mi is a napi 4-szeri adagolás esetén a járandóságom. Abban az esetben, ha havi 3 doboz akkor hogyan tudnám érvényesíteni a jogszerinti járandóságom ugyanis a javasolt kikerülési megoldással nem szimpatizálok. Ugyanis törvénytisztelő állampolgárként a törvényesen meghatározott mennyiséghez törvényesen akarok hozzájutni és nem ügyeskedéssel. Várom szíves válaszukat.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Felszeghy Enikő válasza cukorbetegség témában

Kedves Kérdező!

Napi 4xi inzulinkezelés mellett 3 doboz tesztcsík jár havonta, EÜ rendeletre kell felírni és ha közgyógya van, akkor azt is be kell ixelni, akkor kapja meg a gyógyszertárban mind a három dobozt, első esetben kell érte valamennyit fizetni, utóbbi esetben ingyenes lesz a tesztcsík.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Felszeghy Enikő
Dr. Felszeghy Enikő gyermekgyógyász-endokrinológus-diabetológus
Kérdés: 2011. március 09., 10:26; Megválaszolva: 2011. március 10., 11:48
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Okozhatja-e cukorbetegség ezeket a...
Tisztelt Doktornő! Sógornőm (67 éves) az utóbbi időben azt vette észre, hogy időközönként a lábfeje ég, bizsereg és a nagy ujjai mintha...
Magas vércukorszint
isztelt Doktor Úr/Nő! A páromnak (48 éves ffi) 3 éve volt egy pancreas resectios műtétje, melyből kifolyólag insulinos cukorbeteg lett, jelenleg...
Merckformin XR 500 retard
Tisztelt Doktornő! Emelkedett éhgyomri vércukor értékeim miatt (7, 3) , valamint a 3 havi átlag (7, 1) értékem miatt terheléses...
Cukorbetegség kezelése
Tisztelt Dr. Árki ildikó! Kb. 5 hónapja magas éhgyomri vércukorértéket mértek/7, 7/. Ezt diétával és étrendkiegészítőkkel sem sikerült a...
Magas vércukor reggeli után
2017.01.04- én 1 típusú cukorbetegseget diagnosztizáltak nálam. Éjszakára insulatardot adok e egységet. Nappal Actrapidot. Az a problémám hogy...