Diabetes

Tisztelt Doktornő! A lányom 6 éve cukorbeteg, most 13-éves, és egyszerűen nem tudjuk a cukrát normalizálni.Eleinte jók voltak az eredmények, de azután, hogy elkezdett menstruálni, teljesen felborult minden.Általában a reggeli értékei jók, sőt még alacsonynak is mondanám és utána ha eszik, ha nem akkor is délre 13-25mmol körülre felmegy.Reggel-40g ch-ra kap, 10e-Actrapidot.Ebédre-55g ch-ra is ugyanazt és vacsorára-50g ch-ra is ugyanazt. Majd végül 21 órakkor kap 25e Lantuszt.Éjszaka, ha valamikor is mérjük, mindíg azt tapasztaljuk, hogy 2, 5-3, 5mmol körüliek az értékei. A kérdésem csak az lenne, hogy mit tehetnénk, hogy délre és estére ne emelkedjen meg olyan magasra a cukra, mi lehet az amit nem jól csinálunk? Előre is köszönöm válaszát és ha szükségesnek találja nagyon szivesen írok további információkat is, csak segíteni tudjak neki, hogy ne rombolja még jobban ez a betegség.Köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Felszeghy Enikő válasza cukorbetegség témában

Kedves Kérdező!

Azt gondolom hogy nem elég a bólus (Actrapid) mennyisége, a mitket adnak és azért magasabb a vc értéke. A hajnali alacsonyabb cukrok arra utalnak, hogy meg lehetne próbálni a Lantus mennyiségét reggelre áttenni, akkor a Lantus "ereje" délelőttre esne, ami segít az Actrapidnak, hogy ott legyen napközben. Első lépésben azonban 2Eként emelném a bólus mennyiségét akár minden nap, minden étkezésnél. Ha emellett étkezés után hypozna (ehhez természetesen meg kellene étkezés után 2 órával mérni a cukrot) , akkor mindenképpen át kell/lehet tenni a bázist (Lantust) reggelre. Emellett szóba jön a pumpa használata is. Ha Anyáéknak nem teher, Debrecenben a klinikán szivesen beszélek Önökkel személyesen is, ha ez nem megoldható, ha megmondja, hol laknak, ajánlok esetleg gondozót. Ha még kérdése van, a [email protected] ra kérem írjon.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Felszeghy Enikő
Dr. Felszeghy Enikő gyermekgyógyász-endokrinológus-diabetológus
Kérdés: 2011. február 21., 20:24; Megválaszolva: 2011. február 23., 14:16
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Okozhatja-e cukorbetegség ezeket a...
Tisztelt Doktornő! Sógornőm (67 éves) az utóbbi időben azt vette észre, hogy időközönként a lábfeje ég, bizsereg és a nagy ujjai mintha...
Magas vércukorszint
isztelt Doktor Úr/Nő! A páromnak (48 éves ffi) 3 éve volt egy pancreas resectios műtétje, melyből kifolyólag insulinos cukorbeteg lett, jelenleg...
Merckformin XR 500 retard
Tisztelt Doktornő! Emelkedett éhgyomri vércukor értékeim miatt (7, 3) , valamint a 3 havi átlag (7, 1) értékem miatt terheléses...
Cukorbetegség kezelése
Tisztelt Dr. Árki ildikó! Kb. 5 hónapja magas éhgyomri vércukorértéket mértek/7, 7/. Ezt diétával és étrendkiegészítőkkel sem sikerült a...
Magas vércukor reggeli után
2017.01.04- én 1 típusú cukorbetegseget diagnosztizáltak nálam. Éjszakára insulatardot adok e egységet. Nappal Actrapidot. Az a problémám hogy...