5 évesen cukorbeteg

Kedves Doktornő!

Az 5 éves kislányomnál most derült ki, hogy cukorbeteg. Az utóbbi időben gyakran érezte magát rosszul, sokat ivott és fogyott. Most elkezdtük az inzulinkezelést, de azt mondták, hogy a hasnyálmirigyben még van egy kis tartalék, mert néha napokig teljesen jól van, és nem kell inzulint adni. nagyon meg vagyok ijedve, hogy mi várható. Azt hallottam, hogy az inzulin hosszú távon adva veszélyes, igaz ez? Meggyógyulhat még vagy egész életen át szurkálnia kell magát? Mit tanácsol nekem, hogyan tudom segíteni a lányomat? Köszönöm előre is a válaszát

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza cukorbetegség témában

Kedves Kérdező!

A kislánya 1-es tipusú cukorbeteg, sajnos ez a betegség jelenleg nem gyógyítható. Az inzulint termelő sejtek ellen termelődnek ellenanyagok, amelyek ezeket a sejteket teljesen elpusztítják. Egy idő múlva elfogy a tartalék, minden nap kivülről bevitt inzulin szükséges az életfolyamatok megfelelően tartásához. Élete végéig inzulin kezelés szükséges. Az inzulin adása nem veszélyes sem rövid, sem hosszú távon. A rossz  vércukorértékek miatt kialakuló szövődmények lehetnek veszélyesek mind rövid, mind hosszútávon.

Sajnos, amikor a betegség kiderül, az nagyon sokkoló, traumatikus, a feldolgozásához idő kell.

Mivel a kislánya még nem tudja  megtanulni és önmagát  kezelni, ezért ezt önnek kell megtennie helyette. Mindent meg kell tanulnia a cukorbetegségről. Az inzulin hatóidejét, hatáscsúcsát, az ételek szénhidráttartalmát és folytathatnám. Fokozatosan mindent meg kell tanulnia, hogy döntéseket tudjon hozni a lánya inzulinkezelésével kapcsolatban és majd ezeket az ismereteket játékosan át tudja adni a kislányának. Fontos még, hogy ne tekintse a cukorbetegséget sorscsapásnak, inkább egy  tényezőnek, amely korlátokat állít, azonban amely mellett teljes életet lehet élni.  Sok sikert! Üdvözlettel: Dr. Laczkó Andrea, diabetológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szakértő
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2009. július 23., 16:00; Megválaszolva: 2009. július 23., 16:00
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Okozhatja-e cukorbetegség ezeket a...
Tisztelt Doktornő! Sógornőm (67 éves) az utóbbi időben azt vette észre, hogy időközönként a lábfeje ég, bizsereg és a nagy ujjai mintha...
Magas vércukorszint
isztelt Doktor Úr/Nő! A páromnak (48 éves ffi) 3 éve volt egy pancreas resectios műtétje, melyből kifolyólag insulinos cukorbeteg lett, jelenleg...
Merckformin XR 500 retard
Tisztelt Doktornő! Emelkedett éhgyomri vércukor értékeim miatt (7, 3) , valamint a 3 havi átlag (7, 1) értékem miatt terheléses...
Cukorbetegség kezelése
Tisztelt Dr. Árki ildikó! Kb. 5 hónapja magas éhgyomri vércukorértéket mértek/7, 7/. Ezt diétával és étrendkiegészítőkkel sem sikerült a...
Magas vércukor reggeli után
2017.01.04- én 1 típusú cukorbetegseget diagnosztizáltak nálam. Éjszakára insulatardot adok e egységet. Nappal Actrapidot. Az a problémám hogy...