Diabetes diéta

Tisztelt Doktornő/úr!

Tavaly szeptemberben derült ki, hogy II.típusú cukorbetegségem van. Semmilyen tünetem nem volt. Az éhgyomri érték 6.5 volt a terhelés után 2 órával, amit egyhelyben ülve töltöttem, mert azt mondták) 17 volt.

Metabólikus szindrómám van. Kérdésem a következő: Hogy tudom folyamatosan 6.5-7 között tartani a cukorértékemet? Természetesen diétázom, napi 5-ször étkezem. Irodában dolgozom, de társul hozzá nehéz fiizikai munka is, ilyenkor étkezés után két órával leesik a cukrom 4-5 közé, ami nem lenne baj, de nincs figyelmeztetés, nem mindig érzem, ha valami gond van. Most sincsenek meg a típikus tünetek, nem viszketek, nem iszom több vizet, nem járok éjszaka wc-re. Napi 1 tbl Glimepiridet (1mg) szedek. Mivel ügyfelekkel dolgozom nem tudok akármikor enni, ehhez állítottam be az étkezések idejét is. Sajnos előfordul, hogy két étkezés között is ennem kell,  már az evés gondolatától is rosszul vagyok, főleg, hogy nem bírja ki a 3, 5 órát. Ez miatt már el sem merek mozdulni itthonról, mert egy kis séta a ház körül és utána ehetem a cukrot.

Kérem adjon tanácsot, mert mindenhhol süket fülekre találok és csak azt hajtogatják, hogy napi 180 mg CH-t ehetek. Ja, és 1200 kalóriát mert fogynom kéne de valamiért nem megy le egy deka se, de nem is hízok. Honnan legyen energiám a nehéz fizikai munkához.? Nem eszem vörös húst, zsírt nem,  vagy  csökkentett zsírtartalmú dolgokat fogyasztok.

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza cukorbetegség témában

Tisztelt Kérdező!

A túlsúlyos 2-es tipusú cukorbetegeknek nem a Glimepirid (szulfanilurea csoport) az elsőként választandó terápia. Elhízottaknál inzulinrezisztencia van a háttérben, azaz a saját inzulin nem tud megfelelő hatást kifejteni, ezért a hasnyálmirigy fokozott inzulin elválasztásra kényszerül. A Glimepirid az inzulin termelést tovább fokozza, így megeshet, hogy vércukoresés is előáll.

Az elhízott 2-es típusú cukorbetegknél az inzulinérzékenységet javító metformin az elsőként választandó terápia.  Javasolt lenne a gyógyszerének cseréje. Amennyiben lehetséges, beszélje meg kezelőorvosával. Arra azonban figyeljen, hogy a metformint fokozatosan kell beállítani, azaz kisebb dózissal kell kezdeni, fokozatosan kell emelni 2x1000 mg-ig, hogy elkerülje a hasmenést, amely mellékhatásként felléphet.

Az étkezésében a meghatározott szénhidrátot célszerű lenne elosztani 5 étkezésre, ugyanis a cukorbetegeknél kedvezőbb inkább több alkalommal kisebb mennyiségű szénhidrát fogyasztása.

 Üdvözlettel: Dr. Laczkó Andrea, diabetológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szakértő
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2009. június 30., 23:02; Megválaszolva: 2009. június 30., 23:02
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Okozhatja-e cukorbetegség ezeket a...
Tisztelt Doktornő! Sógornőm (67 éves) az utóbbi időben azt vette észre, hogy időközönként a lábfeje ég, bizsereg és a nagy ujjai mintha...
Magas vércukorszint
isztelt Doktor Úr/Nő! A páromnak (48 éves ffi) 3 éve volt egy pancreas resectios műtétje, melyből kifolyólag insulinos cukorbeteg lett, jelenleg...
Merckformin XR 500 retard
Tisztelt Doktornő! Emelkedett éhgyomri vércukor értékeim miatt (7, 3) , valamint a 3 havi átlag (7, 1) értékem miatt terheléses...
Cukorbetegség kezelése
Tisztelt Dr. Árki ildikó! Kb. 5 hónapja magas éhgyomri vércukorértéket mértek/7, 7/. Ezt diétával és étrendkiegészítőkkel sem sikerült a...
Magas vércukor reggeli után
2017.01.04- én 1 típusú cukorbetegseget diagnosztizáltak nálam. Éjszakára insulatardot adok e egységet. Nappal Actrapidot. Az a problémám hogy...