Diabéteszes probléma

Tisztelt Doktor Úr/Nő!

Éppen az elöbb olvastam itt egy cikket, mi szerint a cukorbetegeknél előfordul a mellek alatti területen, valamint a nemiszerv környékén viszketés.

Sajnos egy ideje pont ezekkel a tünetekkel kínlódom, nem igen találtam magyarázatot. Töprengtem, hogy vajon milyen szakterületi orvoshoz menjek a panaszommal, de nem igen jutottam dűlőre.

Most viszont kicsit "megnyugodtam", hiszen nem valami durva fertőzés lehet a háttérben.

A kérdésem: vajon milyen módon tudnám megszüntetni a viszketést?

Köszönettel: K.I.

 

 

WEBBeteg szakértő válasza cukorbetegség viszketés témában

Tisztelt Kérdező!

A cukorbetegeknek az átlagosnál szárazabb a bőrük, ezért fokozott figyelmet kell fordítani a hidratálására. A száraz bőr is okozhat viszketést, de általában az egész test területén.

 Amikor tartósan magasabb vércukorértékek észlelhetőek, elégtelen a diéta vagy  a gyógyszeres terápia, akkor is jelentkezhet viszketés. Ilyenkor szükséges gyakrabban ellenőrizni a vércukorszintet, magasabb értékek esetén javasolt a terápia változtatása, illetve a diéta korrekt betartása. A vércukorszintek rendeződésével megszűnik a viszketés is.

Amennyiben jó vércukorértékek mellett észlelhető az Ön által említett testtájak viszketése, akkor állhat a háttérben gombás fertőzés is, ilyen esetben javasolt bőrgyógyászati és nőgyógyászati szakvizsgálat elvégeztetése.Üdvözlettel: Dr. Laczkó Andrea, diabetológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szakértő
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2009. június 19., 08:51 ;Megválaszolva: 2009. június 19., 08:51
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Ingadozò vécukor és egyebek
Tisztelt Doktornő! 40 éves nő vagyok. 2 gyermekem van. A kicsi 7 éves.Minkét terhességem alatt terhességi diabéteszem volt. Mellette a tsh értékem...
Neuropáthia
T. Doktornő! Évtizedek óta 2-es típusú cukorbeteg vagyok. Sajnos a betegség miatt a bal lábamat térd alatt amputálni kellett. A neuropáthiás...
Diabétesz, inzulin
Tisztelt Doktornő! Azt szeretném megkérdezni, hogy ugye az elfogyasztott szénhidrátból, cukor lesz,ami a véráramba kerül, ezt a cukrot az inzulin...
Ajánlás kérése
Tisztelt Doktornő! 3 éve fennálló problémával fordulok Önhöz. Jobb bordaív alatti tompa nyomó érzés, ami jobb lábba sugárzik a lábfejemig. A...
IR gyanú, laboreredmény
Tisztelt Hölgyem! Segítségét szeretném kérni a laboreredményemmel kapcsolatban, melyet IR gyanú miatt ajánlottak...