Cukorbeteg vagyok - Mit tegyek?

10 napja hirtelen fogyás után laborvizsgálatnál magas cukorérték (16 mmol) lett megállapítva, 2x1 metformin 1000 tablettával 10, 8-ra csökkent. Orvosom 8E inzulin /Glargin/ adását javasolja mellette. Nem szeretnék még inzulinnal élni. Van lehetőség más módon (új ill. nagyobb adag gyógyszer) kezelni a problémát? 47 éves férfi vagyok. Mozgásszegény, stresszes életmódot éltem. Táplálkozásom sem volt megfelelő, bár nem voltam elhízva.

WEBBeteg Szakértő válasza cukorbetegség témában

Az újonnan felismert 2. típusú cukorbetegségben az első választandó kezelés a Metformin, de emellett elengedhetetlen a diéta megtartása, és ajánlatos a rendszeres testmozgás bevezetése.

Amennyiben ezek folyamatban vannak, néhány hónap türelmi idő adható, figyelve azt, hogy mennyire elegendő ez a kezelés a szénhidrát háztartás teljes rendezésére. 3 hónap múlva javasolt a HbA1c (átlagos vércukor) vizsgálat. Ha 7 % felett van, további terápia bővítés szükséges, amely nem feltétlenül inzulin- kezelést jelent, hanem további gyógyszeres kezelés is lehetséges.

Dr. Laczkó Andrea diabetológus

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2008. október 28., 10:55 ;Megválaszolva: 2011. augusztus 11., 09:39
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Okozhatja-e cukorbetegség ezeket a...
Tisztelt Doktornő! Sógornőm (67 éves) az utóbbi időben azt vette észre, hogy időközönként a lábfeje ég, bizsereg és a nagy ujjai mintha...
Magas vércukorszint
isztelt Doktor Úr/Nő! A páromnak (48 éves ffi) 3 éve volt egy pancreas resectios műtétje, melyből kifolyólag insulinos cukorbeteg lett, jelenleg...
Merckformin XR 500 retard
Tisztelt Doktornő! Emelkedett éhgyomri vércukor értékeim miatt (7, 3) , valamint a 3 havi átlag (7, 1) értékem miatt terheléses...
Cukorbetegség kezelése
Tisztelt Dr. Árki ildikó! Kb. 5 hónapja magas éhgyomri vércukorértéket mértek/7, 7/. Ezt diétával és étrendkiegészítőkkel sem sikerült a...
Magas vércukor reggeli után
2017.01.04- én 1 típusú cukorbetegseget diagnosztizáltak nálam. Éjszakára insulatardot adok e egységet. Nappal Actrapidot. Az a problémám hogy...