Arcbőr szárazság és lábon furcsa kiütés

Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! Az elmúlt 3-4 napban az arcomat megérintve száraznak és durvának éreztem és a helyzet azóta se javult. Hiába kentem be krémmel semmit nem használt. Ritkán használók arclemosót, inkább bioszappánt de azt is csak napi 1x. Fogamzásgátlót szedek, Yasminellát már több mint 2 éve. Mit ajánlana hogy javuljon a helyzet? A combon egy 3 cm kör alakú kiütés van száraz és a körbe a szélén olyan mintha sebes lenne ezt is a héten vetem észre. A kettő összefügghet? Milyen készítményt javasol? Előre is köszönöm válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Gál Mónika válasza a bőrelváltozás témában

Kedves Kérdező! Ősszel a fűtési szezon miatt, a hidegebb külső hőmérséklet miatt természetes módon szárazabb a bőrünk. Az arcbőr ápolásának is idomulni kell a szezonális változásokhoz, de természetesen az életkorral is módosul fokozatosan a bőr szerkezete valamint életmódbeli hatások is közrejátszhatnak. Javaslom, hogy valamilyen vizes bázisú hidratáló krémet szerezzen be. A végtagi tünete is lehet egy kezdődő kiszáradásos alapú ekcéma. Tartózkodjon az erős szappanok, tusfürdők használatától és a hosszas melegvizes fürdőktől!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Gál Mónika
Dr. Gál Mónika bőrgyógyász-allergológus
Kérdés: 2011. október 23., 14:03; Megválaszolva: 2011. október 24., 14:27
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Kézi elváltozás számítógép...
Éveken keresztül, naponta órákat töltöttem számítógép előtt, legtöbbször játékokkal, de most az online oktatás beköszöntével szinte az...
Bőr alatti kiütés
Tisztelt DoktorÚr/Nő! Egy olyan problémával fordulnék önhöz, ami már évek óta évente egyszer, de kétszer is akár előfordul, viszont amióta...
Anyajegyelváltozás
Tisztelt Doktornő! Segítséget szeretnék kérni. Kettő darab kérdésem lenne. 1. A péniszemen kijött egy nagyon pici, barna anyajegy, valamelyik...
Összehúzódik a pèniszemen a bőr
Szèp Jó Napot Kívánok. Olyan problèmám lenne, hogy a Pèniszemen a bőr . Ègèsszen a has falig összehuzódik. Ès elègè kènyelmetlen ègő èrzès...
Mi okozhatja ezt?
Tisztelt Doktornő/Úr! Pár hónapja péniszem felső részén kidörzsölődés-szerű tünet jelent meg, viszonylag erős fájdalommal. Egy ideig csak...