• Hogyan csökkenthető az androgén szint?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kb. 20 éves koromban elkezdett hullani a hajam. Csak a fejtetőn. Minden orvost végig jártam, nem találtak semmit. Két éve újra kezdtem a keresést. Mind nőgyógyászatilag, bőrgyógyászatilag rendben találtak mindent. Hozzáteszem a menstruációm sem rendszeres. Túlsúlyos vagyok, 105 kg/172 cm. Rendszeresen sportolok, régen is sportoltam. Jó izomállapottal rendelkezem. 3 éve azt állapították meg, hogy cukorbeteg vagyok, így napi 2x1000 mg merkformint szedek. A cukrom megfelelő szintű. Azonban a diéta mellett sem fogyok. A legutóbb felkerestem egy új nőgyógyászt, aki arra kért, hogy fogyjak le legalább 10-15 kilót, és utána ismételjük meg a teszteket, mivel minden tesztem negatív lett. Ugyanakkor elmondta, hogy a magas androgénszintem lehet az oka a hajhullásomnak. Azt meg kell jegyeznem, hogy hullani már nem hullik, csak nem nő vissza. A kérdésem az lenne, hogy ha lefogyok akkor remélhetem az androgénszint csökkenését? Ha sikerül a súlyvesztés, és mégsem normalizálódik a dolog, akkor mit tehetek még? Válaszukat előre is köszönöm

        Dr. Gál Mónika válasza a hajhullás témában

        Kedves Kérdező! Az androgén módon kihullott hajzat nem növeszthető sajnos vissza. Az androgén hajhullás, a túlsúlyos állapot, a mentruációs zavarok polycystás ovarium szindróma tünetei lehetnek. Ezekhez még társulhat a fokozott szőrnövekedés a nőkre nem jellemző helyekenilletve a pattanásosság. Javasolt lenne a részletes endokrinológiai kivizsgálása a nőgyógyászaton.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Gál Mónika
        bőrgyógyász-allergológus Itt kérdezhet

        Dr. Gál Mónika

        Kérdés: 2011. szeptember 15., 10:01; Megválaszolva: 2011. szeptember 15., 20:42

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Két héttel ezelőtt vettem észre a mellékelt képen látható sötét foltot a talpamon. Tudom, hogy egy ilyen kép alapján nem lehet diagnózist mondani róla, de aggódok miatta és a következő hetekben nincsen lehetőségem...
        üdv észleltem valami kinoveseket a szamban mi lehet ez?
        Egy vagy másfél hónapja észrevettem , hogy a szokásosnál sokkal több hajam és szememöldököm esik ki, szempillák is mintha gyakrabban. Fejbőröm szinte mindig hámlik, több orvosnál voltam, nem mondtak semmit, annyit maximum, hogy férfias...
        Az elmúlt időszakban fehér foltok (kb. 3-4 dió méretű) jelentek meg a nemiszervemen és annak környékén. Mi okozhatja?
        Kedves Doktornő! Pár évvel ezelőtt lett egy barnás folt az arcomon. Eddig nem volt semmi gond vele, de mostanában egyre jobban nő, ami aggaszt. Mi lehet ez? Nem olyan lapos mint volt, kitüremkedik és feketés pöttyök is vannak rajta. Képet...
        Tisztelt Doktornő! Megtenné kérem, hogy megnézi a CT összefoglalót és elmondja milyen túlélési esélyeim vannak? Úgy érzem, a kórházban nem teljesen őszinték velem. A lokális májkemoterápia nem segített, most úgy tűnik, az azt követő...
        Tisztelt Orvos, 34 éves férfiként az utóbbi 5 hónapban fokozott hajhullást veszek észre magamon, a homloktól a fejtető végéig látványosan megritkult a hajam, mely erős fényben száraz haj esetén is már szembetűnően látszik. Az elmúlt 2...
        Tisztelt Doktor úr / Doktornő, Aggódom a csatolt képen látható folt miatt, ami nyomásra érzékeny, egyébként tünetmentes. Egy élő karácsonyfát hoztunk a lakásba és talán arról mászhatott le egy kullancs ami megcsípett. Bár nem láttam...
        Tisztelt Doktornő! Olyan problémával fordulok ön felé, hogy a jobb hónalj bőröm felületén halálható 2 ponton el változás. Körülbelül 1-másfél hónapja van ott. Időnként, körülbelül 6-7 naponta meg duzzad azon a részen és kifakad....
        16 éves korom óta harcolok a gyulladásos pattanások ellen. Túl vagyok 5 sztk- borgyogyaszon, 2 magán bőrgyógyász és egy harmadik magán amit már a munkahelyem biztosít. Eddig csak egy magán doktorom tudta megoldani a problémám a doxycyclin...