Acne, menstruációs problémák

Tisztelt doktornő! 17 éves korom óta szenvedek acnétól és rendszertelen menstruációtól, változó intenzitással. Előtte mindkettő rendben volt (tizenéves korhoz viszonyítva) . 17 éves koromban fogytam 12 kilót, utána tartósan 40 kiló körül voltam. A menstruációm nagyon fájdalmas volt és nem túl rendszeres. Vitamin E szedése valamelyest segített a problémán. Akkor állt be nagyobb változás, amikor 7 évvel később felszívódási zavarral diagnosztizáltak. A szükséges diéta betartása után híztam, a menstruációm rendszeressége valamelyest javult, már nem fáj egyáltalán. A bőröm is javult ideiglenesen, de időszakonként megint nagyon kipattogzik, még jobban mint korábban, különösen két oldalt, az állkapocscsontok mentén, felett és alatt, valamint vállon és időnként háton. Amikor a bőröm állapota romlik, jellemzően a menstruációm is hamarabb jön meg, és ilyenkor a menstruáció után egyáltalán nem javul a bőröm állapota (mint általában) . Amikor elkezdtem ismét E vitamint szedni, nem javított semmit az állapotomon. Valamint talán annak is hormonális okai vannak, hogy amikor meghíztam, nem annyira arányosan híztam, a derekamra híztam sokat (nem a csípőmre) , valamint a mellemre. Bár mindkettő a normalitás határain belül van, bár nagyjából a 17 éves korom előtti súlyom nyertem vissza, az alakom jelentősen megváltozott. Jártam sokszor orvosnál, bőrgyógyásznál és nőgyógyásznál is. Semmiféle kivizsgálást nem akartak (sajnos az a tapasztalatom, hogy minél hamarabb meg akarnak szabadulni az embertől, nem is kíváncsiak a részletekre) , csak felírtak némi antibakteriális kenőcsöt. Ön szerint érdemes még próbálkozni kivizsgálással, vagy írassak fel fogamzásgátlót? Milyen hormonális probléma lehet a háttérben? Előre is köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Gál Mónika válasza pattanás témában

Kedves Kérdező!

Létezik egy olyan betegség Polycisztás ovárium szindróma a neve, melyre jellemzőek a petefészek ciztás elváltozásai és az ennek következtében kialakuló kifejezett pattanásosság, a hízékonyság, vérzészavarok esetleg fokozott szőrösödés. Ezt nemi hormonok vizsgálatával lehet igazolni vagy kizárni nőgyógyászati szakrendelésen. Viszont tünetei hátterében állhat tartós fogyókúrázás is. Mindkettő esetében jellemző lehet még a hajhullás is.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Gál Mónika
Dr. Gál Mónika bőrgyógyász-allergológus
Kérdés: 2011. január 07., 13:18; Megválaszolva: 2011. január 11., 11:24
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Idegentest a szervezetben
Kedves Doktor Úr/Doktor Nő! Észrevettem, hogy a combom felső részén van egy sötétszínű pötty a bőr alatt, csak 1-2mm de jól kivehető volt a...
Rózsa hámlás
Üdv Doktornő! A kislányomon 6-hete kezdődtek a piros kiütések,először a mellkasán,törzsén volt 10db,utána széterjedt a lábára és kezére...
Kiütések a végtagjaimon
Üdvözlöm! Nagyjából egy héttel ezelőtt kezdtem apró, rendkívül viszkető kiütéseket felfedezni a lábfejemen. Azóta határozottan nőtt a...
Vissza-visszatérő kiütés
Tisztelt doktor nő! Szinte minden este előjön pirosság, szétpukkanó pici fehér hólyagok az arcomon. Egy éve már kezeltek ekcémával, szteroid...
Grover-kór
Kedves Edina! A Grover-kórra van valami krém vagy gyógyszer, ami elmulasztja ezeket a piros pöttyöket? Előre is köszönöm a válaszát.