Hirdetés
      • Pattanás?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő!

        23 éves nő vagyok. Fehér a bőröm, de sosem volt vele problémám, tinédzser koromban sem volt pattanásom. Most viszont, az utóbbi hónapokban egyre több lett arcomon a pattanásszerű kiütés, amik kezdetben egy-két nap alatt elmúltak, most viszont folyamatosan jelen vannak, és egyre több: már az alapozó sem tünteti el. Szörnyű állapotban van a bőröm, pedig korábban alapozót sem kellett viselnem! Bőrgyógyászom szerint rosacea-m lehet, de bármit adott rá, a helyzet inkább romlott... Mi okozhatja ezt? hova fordulhatnék még?

        köszönettel,

        kérdező

        WEBBeteg szakértő válasza a rosacea témában

        Kedves Kérdező!

        Ilyen esetben góckutatást szoktunk javasolni, különösen emésztőszervi betegségek irányába fontos. Indokolt teljes laborvizsgálat, hasi ultrahang, H. pylori kilégzési teszt. Emelett javaslom a fűszeres, meleg ételek, alkohol kerülését, desztillált vízzel való mosakodást. Az arcra szoktunk javasolni fényvédőt, illetve nyáron kalap viselését.Kezelésében több szert alkalmazhatunk, pl. szájon át szedhető vagy helyileg használható antibiotikumokat, akne ellenes ecsetelőket, pl. benzoyl peroxidot, azelainsavat. A kezelés egyénenként változik, függ az állapottól, illetve más betegeknál más-más szerek lehetenek hatékonyabbak. Egyre gyakrabban alkalmaznak lézerkezelést jó hatékonysággal. Ha megírja, hogy miket próbált eddig, remélhetőleg tudunk segíteni, hogy milyen lehetőség van még a palettán.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2010-03-09 10:08:21; Megválaszolva: 2010. március 09., 10:08

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Ahogyan a mellékelt képeken is látható, sajnos egy elég kellemetlen helyen jelentkezett bőrbetegség okoz gondot a mindennapi életemben. Személyesen még nem jártam ezzel a panasszal orvosnál, és szégyenlősségem miatt...
        A képen látható folt nem tudom hogyan keletkezett,hetek óta nem múlik. Kérem válaszát,hogy mi lehet és kell orvoshoz fordulnom vele. Köszönettel
        Kedves Doktornő! A képeken látható nem viszkető foltok jelennek meg rajtam , de nem ütöttem meg magam, nem ért sérülés. Néha bizsergés félét is érzek a lábamban. Voltam laborban (háziorvos küldött), trombocita, pajzsmirigy rendben, enyhe...
        Jó napot! Hétfő reggel úgy ébredtem, hogy egy piros pötty volt a két orrlyukam közötti területen. Olyan volt, mint egy kialakuló pattanás. Reggeli kómámban csak elvakartam, és le is jött a bőr, illetve volt egy kis nedv is. A terület...
        Üdvözlöm! Férjemnek a végbele mellett vagyis alatta is és felette is egy picivel van 2 bőrnyúlvány szerűség. Nem fáj neki nem piros nem duzzadt olyan szinű mint a környező terültet. Nincs véressem fájdalmas széklete, nem puffad nincsennek...
        Kedves Doktor Nem múló problémával fordulok Önhöz. A nyelvemen fehér, és az ánusz mellett bőr színű, kemény kB 5 hónapja nem múló gubó keletkezett.Nem tudom van e közük egymáshoz. Emésztéshez. Dohányzom. Az ánusz mellett többféle...
        Mar egy ideje küzdök vele én börgombanak mondanam canesten kremet hasznalok ra de az csak eltünteti max 1 napig hoszas hasznalat utan de visza jön kis potykent elkezdviszketni valadzik majd gyulladas ujbol viszketö érzes es nehéz megállni hogy ne...
        Tisztelt Doktor Úr! Az első tengerparti nyaralásom alatt a kézhajlatom elkezdett viszketni. Bekentem aloé vera krémmel, a sos vízre gyanakodtam. Viszont azóta is van hogy elkezd viszketni és piros is... mit tegyek ? Sajnos képet nemtudok küldeni,...
        Tisztelt doktornő! A mellékelt kép alapján mit tudna mondani? Viszkető, vörös, hámló foltok a herezacskóm. Köszönöm megtisztelő válaszát!
        Tisztelt Doktornő! Hozzátartozóm betegségével kapcsolatban szeretném kérdezni. Hasnyálmirigyen lévő cisztózus képlet (kb.2x3,5cm),amely nem növekszik,-jóindulatúnak nyilvánították,kontroll után-, okozhat e a bőrön megjelenő...