Hirdetés
      • Androcur 100 mg tabletta

        Legfrissebb cikkek a témában
        Nincs találat!
         

        Kedves Doktor Nő/Úr! Több, mint két éve hagytam abba a fogamzásgátló szedését, azóta az arcomon (nyak, áll) és a hátamon folymatosan pattanások jelennek meg, szinte már nincs olyan időszak, hogy a bőröm szép és sima. Miután a bőrgyógyász sajnos nem tudott rajtam segíteni, pedig számos krémet, gyógyszert kipróbáltam, ő is azt mondta, hogy valószínűleg hormonális eredetű a problémám. Ezután készült egy hormonvizsgálat (eredmények: LH: 4, 1IU/L, és tesztoszteron: 1, 2 nmol/L). A nőgyógyászom az Androcur 100mg tabletta szedését javasolta napi egyszer, ami szerinte a kicsit magas tesztoszteron szintemet helyreállítja. Ön szerint javasolt ennek a gyógyszernek a szedése? Rendbehozhatja a bőrömet? Nincs ennek olyan mellékhatása, ami kihat a gyerekvállalásra, vagy bármilyen egészségkárosodást okozhat? Köszönöm gyors válaszát! Üdvözlettel: Adrienn

        WEBBeteg szakértő válasza a magas tesztoszteron témában

        Kedves Adrienn!

        Nem tudom, a ciklus melyik napján történt a vérvétel, és milyen a többi eredmény, emellett fontos lenne a helyi laborban a referenciaérték, sajnos ezek nélkül az adatok nélkül értelmezhetetlen a kapott eredmény. Tehát részletes vizsgálatot (nőgyógyászati vizsgálat, UH is) javasolnék, hogy lássák, pontosan hogyan működik a hormonháztartás. Nem írja, hány éves, de biztosan nem idős, hiszen még gyermeket szedetne. Amennyiben jelenleg gyermeket tervez, akkor most nem szedhető a gyógyszer. A javallat szerint az 50 mg-os gyógyszert javasolják a súlyosabb állapotokban, talán néhány pattanás nem indokolja, hogy ilyen erős gyógyszert szedjen. Mellé pedig így is, úgy kell ösztrogén tartalmú készítményt adni, pl a Diane 35, ami önmagában is elegendő lenne, ha muszáj.

        Tehát, írja le, melyik ciklusnapon volt a laborvizsgálat, a többi érték milyen, stb. Emellé fontos lenne a fogamzásgátló iránti igény, esetleg a teherbeesés tervezett ideje, és persze az életkora. A fogamzásgátlót miért hagyta abba? Van-e más panasz, pl. fokozott szőrnövekedés, stb. Picit több részlet ismeretében talán könnyebben tudok tanácsot adni.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-02-28 14:59:34; Megválaszolva: 2010. február 28., 14:59

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        T. Dr.nő! Az lenne a kérdésem hogy hogyan lehet a szőrnövekedést kordában tartani.... szinte mindenhol nő. a hátsómon, az ujjaimon, a lábujjaimon stb lehetetlen helyeken, valamint a szakállamat is kb 3-4 naponta borotválnom kell. Mi okozhatja...
        Tisztelt Doktor ur! A böratka hullik-e a testböl? (Összetéveszthetö-e a tetüvel, rühatkával?) Köszönettel Balazs
        Tisztelt Doktornő! Nagy meleg hatására viszkető kiütések, foltok jelennek meg a bőrömön: hát, mellkas, vádli. Utóbbin megmarad, előbbi kettő elmúlik. Felülete sebes, érdes. Eleinte apró pontokként jelent meg, majd már a képen látható...
        Nem tudom mi lehet ez. Pattanás szerű és volt hogy megnyomtam és genyes vér jött ki belőle. Tele van a lágyékom.
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Körülbelül egy éve fedeztem fel, hogy a herezacskómon szigetszerűen apró vöröses/lilás kiütések vannak. Kifeszített bőr esetén jól láthatóan kiáramlik belőlük a vér, majd lassan visszatér. Előfordult már,...
        Tisztelt Doktornő! Már jó pár hónappal ezelőtt vettem észre először, hogy a péniszemen, pontosabban a fitymámon, a makk alatt egy részen, kb. 1-1.5 cm-es területen elkezdett fehérré válni a bőr (képen megjelölt részen, egyébként...
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! A napokban észrevettem, hogy a hímveszzőmön található egy pattanásszerű elváltozás. Csatoltam képet is sajnos a weboldalra nem lehet jó minőségű képet feltölteni, úgyhogy egy képmegosztó oldalra töltöttem...
        Tisztelt Doktornő! Serdülő fiam arca nagyon csúnya, gyulladt pattanásos. Csak szteroid tartalmú gyógyszerekkel lehet ezeket visszamaradó hegek nélkül kezelni, eltűntetni? Vagy létezik kevésbé drasztikus megoldás is? Előre is köszönöm a...
        Jó Napot! Pár napja a péniszemen megjelent 2 kisebb piros folt ami egy idő után elkezdett égni.Nem csináltam vele semmit mert reméltem hogy magától elmúlik de úgy túnik hogy nem akkar.Az lenne a kérdésem hogy van-e esetleg valami gyógyszer...
        Tisztelt Doktor Úr, Nő! Lábszáramon vettem eszre piros foltokat jobb lábszáramon illetve a bal lábszáramon is 2 -dbot nem viszket semmi . Nagyon allergiás vagyok munkám miatt folyamat hosszú nadrágba vagyok melegbe is 40 fokos üzemben. Csak a...