Trombózis

Tisztelt Doktor nő/úr! 2 hónapja a bőrgyógyászom roaccutant írt fel, amely mellé fogamzásgátló szedését javasolta. A nőgyógyászom a nuvaringet írta fel, mondván annak szinte semmilyen mellékhatása nincs.Elötte több gyógyszert is kipróbáltam, de mindnek voltak mellékhatásai (zsibbadás, fejfájás) A vérképemet a roaccutan megkezdése elött ellenőrizték, semmi gond nem volt vele. A nőgyógyász nem kért semmilyen vérképet.Ezen csodálkoztam is.1 hónappal a gyógyszerek elkezdése után újra elküldött a bőrgyóygászom vérvételre, ahol az összkoleszterinem elég magas értéket mutatott (6.46 elötte 4.55 volt) Kérdésem az lenne, hogy ez összefügghet-e a nuvaringgel? Valamit észrevettem úgy kb 1 hete, hogy a bal lábam néha fáj (más változást nem észleltem) és a bal kezemen is zsibog néha egy-két ujjam.Lehet-e ez a trombózis előjele? Most épp gyógyszermentes időszak van és a tünetek most is fent állnak.Elnézést a hosszú levelemért! Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bessenyei Mónika válasza Roaccutan témában

Kedves Kérdező!

A Roaccutan nagyon gyakran okozhat változásokat a vérzsír értékekben (trigliceridek, ún. nagydenzitású lipoproteinek és néha koleszterin) , én inkább ennnek tulajdonítom a magas koleszterinszntet, ha előzőleg normális volt. A lábzsibbadás, kézzsibbadás nem jellegzetes tünete a trombózisnak, de érdemes a panasszal háziorvosát felkeresnie. A bőrgyógyászával bezélje meg, hogy a továbbiakban javasolja-e a Roaccutan szedését.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. december 04., 10:58; Megválaszolva: 2009. december 04., 10:58
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Roaccutan kiürülése
Tisztelt Doktornő! 9 hónapig szedtem Roaccutant, amit két hete hagytam abba körülbelül. Mozgás, illetve terhelés hatására már a kúra előtt is...
Roaccutan-szemöldök
Kedves Dr Bodnár Edina! Köszönöm szépen a választ.Legközelebb szemöldök festésnél szólok a kozmetikusnak ha csíp mossa le, bár most is szóltam...
Kérdés Dr Bodnár Edinához
Kedves Doktornő! Roaccutant szedek és ma voltam befestetni a szemöldökömet.Eléggé csípett miután a kozmetikus felvitte szóltam is neki ezért hogy...
Roaccutan
Kedves Doktornő! Roaccutant szedek napi 10 mg-t. A nappal vigyázok, ahogy lehet kerülöm.De ma sajnos kmicsit figyelmetlen voltam ugyanis vezettem kb oda...
Roaccutan
Kedves Doktornő! Már irtam Önnek kb 2 hónapja hogy a roaccutan mellett szemhéjgyulladás alakult ki nálam.Előszőr 40 mg-t szedtem aztán 30at (mikor...