Túlérzékenység?

Tisztelt Doktornő/-úr! Húsz éves férfi vagyok és idén februártól kezdve furcsa tüneteket észleltem magamon... Kezdődött azzal, hogy két hétig hasmenésem volt, mindenféle ok nélkül, majd hirtelen elmúlt. Elkezdett nagyon erősen zsírosodni a bőröm, mégis szárazságot és húzódást éreztem. Ezzel egyidőben elkezdett pattanásosodni a hátam, vállam, mellkasom, egész arcom, sőt néhány még a combomon, hasamon, nyakamon is előjött. Hiába próbáltam ki új tusfürdőt, szappant stb. semmi sem segített. Húsz évesen nem gondolnám, hogy ez valami pubertáskori pattanásosság. Azért sem, mert még tinédzserkoromban nagyon sok volt, amire Roaccutan nevű gyógyszert kaptam, ami teljesen meggyógyította. Ezenkívül a fülem és a hajam is erősen zsírosodik. További furcsa dolgok, amiket idén észleltem: gyakori éjszakai izzadás, állandóan karikás szemek, lilás szemkörnyék folyamatosan olyan tüneteim vannak, mintha meg lennék fázva kaparó torok száraz köhögés nagyon gyakori fejfájás nehezen tudok koncentrálni állandó ólmos fáradtság fáradtan ébredés szájszag Egyáltalán nem vagyok stresszes, eleget alszom és amennyire tőlem tellik, próbálok mozogni is. Ha csak rizst, húst, halat, kukoricát és gyümölcsöket eszek, teljesen elmúlik az összes tünet... Lehetséges, hogy érzékeny vagyok valami élelmiszerre és ez ilyen bizarr tünetkombinációt produkál? A tejtermékek csúnya, nagy, piros, kemény pattanásokat okoznak leginkább a hátamon, a vállamon és a homlokomon. A fehérkenyér és liszt hiány szintén segít valamicskét. Májusban egy hétre elmúlt az összes tünet, pedig akkor még nem is gondoltam, hogy valami nagyobb probléma lehet. Júniusban liszt és tejmegvonással egy hétre szintén megjavult minden. Ettől függetlenül nincs lehetőségem túl nagy kísérletezésre a táplálkozásom terén így azóta sem sikerült négy napos próbálkozásokkal túl sokat elérni, csak egy kis javulást. Mi okozhatja ezeket a problémákat? Múlt héten utánanéztem az interneten, mik okozhatnak ilyen tüneteket, és mindent írnak az élesztő-, tej- és lisztérzékenységtől a candidáig. Hamarosan elmegyek orvoshoz, de előtte még szeretném ismerni mások véleményét is. Előre is hálásan köszönöm a segítségét!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza lisztérzékenység témában

Kedves Kérdező!

Lisztérzékenység okozhatja a bőrtüneteket, a fáradékonyságot, melyet érdemes kivizsgálni. Addig kerülje azokat az élelmiszereket, amelyekről úgy gondolja hogy provokálják a tüneteket. A lisztérzékenység mellett ún. seborrhoeás dermiatitise is lehet.  

 Üdvözlettel: Dr. Bodnár Edina

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. július 02., 16:29; Megválaszolva: 2009. július 02., 16:29
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Furcsa alakzat a bőrön
Tisztelt Doktornő! Furcsa foltok jelentek meg a lábamon, van legalább három, kettő halványabb, amik szinte alig látható barnásak, az egyik nagyon...
Örökletes hajhullás
Tisztelt Hölgyem/Uram! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy 23 éves férfi vagyok és évek óta megkeseríti az életemet a kopaszodás gondolata....
Körömgomba
Kedves Doktor Nő! Most kezdtem el szedni az Orungal tablettát napi 2x2 adagban, körömgombára. Kérdéseim: - ha a páromnak is van körömgombája és...
Fogamzásgátló-szüneteltetés
Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! 20 éves vagyok. 13-14 éves korom óta szedek fogamzásgátlót, az arcomat, illetve vállamat, hátamat, karjaimat ellepő...