• Fekélyes láb

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves Doktor Úr/Doktornő!

        Egy elég nagy problémában szeretném segítségét kérni.

        Időskori cukorbeteg vagyok, 4x műtöttek már érszükülettel.

        2008.augusztusában eltört az egyik nagylábujjam és félig lejött a köröm is róla . Elkezdtem járni a városomban található sebészetre egészen októberig, ahol az átkötözésen kívül nem csináltak mást a lábommal. Végül azt mondták, én is tudom kezelni otthon, nem kell ezért rendelésre járni. Persze kamillás kezelést javasoltak, később kiderült nem szabad azzal kezelni. Októbertől kezdve a lábam egyre jobban fájni kezdett, sajnos el kellett kezdenem szedni az Algoflex-et, hogy a fájdalmam kicsit csillapodjon. Napjában 1-et kellett csak szednem, de azt sem minden nap. Természetesen a sebészeten nem ellenőrizték, hogy a csont egyáltalán összeforrt-e vagy sem.

        Mivel év vége közeledtével a fájdalmam egyre fokozódott (napi 1-2 Algoflex szedése mellett, mely rendszeressé vált), januárra kértem időpontot az érsebészhez aki korábban műtött.

        Arról tájékoztatott, hogy a nagylábujjamon kialakult egy fekély, de sajnos műtétre van szükség mert a beteg lábamon a főér elzáródott. Sajnos még mindig nem volt tudomásom arról, hogy a csont összeforrt-e vagy sem. A műtét sikerült, megindult a vérkeringés, de ekkorra már nem csak a nagylábujjamon jött le a köröm hanem még u.azon láb kislábujján és a mellette levőn is amelyek szintén felsebesedtek és felteltek gennyel.

        Az érsebész azt mondta, helyre fog jönni mindegyik lábujjam, csak nagyon hosszú idő kell hozzá.

        Múlt héten jártam bőrgyógyásznál is, aki a beteg lábujjaimat nem tekintette meg, annyit mondott csak, hogy gombás és felírt egy gombaölő gyógyszert. De mintát nem küldtek még soha bőrklinikára és most sem.

        Jelen pillanatban a 3 lábujjam beteg, idén év eleje óta szedem rendszeresen a napi 3*1 Algoflex-et, a lábujjaimat 3%-os hidrogén-peroxiddal kezelem mert tele van gennyel. Járni nagyon nehezen tudok, és a mai napig nem tudom, hogy az ujjcsont összefort-e vagy sem. A fekély sem múlt el sajnos (megjegyezném, hogy vér nem jön belőle csak genny. Úgy hallottam ez az információ is fontos).

        A háziorvosom a lakóhelyemen levő sebészetre küld csak el ahol úgy érzem a lábamat nem kezelik. A közeli megyeszékhelyen egy egyetem klinikája működik, de oda nem kapok a háziorvostól beutalót mert a háziorvos sajnos nem foglalkozik a beteg testrészemmel.

        Megköszönném ha tájékoztatna arról, hogy az október óta tartó rendszeres Algo-flex szedése okoz-e bármi problémát a szervezetemben vagy nem kell aggódnom!?

        Továbbá nagyon tanácstalan vagyok, hogy kihez forduljak? milyen szakembert kell felkeresnem aki nem küld tovább hanem kezeli a problémámat? Már nagyon szeretném, hogy végre megszünjenek a fájdalmaim és meggyógyuljanak a lábujjaim. A fekélyes lábnak valóban ennyire lassan kell gyógyulnia és ilyen nagy fájdalommal?

        Netán a fentiek alapján elképzelhető, hogy nem lehet már a lábujjaimat megmenteni és amputálni kell?

        Mielőbbi segítségét előre is köszönöm!

        Üdvözlettel:

        Ágnes

         

        WEBBeteg szakértő válasza a fekély témában

        Kedves Ágnes!

        Sajnos a fekélyek nagyon nehezen gyógyulnak, főleg ha keringési zavar talaján alakul ki, és még cukorbetegség is fennáll.  Az Algoflex ronthatja a vesefunkciót, ezért azt ellenőríztetni kell. Érsebészhez és bőrgyógászhoz is rendszeresen járnia kellene. Az amputáció a legvégső megoldás, ezért azt csak akkor végzik el, ha a lábujj már sehogy sem megmenthető.

        Üdvözlettel: Dr. Bodnár Edina

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bodnár Edina
        Orvos Itt kérdezhet

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-25 23:27:55; Megválaszolva: 2011. szeptember 27., 14:31

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Két héttel ezelőtt vettem észre a mellékelt képen látható sötét foltot a talpamon. Tudom, hogy egy ilyen kép alapján nem lehet diagnózist mondani róla, de aggódok miatta és a következő hetekben nincsen lehetőségem...
        üdv észleltem valami kinoveseket a szamban mi lehet ez?
        Egy vagy másfél hónapja észrevettem , hogy a szokásosnál sokkal több hajam és szememöldököm esik ki, szempillák is mintha gyakrabban. Fejbőröm szinte mindig hámlik, több orvosnál voltam, nem mondtak semmit, annyit maximum, hogy férfias...
        Az elmúlt időszakban fehér foltok (kb. 3-4 dió méretű) jelentek meg a nemiszervemen és annak környékén. Mi okozhatja?
        Kedves Doktornő! Pár évvel ezelőtt lett egy barnás folt az arcomon. Eddig nem volt semmi gond vele, de mostanában egyre jobban nő, ami aggaszt. Mi lehet ez? Nem olyan lapos mint volt, kitüremkedik és feketés pöttyök is vannak rajta. Képet...
        Tisztelt Doktornő! Megtenné kérem, hogy megnézi a CT összefoglalót és elmondja milyen túlélési esélyeim vannak? Úgy érzem, a kórházban nem teljesen őszinték velem. A lokális májkemoterápia nem segített, most úgy tűnik, az azt követő...
        Tisztelt Orvos, 34 éves férfiként az utóbbi 5 hónapban fokozott hajhullást veszek észre magamon, a homloktól a fejtető végéig látványosan megritkult a hajam, mely erős fényben száraz haj esetén is már szembetűnően látszik. Az elmúlt 2...
        Tisztelt Doktor úr / Doktornő, Aggódom a csatolt képen látható folt miatt, ami nyomásra érzékeny, egyébként tünetmentes. Egy élő karácsonyfát hoztunk a lakásba és talán arról mászhatott le egy kullancs ami megcsípett. Bár nem láttam...
        Tisztelt Doktornő! Olyan problémával fordulok ön felé, hogy a jobb hónalj bőröm felületén halálható 2 ponton el változás. Körülbelül 1-másfél hónapja van ott. Időnként, körülbelül 6-7 naponta meg duzzad azon a részen és kifakad....
        16 éves korom óta harcolok a gyulladásos pattanások ellen. Túl vagyok 5 sztk- borgyogyaszon, 2 magán bőrgyógyász és egy harmadik magán amit már a munkahelyem biztosít. Eddig csak egy magán doktorom tudta megoldani a problémám a doxycyclin...