Hirdetés
      • Pattanásos hát

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Serdülő korom óta folyamatosan kisebb nagyobb pattanások vannak a hátamon. Azt hittem, hogy 20. életévem után már nem nagyon fognak jelentkezni, de nem így lett. Azóta folyamatosan előjönnek az újabb és újabb "csúnyaságok". Nyáron jobb a helyzet némi napoztatás után, de téli időszakra újra visszatér. A kérdésem, hogy lehet-e ez ellen tenni valamit? Úgy hallottam, hogy vannak hormonális készítmények, de amellett kockázatos a babavállalás, ezt el szeretném kerülni. Mit tegyek? Előre is köszönöm a segítséget!

        WEBBeteg szakértő válasza a Pattanásos bőr témában

        Kedves Kérdező!
        Ez a probléma nagyon sokaknak okoz gondot a serdülőkor elmúltával is. Mivel az, hogy panasza nem szűnt meg nem csak a hormonoknak köszönhető. A hormonok kiváltotta gyulladás csak az egyik oka lehet a pattanásoknak. A másik a túlzott faggyútermelés, a harmadik, hogy léteznek olyan baktériumok, melyek a gyulladást kiváltják. Tehát nem lehet kizárólag hormonkezeléssel befolyásolni a pattanásokat, aszerint kell megválasztani a kezelést, hogy elsődlegesen melyik tényező felelős tünetei kiváltásáért a felsoroltak közül. Annak eldöntésére, hogy Önnél melyik a kiváltó ok forduljon bőrgyógyászhoz.

        Dr. Varga Viktória
        bőrgyógyász

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szerkesztőség
        Orvos Itt kérdezhet

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-02-18 18:57:21; Megválaszolva: 2011. július 27., 11:40

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! Elnézést kérek a fotó miatt először is! A fotó bal oldali részén látható valószínűleg egy aranyér, mely fájdalmat nem okoz és nem is vérzik. Máskor is volt már, de ekkora nem és az vérzett is. Óvatosan végzem a...
        Tisztelt Hölgyem/Uram! Múlthét folyamán megjelent a lábujjamon egy folt. Bár beütöttem akkor a napokban, azonban nekem nem úgy tűnik, mintha sérülés lenne. Sokkal inkább egy nagyon furcsa anyajegynek látom. 2 hét múlva kaptam időpontot...
        Kedves Doktornő! Az arcom jobb oldalára illetve a homlokomon és a hajvonal mentén egyik napról a másikra kiütések jelentek meg (az arcom bal oldalán egyeltalán nincs egy kiütés sem). Pici piros dudorok, közvetlenül egymás mellett. Nem viszket,...
        Kedves Ildikó! Bár tudom, hogy nehéz látatlanul megállapítani egy adott tünetegyüttes okát, de remélem közelebb kerülünk a valósághoz. Alapvetően elég zsíros a bőröm, tágak a pórusaim az arcomon, de ez nekem nem okoz semmiféle...
        Tisztelt Doktornő! Már régebben megjelentek ilyen fehér hólyag szerű valamik a hímvesszőmön és mint ha a herémen is lennének ilyenek. Nagyon ritkán viszketni is szokott de csak rövid ideig. Azt szeretném megtudni hogy mik lehetnek ezek és...
        Üdvözlöm!19én szikével eltávolítottak 2 anyajegyet az arcomról.az lenne a kérdésem, hogy mikor kezdhetem el kenni cicagéllel?már sebes húzódik össze varrat nélkül csinálták.
        Tisztelt Doktor Úr/Nő Néhány hónapja a makkomon elváltozásokat vettem észre. Tisztelettel kérem, hogy vessen egy pillantást a mellékletként csatolt fotóra és véleményezni szíveskedjen azt. A rendszer csak egy képet enged, de a másik...
        Tisztelt Dr. Bodnár Edina! Körülbelül 6-7 hete jelentkezett először a szeméremdombomon egy nagyobb folt, amit először Canesten krémmel kezeltem mondván biztosan gombás fertőzésről van szó. A krém nem segített sajnos, és körülbelül 1...
        Üdv Valamiféle csalán kiütésem van, voltam dokinál először Lordestin 5mg írt és egy kenőcsöt, ami sajnos semmit nem használt,így vissza mentem újabb kenőcsöt és gyógyszert írt ( Lendin 20mg és ELOCOM kenőcsöt, sajnálatos módra ez sem...
        T. Dr.nő! Az lenne a kérdésem hogy hogyan lehet a szőrnövekedést kordában tartani.... szinte mindenhol nő. a hátsómon, az ujjaimon, a lábujjaimon stb lehetetlen helyeken, valamint a szakállamat is kb 3-4 naponta borotválnom kell. Mi okozhatja...