Fogamzásgátló-szüneteltetés

Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! 20 éves vagyok. 13-14 éves korom óta szedek fogamzásgátlót, az arcomat, illetve vállamat, hátamat, karjaimat ellepő gyulladt pattanások miatt. Azóta nem fordulnak elő lényeges számban pattanásaim, súlygyarapodást nem észleltem, menzeszem rendszeres, illetve kevésbé fájdalmas, görcsös. 3 évig szedtem szünet nélkül Cypromix nevezetű fogamzásgátlót, utána írt fel egy gyengébbik fajta gyógyszert az endokrinológusom (akihez kontrollra folyamatosan járok) , Dienille nevű fogamzásgátlót. Ezt szedem már 3 éve. Szünet nélkül lassan 6. éve szedek gyógyszert, gyermeket még nem mostanság tervezek, illetve tervezünk. De félek, kihatással lenne mégis későbbiekben a termékenységemre a szünet nélküli szedése a gyógyszernek. Endokrinológusom nem javasolt szünetet, interneten 2-3 hónapos tabletta szünetekről olvastam. Előző hónapban 1 tabletta kihagyása miatt 5 napig menstruáltam, miközben szedtem tovább, miután elmúlt, 2 napra rá jött a 7 napos szünetem, amivel nem is volt problémám, mégis kétségek között vagyok, megéri e a szervezetemnek. Ezért szeretnék tanácsot kérni Önöktől, mit javasolnak, tartsak-e nagyobb szünetet, pihentetni a szervezetemet pár hónapra, és ha igen, azt hány havonta tegyem és mennyi időre? Illetve később a tabletta véglegesen való letétele miatt, visszatérhet-e a gyulladt arcbőr, illetve egyéb helyeken? A választ nagyon szépen köszönöm előre is! Tisztelettel! Nikolett

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bodnár Edina válasza fogamzásgátló témában

A hormonális fogamzásgátlók szedésében nem kell szünetet tartani, de ha abbahagyja véglegesen a gyógyszert, akkor lehet számítani arra, hogy a pattanások újból jelentkezni fognak.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. március 21., 15:49; Megválaszolva: 2021. április 06., 15:38
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Cypromix
Kedves Doktorúr/Doktornő! Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy én a cypomix fogamzásgátló tablettát szedem már egy éve, de a bőrproblémák...
Pattanás
Tisztelt Doktornő/Úr! Körülbelül fél éve hagytam abba a fogamzásgátló szedését, és egy hónapja nagyon csúnya, újra feltöltődő pattanások...
PlEVA+ pajzsmirigy , oltás
Három hónapja PLEVA betegséget diagnosztizáltak nálam (egész testfelületemen kiütött) , amire kortikorszteroid és antibiotikus kezelés kaptam .2,5...
Fehér foltok a péniszen
Tisztelt Doktor nő/úr! Pár hónapja egyik napról a másikra fehér foltok jelentek meg a péniszen, azóta több kis folt is lett, nem viszket nem fáj...
Lipóma eltávolítás
Szeretném megkérdezni, hogy testsúly csökkentéssel, zsírégetéssel a lipómák visszazsugorodnak-e vagy feltétlen sebészeti eljárást kell alkalmazni...