Visszatérhet az acne?

Tisztelt Doktornő! Korábban bőrprobléma miatt Roaccutant (20 mg/nap) szedtem 10 hónapig. E gyógyszer mellé a Cypromix gyógyszert javasolták a Bőrgyógyászaton. Az arcbőröm szépen rendbe jött, aminek nagyon örülök. A Roaccutan-os kezeléskor használt arctisztítót és krémet továbbra is használom (La Roche Posay Effaclar habzó gél és Effaclar Duo+ krém) . Most egy másik fogamzásgátló tablettát fogok elkezdeni szedni, a Lindynette 20-at. A váltás oka, hogy a Cypromix szedése mellett valami oknál fogva többször volt hüvelyi fertőzésem. Korábban is a Lindynette 20-at használtam (a Cypromix használata előtt) közel 6 évig. A kérdésem az lenne, hogy amennyiben a gyakori mellékhatások között (10-ből 1-nél) a Lindynette 20 betegtájékoztatójában feltüntették az acne-t, számíthatok -e az acne újbóli visszatérésére? Esetleg előfordulhat, hogy ettől a gyógyszertől alakultak ki az arcomon a zárt comedók, és a hyperaemiás papulák? Ha ez az egész bőrprobléma a gyógyszer mellékhatása, mennyi idő alatt várható, hogy újra jelentkeznek a tünetek az arcbőrömön? Amennyiben visszatér az acne, ismételten csak a Roaccutan-os kúrával kezelhető? Lehet üldözési mániának tűnik a fokozott aggodalmam, de annyi "munkával" járt, mire kitisztult a bőröm, nem szívesen kezdeném el újból...Válaszát előre is nagyon köszönöm! Üdvözlettel

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bodnár Edina válasza Acne témában

A hormon tartalmú gyógyszerek egyes embereknél acnét váltanak ki, és sajnos nem jósolható meg, hogy kinél fog jelentkezni. Amennyiben a gyógyszerszedés mellett romlottak a bőrtünetei, akkor gyógyszerváltást javaslok.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. február 04., 23:57; Megválaszolva: 2015. február 08., 22:19
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Idegentest a szervezetben
Kedves Doktor Úr/Doktor Nő! Észrevettem, hogy a combom felső részén van egy sötétszínű pötty a bőr alatt, csak 1-2mm de jól kivehető volt a...
Rózsa hámlás
Üdv Doktornő! A kislányomon 6-hete kezdődtek a piros kiütések,először a mellkasán,törzsén volt 10db,utána széterjedt a lábára és kezére...
Kiütések a végtagjaimon
Üdvözlöm! Nagyjából egy héttel ezelőtt kezdtem apró, rendkívül viszkető kiütéseket felfedezni a lábfejemen. Azóta határozottan nőtt a...
Vissza-visszatérő kiütés
Tisztelt doktor nő! Szinte minden este előjön pirosság, szétpukkanó pici fehér hólyagok az arcomon. Egy éve már kezeltek ekcémával, szteroid...
Grover-kór
Kedves Edina! A Grover-kórra van valami krém vagy gyógyszer, ami elmulasztja ezeket a piros pöttyöket? Előre is köszönöm a válaszát.