Végbél viszketése

Tisztelt Doktor Nő/Úr! Kb. 10 éve végbél körüli viszketésem van, ami nagyon megkeseríti az életemet. Sajnos nemhogy az okát nem tudják megmondani, még enyhíteni sem igazán sikerül. Öblítőt nem használok, tisztálkodáshoz gyógyszertárit használok, a WC papír illat- és színezékmentes, nem hordok műszálas fehérneműket. Féregtenyésztés negatív lett, de a biztonság kedvéért a Decarist is be kellett szednem. Allergiára, ekcémára szedtem gyógyszert, gombaölő szert használtam kenőcs és gyógyszer formában is. Mivel gyakran puffadtam, ezért arra gondoltak, hogy emésztési gondjaim vannak, ezért glutén és laktóz érzékenységre is vizsgáltak. A glutén negatív lett, a laktóz pozitív, de diétázom és a hasi panaszaim megszűntek, de a viszketés nem. A steroid tartalmú kenőcsök segítenek addig amíg használom, azután szinte rögtön kezdődik újra a probléma. Aranyerem nincs, végbél fissurám volt többször is, amit megműtöttek, azóta ilyen problémám nincs. A proktológus rákente a viszketést a fissurára, de a műtéttől sem változott semmi. Az első fissurát megelőzően 1-2 évvel jelentkezett a viszketés. A nőgyógyász sem talált problémát. Soha semmilyen elváltozást nem látnak az orvosok, kivéve amikor két alkalommal kicsit elfertőződött és váladékozott. Szeretném megkérdezni, hogy van-e esetleg ötlete, hogy mi állhat a háttérben, ill. hová tudnék még segítségért fordulni. Rengeteg időt, pénzt, energiát szántam már erre a problémára és nagyon szeretnék már tőle megszabadulni. Segítségét nagyon köszönöm

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bodnár Edina válasza a viszketés témában

Valószínű, hogy több összetevője van a panasznak. Próbáljon meg cukor nélkül étkezni, szedjen Detralex tablettát, ússzon. Időnként előfordul végbél környékén pikkelysömör, mely viszkethet, ezért tünet esetén a steroid krémet javaslom.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. május 22., 21:47; Megválaszolva: 2014. május 29., 09:13
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Kézi elváltozás számítógép...
Éveken keresztül, naponta órákat töltöttem számítógép előtt, legtöbbször játékokkal, de most az online oktatás beköszöntével szinte az...
Bőr alatti kiütés
Tisztelt DoktorÚr/Nő! Egy olyan problémával fordulnék önhöz, ami már évek óta évente egyszer, de kétszer is akár előfordul, viszont amióta...
Anyajegyelváltozás
Tisztelt Doktornő! Segítséget szeretnék kérni. Kettő darab kérdésem lenne. 1. A péniszemen kijött egy nagyon pici, barna anyajegy, valamelyik...
Összehúzódik a pèniszemen a bőr
Szèp Jó Napot Kívánok. Olyan problèmám lenne, hogy a Pèniszemen a bőr . Ègèsszen a has falig összehuzódik. Ès elègè kènyelmetlen ègő èrzès...
Mi okozhatja ezt?
Tisztelt Doktornő/Úr! Pár hónapja péniszem felső részén kidörzsölődés-szerű tünet jelent meg, viszonylag erős fájdalommal. Egy ideig csak...