gyógyszer okozta bőrszárazság

Kedves Doktor Úr/Doktornő, az lenne a kérdésem, hogy gyógyszerek okozta viszketés, bőrszárazság mivel enyhíthető? Édesapám prosztatadaganatának kezelésére kapott hormonok mellékhatása az, hogy folyamatosan viszket és nagyon száraz a bőre, főleg a talpon. Eddig a Culevit krémet a talpán alkalmazva javult a helyzet, de a bőre továbbra is viszket. Vettünk már bőrsemleges gyógyszertári mosakodókrémet. Tudom, hogy ez enyhe és elviselhető mellékhatásnak számít, de mit tehetnénk még? (A cukra rendben.) Köszönöm válaszát és kellemes ünnepeket Önnek!

Dr. Stehlich Gábor válasza bőrszárazság témában

Tisztelt Kérdező!

Ebben az esetben a prostata daganat miatt is viszkethet. Természetesen a bőrszárazság is okoz viszketést.

A mosdókrém nagyon jó választás. Azt úgy kell használni, hogy szárazon bekeni a bőrét és utána zuhannyal lepaskolja. Csak ezt használja, ne legyen szappan és tusfürdő.

Recept nélkül kap a gyógyszertárban Cremor aquosust, ezzel zsírozza a testét, naponta többször is.

Talpa Linola Urea, ez szépen felpuhítja.

Tisztelettel: Stehlich Gábor

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Stehlich Gábor
Dr. Stehlich Gábor Bőrgyógyász, kozmetológus, allergológus
Kérdés: 2012. december 18., 10:20; Megválaszolva: 2012. december 19., 13:19
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
A bőr berepedezettsége, szárazsága
A bal kezem hüvelykujjának körménél berepedt a bőröm, és igen fájdalmas. Azonkívül száraz és viszketésre hajlamos a bőröm, különösen a...
a bőr hirtelen ráncosodása
Kedves Doktornő! A bal kezem különösen a tricepsz táján rövid idő alatt megráncosodott, a jobb kezemnél semmi változást nem veszek észre....
száraz fül
Tisztelt Válaszadó! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy 3-4 napja iszonyú száraz a fülcimpám, hámlik, a hátsó részén pedig be is van...
tenyér szárazság
T.válaszadó erősen száraz a tenyerem már hónapok óta.volt egy ekcémám a lábamon és a kezemen de elmúlt a krémektől amit írtak. ez azonban...
Cserzett herezacskó
Tisztelt válaszoló! Néhány napja a herezacskóm rendkívüli módon kiszáradt.Nem fáj, nem viszket, nem ég, olyan, mint egy csiszoló papír.Enyhén...