Sotret alkalmazása

Tisztelt Doktor Úr/Nő! Az arcomon, homlokomon, állon számos hyperaemias papula, helyenként pustula, számos zárt comedo van. Tegnap a bőrgyógyász Sotret 10 Mg lágy kapszulát írt fel, amit napi 1X kell szednem. Különböző fórumokat olvasgatva, viszont elégé megilyedtem, s elkeseredtem (természetesen voltak pozitív vélemények is) . A következő kérdéseim lennének: Ha elkezdem szedni a gyógyszert pont beleesek a nyári kánukilába, strandolások, kirándulások időszakába, hányas faktor számú naptejet kellene használnom ahoz, hogy megfelelő védelmet kapjak (világos bőrű, szőkésbarna hajú vagyok) . Nem írtak fel fogamzásgátló tablettát (nem élek egyenlőre nemi életet) , akkor ez nekem nem szükséges. Ez a gyógyszer hormon készítmény (ezt is hozzászólásokból olvastam)? Lehet borotválni, szemöldököt szedni? Ha a májam károsodna és a bőrgyógyász engedélyével letenném a gyógyszert akkor a májam "károsodva" maradna, vagy újra vissza nyerné egészséges állapotát? Ha vége a kúrának újra előjönnek a pattanások? Mennyi ideig tartana nekem egy kúra 51 kg vagyok. Ha szárazság lépne fel akkor Unguentum Ad Vulnera, Unguentum Stearini kellene szednem, ezek hatásos készítmények? Tényleg igaz, hogy kicsattanhat, vérezhet a szám? Mensest megzavarhatja? Ha elkezdem szedni, akkor 2-3 héten belül több pattanásom lesz? Félek a mellékhatásoktól, de a pattanásoktól szívesen megszabadulnék. Merjek bele vágni? Gelbra nevezetű gyógyszert lehet szedni mellette? Köszönöm a válaszukat!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Stehlich Gábor válasza pattanás témában

Tisztelt Kérdező!

Ennek a betegségnek ez a gyógyszere, nagyon helyesen ezt írta fel a bőrgyógyász. 5-6 hónapos kúra szükséges. Az első hónapban akár több pattanás is lehet. A gyógyszer mintha alúlról kinyomná őket, de utána gyorsan csökken a számuk. Ha abbahagyja sokáig tünetmentes lesz. Ez lehet pár hónap, de lehet pár év is. Ha lőjön gyorsan kell elkezdeni a szedését és akkor már 2-3 hónap is elegendő.

Orra, szája kiszáradhat, ezt kenni kell és akkor nem vérzik.

Ez egy kis dózis nem kell miatta aggódni. Napra is mehet reggel 9 h előtt és délután 16 óra után.

Borotválkozásnál és szőrtelenítésnél pontszerű kis hámhiány keletkezhet, de ez nem szokott zavaró lenni.

A gyógyszer nem hormon, hanem A-vitamin sav.

Őszinte tisztelettel: Stehlich Gábor

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Stehlich Gábor
Dr. Stehlich Gábor Bőrgyógyász, kozmetológus, allergológus
Kérdés: 2012. június 02., 11:33; Megválaszolva: 2012. június 04., 10:25
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Rózsa hámlás
Üdv Doktornő! A kislányomon 6-hete kezdődtek a piros kiütések,először a mellkasán,törzsén volt 10db,utána széterjedt a lábára és kezére...
Kiütések a végtagjaimon
Üdvözlöm! Nagyjából egy héttel ezelőtt kezdtem apró, rendkívül viszkető kiütéseket felfedezni a lábfejemen. Azóta határozottan nőtt a...
Vissza-visszatérő kiütés
Tisztelt doktor nő! Szinte minden este előjön pirosság, szétpukkanó pici fehér hólyagok az arcomon. Egy éve már kezeltek ekcémával, szteroid...
Grover-kór
Kedves Edina! A Grover-kórra van valami krém vagy gyógyszer, ami elmulasztja ezeket a piros pöttyöket? Előre is köszönöm a válaszát.
Viszkető iütések
Tisztelt Doktornő! Pár hónapja jelentek meg rajtam (főleg csukló, boka, kézfej tájékon) a képen csatolt, kb 0,5-2 cm nagyságú kiütések....