Hirdetés
      • Aknék, comedók, pattanások

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő! Bőrproblémával fordulok Önhöz. 1 éve hagytam abba a fogamzásgátlót. Fél éve nagyon apró pattanások jelentek meg a hátamon és a mellkasomon, arcomon, nyakamon. Most már a vállam is tele van. Ezek főként a hátamon, de kiváltképp az arcomon nagyon durva gyulladásnak indultak. A viszketés is sűrűn előfordul, főként arcon és a vállon. Két hónapja kezdtem el rendszeresen edzeni járni, de volt már olyan az életemben, hogy jártam edzeni és nem volt ilyen jellegű problémám. Persze az arcomon a bőröm seborreás, így megszokott, hogy nem teljesen tiszta, de ezúttal tényleg nagyon durván sok jelent meg. Ez akkor is túlzás ahhoz képest, amilyen volt. Nagyon tartok attól, hogy az edzés miatt, az izzadástól vannak rajtam ezek a bőrhibák, nem szeretném ugyanis emiatt abbahagyni a testedzést. Voltam vérvételen, mellékletben csatolom az eredményeimet. A bőrgyógyászom azt mondta, hogy hormonálisan rendben vagyok. Ő antibiotikumot akart felírni, de én azt nem engedtem, mert nem hinném, hogy helyes megoldás lenne ilyen jellegű probléma miatt antibiotikumot szedni. Egy másik fajta gyógyszert már szedtem (ami állítólag megöli a baktériumokat), de semmit sem hatott. Teljesen kétségbe vagyok esve, mert nagyon szép bőröm volt a testemen. Az arcom volt az egyedüli, ami kicsit problémás volt, de most katasztrófa ahogy kinézek. Már azon gondolkodom, hogy elkezdem szedni a Diane-t. Kérem, amennyiben tud számomra helyes megoldást illetve javaslatokat, írja meg! Köszönettel: Beáta

        Dr. Tóth Gyöngyi válasza a pattanás témában

        Tisztelt Kérdező! A bőrpanaszai hátterében biztosan nem a testedzés áll, nyugodtan folytassa tovább. Valószínűleg a fogamzásgátló miatt volt eddig rendben a bőre, de most felerősödhetett a már eddig is meglévő aknés bőrtípus. A bőrgyógyász által javasolt antibiotikum terápiával egyet értek amennyiben nagy gyulladt csomók jelentkeznek. Van lehetőség helyi kezelésre is, de ezek is recept köteles, bőrgyógyász által felírható készítmények, így azt javaslom keressen fel ismételten bőrgyógyász szakorvost.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tóth Gyöngyi
        Bőrgyógyász-kozmetológus Itt kérdezhet

        Dr. Tóth Gyöngyi

        Kérdés: 2012. április 07., 17:42; Megválaszolva: 2012. április 14., 21:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Mar egy ideje küzdök vele én börgombanak mondanam canesten kremet hasznalok ra de az csak eltünteti max 1 napig hoszas hasznalat utan de visza jön kis potykent elkezdviszketni valadzik majd gyulladas ujbol viszketö érzes es nehéz megállni hogy ne...
        Tisztelt Doktor Úr! Az első tengerparti nyaralásom alatt a kézhajlatom elkezdett viszketni. Bekentem aloé vera krémmel, a sos vízre gyanakodtam. Viszont azóta is van hogy elkezd viszketni és piros is... mit tegyek ? Sajnos képet nemtudok küldeni,...
        Tisztelt doktornő! A mellékelt kép alapján mit tudna mondani? Viszkető, vörös, hámló foltok a herezacskóm. Köszönöm megtisztelő válaszát!
        Tisztelt Doktornő! Hozzátartozóm betegségével kapcsolatban szeretném kérdezni. Hasnyálmirigyen lévő cisztózus képlet (kb.2x3,5cm),amely nem növekszik,-jóindulatúnak nyilvánították,kontroll után-, okozhat e a bőrön megjelenő...
        Tisztelt Doktornő! Kb. egy hónapja egy pici , kb borsónyi nagyságú bőrből nem kiemelkedő piros folt jelent meg a jobb oldali mellhajlatomban, ami időnként viszket, főleg ha viz, nedvesség éri, vagy ha a karom felemelem. Eddig babahintőport...
        T. Doktornő! 39 éves nő vagyok, a hajammal eddig sosem volt gondom, pár éve hullott egyszer foltokban, de vashiány rendezésével visszasűrűsödött. Jelenleg viszont diffúz erős hullást (csomókban) tapasztalok egy hónapja, ami kb két hete...
        Kedves Doktornő! Pár hónappal ezelőtt megjelent a nyakamon egy akkor még kis méretű, testszínű, szemölcsnek kinéző képződmény, ami pár nappal ezelőtt megduzzadt és kétszeresére nőtt, olyan, mintha megtelt volna vérrel. Először csak...
        Kedves Doktor úr/nő, Az isotretionin kúrával kapcsolatban fordulnék önökhöz. Az arcbőröm nagyon zsíros és fénylő volt mindig, hatalmas tág pórusokkal karöltve. Pattanásaim többnyire apró tűhegynyi méretű kis pattanások voltak, nem...
        Tisztelt Doktornő, egy héttel ezelőtt bőrgyógyász egy kis csomót „tisztított ki” a jobb fülkagylóm mögött, közvetlenül ahol a fülkagyló a fejhez csatlakozik. Azt mondta hogy atheróma, ami előzőleg be volt gyulladva, az...
        Üdvözlöm! A kisfiam hónalján először szeptember végén jöttek ki olyan elváltozások, amik úgy néztek ki, mintha egy vízhólyag elpukkant volna, tehát kb. kör alakú, piros, hamhiányos folt. Több volt egymás mellett, a hónalj legfelsőbb...