• Hogyan lehetne ezen változtatni

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Évek óta szenvedek az arcbőröm állapotával.Nagyon sok helyen megfordultam már az miatt hogy az arcbőröm száraz, ha nem kenem akkor kipirosodik, kifehéredik a bőr felszíne, azaz nagyon kiszárad és szinte hámlik a bőröm.Emiatt nagyon sok évvel ezelőtt felírták az elocomot, amit elég sokáig használtam, majd arcom újra rakoncátlankodott, többszöri különböző arckrém csere után felírtak egy gyógyszertárban kikeverendő krémet ami frotocortot tartalmaz.Ezt is használom már évek óta, ha használom nagy panaszom nincs, de reggel este kennem kell vele, mert ha nem kenem be egyszer az első tünet hogy viszket. A lényeg ami miatt Önöknek írtam, hogy tudom és már többször hallottam, hogy ezek szteroidos krémek, ami hosszú távon nem használható.Próbáltam már több fajta olcsóbb, drágább arckrémet de egy pár nap után, mindig vissza kell térnem az évek óta használatos frotocortos krémhez. Múlt hét pénteken a kis fehér tégelyből kihagytuk ezt a krémet, egy pár napig jó is volt, de most újra bedagadva, kipattogva, kiszáradva, kipirosodva, viszketve és feszülő arcbőömre ma már megint kentem a fent említett krémből. Folyadék bevitelre nagyon figyelek. Arcpírt sosem kellett használnom, mert meg van a természetes arcpirosítóm, ami ott már kis hajszálerekkel van teli. Azt mondják ez is a szteroidos krémektől van, habár édesanyámnak szintén hajszáleres az arca és ő sosem használt hasonló krémeket, szóval ez szerintem öröklődött. A kérdése pedig az lenne hogy Ön mit tanácsol erre a helyzetre? Nagyon sok idő és pénz után sincs változás és sajnos mindig marad a szteroidos krém. Várom válaszát, nagyon szeretem ezt az oldalt, mert mindig ésszerű és érthető választ kaptam és igazán tiszteletre méltó hogy van ez a lehetőség és szánnak időt a kérdések megválaszolására.

        Dr. Bodnár Edina válasza a bőrelváltozás témában

        Semmiképp ne folytassa a steroid krémek használatát! Amit javasolni tudok, az a Protopic 0, 1%-os krém naponta 2x, és ezen felül a Physiogél A.I. használata naponta többször. Valószínűleg rosaceája van, ezért kerülje a forró, fűszeres, csípős ételeket, az alkoholt, kávét, a hideg, szeles időben való kint tartózkodást, illetve a napfényt. Érdemes lenne egy ún. H.pylori kilégzési tesztet végezni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bodnár Edina
        bőrgyógyász, onkológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Bodnár Edina
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2012. február 09., 20:21; Megválaszolva: 2012. február 10., 13:01

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Nemsokára megyek anyajegy ellenőrzésre eddig még kifejezett ellenőrzésen nem voltam.De nagyon izgulós fajta vagyok.Amióta pajzsmirigy beteg vagyok több anyajegyem is lett.Most találtam párat amelyek számomra eléggé...
        Tisztelt Doktornő! Kérdésem a következő,kb fél éve csak a jobb talpamon a képen látható hólyagok jöttek elő. Ezek általában kis vizes hólyagok,pár nap múlva leszáradnak és eltűnnek a talpamról, majd pár hét múlva újra...
        Tisztelt Doktornő! Már régóta tart a problémám, és kezdek eléggé elkeseredni, mert a kezelések nem tűnnek hatásosnak. Eredetileg egy vörös foltként indult a makkomon a húgycsőnyílás körül. Volt áttetsző folyás és úgy tűnik, hogy...
        Tisztelt Szakértők, 28 éves fiatalember vagyok Budapestről. Február óta adok plazmát, heti két alkalommal, ez idáig a 36. alkalmam, a 45. után sem a közeli, sem a távoli jövőben nem tervezek plazmàt adni. A problémám, hogy a karomon, az...
        Kedves Doktornő! Vegyiparban dolgozó középkorú (43) férfi vagyok.Munkámból adódóan sok időt töltök munkavédelmi zárt bakancsban. Néhány hete a bal lábam nagy lábujjának a csúcsán megjelent egy kinövés,először körömágy benövésnek...
        Tisztelt Doktor Úr! Sumetrolim első két tabletta beszedése után (Streptococcusra pár hete szerdtem dalacint, de nem gyógyultam ki, és a fülorrgégészem szerint csak penicilint vagy sumetrolimet tud adni) a mellékelt képen látható módon...
        Tisztelt Doktornő! Első kérdés: A véleményét szeretném kérni a feltöltött képeken látható, általam szemölcsnek vélt képződményről. Ha nem szemölcs, lehet-e daganatos elváltozás? Van-e vele teendőm? El szeretném távolítani...
        Tisztelt Dr.Bodnár Edina! Van 2 anyajegyem,amelyek nagyon gyanúsak számomra.Azért írok Önnek,mert csak augusztus közepére kaptam időpontot bőrgyógyászatra.És elég aggódós típus vagyok.Nagyon sok folt jelent meg rajtam amióta pajzsmirigy...
        Tisztelt Doktorno! Kulfoldrol irok, ezert is fordultam eme lehetoseghez, es a kovetkezo kerdesem lenne. Fogfajas miatt az elmult 4 napban intenziven szedtem Ibuprofen 400mg gyogyszert.Az intenzivitas azt jelenti kb 6 orankent 1 tabletta .Neha egy egy szem...
        Tisztelt Hölgyem/Uram! Segítséget szeretnék kérni. 2 hónapja látogattam meg a bőrgyógyászatot ellenőriztetni az anyajegyeimet. Az orvos nem volt túlságosan figyelmes. Maximum 2 percig vizsgált, majd megállapította, hogy mindegyik...