• Mi okozhatja az alsó ajak féloldalas duzzanatát, ill. a környező bőr gyulladását?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Kb másfél hónapja tapasztaltam, hogy az alsó ajkam jobb oldala alatt kivörösödött a bőr, ami égő, száraz érzéssel társult. Ehhez kapcsolódik még az ajkaim szárazsága, illetve az, hogy az alsó ajkam jobb oldala mintha duzzadt volna. Mivel az alsó ajkamról nem tudtam eldönteni, hogy vajon mindig asszimetrikus volt-e, vagy most a duzzadt, így ezt figyelmen kívül hagyva először herpeszre való krémmel kezeltem, de nem lett tőle jobb. Próbálkoztam egyéb "házi praktikákkal": hiperolos oldat, körömvirág krém, sanatopic krém, amik közül egyedül a sanatopic használt, ami kb. 5 nap alatt elmulasztotta a bőröm vörösségét, azonban a kenegetés abbahagyását követően 2 napon belül kezdődött minden előről. Ezek után elmentem bőrgyógyászatra, ahol kontakt dermatitis-t állapítottak meg, amire locoid lipocream krémet kaptam. Egy hétig kentem vele a számat (4 napja hagytam fel vele), aminek hatására az ajkam alatti gyulladás (vörösség) elmúlt, azonban az ajkam duzzanata, illetve az ajakszárazsága továbbra is fennáll. Ami érdekes, hogy az alsó ajkam bal oldalán nem hámlik a bőröm, a duzzadtnak tűnő jobb oldalon viszont igen. Szőlőzsírt rendszeresen használok, de az ajakszárazságon sokat nem segít. (Nem tudom, hogy van-e jelentőssége, de az elmúlt hónapokban sikerült kilábalnom - legalábbis remélem.. - a lábamhoz makacsul ragaszkodó gombából, ami során elhasználtam jó pár tubus nizoral krémet a lábamra) Mi állhat ezen tünetek hátterében? Ez továbbra is bőrgyógyászati probléma, vagy érdemes egy belgyógyászatot felkeresnem (ahogy olvastam, a belgyógyászati gondok kihathatnak az ajkakra). Köszönettel!

        Dr. Tóth Gyöngyi válasza a bőrelváltozás témában

        Tisztelt Kérdező! A tünetet bőrgyógyászati probléma okozza, hiszen a kapott kezelésre elmúlt a pirosság, gyulladás. A szájszárazságra továbbra is zsírozó krém használatát javasolnám, amennyiben ez nem csak az ajakra hanem a szájnyálkahártyára is kiterjed vagy szomjúságérzet is jelentkezik vele együtt, akkor javasolnám belgyógyász orvos felkeresését. A féloldali ajakduzzanat miatt keress fel ismételten bőrgyógyász szakorvosát, látatlanban nehéz diagnózist felállítani.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Tóth Gyöngyi
        Bőrgyógyász-kozmetológus Itt kérdezhet

        Dr. Tóth Gyöngyi
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2012. január 20., 21:54; Megválaszolva: 2012. január 23., 22:34

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        T. Dr.nő! Az lenne a kérdésem hogy hogyan lehet a szőrnövekedést kordában tartani.... szinte mindenhol nő. a hátsómon, az ujjaimon, a lábujjaimon stb lehetetlen helyeken, valamint a szakállamat is kb 3-4 naponta borotválnom kell. Mi okozhatja...
        Tisztelt Doktor ur! A böratka hullik-e a testböl? (Összetéveszthetö-e a tetüvel, rühatkával?) Köszönettel Balazs
        Tisztelt Doktornő! Nagy meleg hatására viszkető kiütések, foltok jelennek meg a bőrömön: hát, mellkas, vádli. Utóbbin megmarad, előbbi kettő elmúlik. Felülete sebes, érdes. Eleinte apró pontokként jelent meg, majd már a képen látható...
        Nem tudom mi lehet ez. Pattanás szerű és volt hogy megnyomtam és genyes vér jött ki belőle. Tele van a lágyékom.
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Körülbelül egy éve fedeztem fel, hogy a herezacskómon szigetszerűen apró vöröses/lilás kiütések vannak. Kifeszített bőr esetén jól láthatóan kiáramlik belőlük a vér, majd lassan visszatér. Előfordult már,...
        Tisztelt Doktornő! Már jó pár hónappal ezelőtt vettem észre először, hogy a péniszemen, pontosabban a fitymámon, a makk alatt egy részen, kb. 1-1.5 cm-es területen elkezdett fehérré válni a bőr (képen megjelölt részen, egyébként...
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! A napokban észrevettem, hogy a hímveszzőmön található egy pattanásszerű elváltozás. Csatoltam képet is sajnos a weboldalra nem lehet jó minőségű képet feltölteni, úgyhogy egy képmegosztó oldalra töltöttem...
        Tisztelt Doktornő! Serdülő fiam arca nagyon csúnya, gyulladt pattanásos. Csak szteroid tartalmú gyógyszerekkel lehet ezeket visszamaradó hegek nélkül kezelni, eltűntetni? Vagy létezik kevésbé drasztikus megoldás is? Előre is köszönöm a...
        Jó Napot! Pár napja a péniszemen megjelent 2 kisebb piros folt ami egy idő után elkezdett égni.Nem csináltam vele semmit mert reméltem hogy magától elmúlik de úgy túnik hogy nem akkar.Az lenne a kérdésem hogy van-e esetleg valami gyógyszer...
        Tisztelt Doktor Úr, Nő! Lábszáramon vettem eszre piros foltokat jobb lábszáramon illetve a bal lábszáramon is 2 -dbot nem viszket semmi . Nagyon allergiás vagyok munkám miatt folyamat hosszú nadrágba vagyok melegbe is 40 fokos üzemben. Csak a...