• Rheumatoid arthritis: muszáj gyógyszert szedni?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Rheumatoid arthritisem van, de nem szeretnék erős gyógyszereket szedni, főleg nem szteroid tartalmú gyógyszert. Van olyan gyógyszer, aminek nincs sok mellékhatása, vagy elképzelhető, hogy egyáltalán ne kelljen gyógyszert szednem egy idő után?

        WEBBeteg szakértő válasza a rheumatoid arhtritis témában

        A rheumatoid arthritis sokízületi gyulladás, melynek hátterében kóros autoimmun folyamatok állnak. Ennek visszaszorítására törekszünk alapvetően, amikor az ún. bázisterápiás szereket adjuk a betegeknek. A közös jellemzőjük: amellett, hogy visszaszorítják az immunrendszer kóros működését, a csontvelő működését gátolva a vérképzést is gátolhatják, májkárosító hatásuk lehet, valamint gyomorpanaszokat, hányingert okozhatnak.

        Alapvetően azért az a hosszú távú tapasztalat, hogy sokkal többet nyerünk a gyógyszerek adásával, mintha nem kapná a beteg. Természetesen meg kell találni azt a szert, amely az adott szervezetben nem okozott mellékhatást, de ugyanakkor elég hatékonyan gátolja a gyulladást. A legenyhébb hatású egyébként a Salazopyrin és a Delagil, de sokszor egy agresszívabb betegség esetén nem elég hatékonyak.

        Az, hogy egyáltalán ne kelljen gyógyszert szedni, nagyon ritka, de elvileg nyugalomba kerülhet a betegség, illetve idősebb korban, a kiégett formákban is találkozhatunk ilyen esetekkel.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-04-09 14:24:24; Megválaszolva: 2010. április 09., 14:24

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr.Nő! Egy éve reuma arthitist állapítottak meg nálam. Salazopyrint szedek 2x1 naponta. Azt szeretném kérdezni, hogy a salazopyrin tartós szedése milyen hatással lehet a szervezetre? Vagy miként lehetne azokat csökkenteni.
        Tisztelt Doktornő! Négy hónappal ezelőtt kismedencei gyulladásom volt, melyet többféle hosszan tartó antibiotikummal sem sikerült meggyógyítani (Doxiciclyn, Klion, Azi Sandoz, Zinnat). Sajnos a kezelés hamarabb kezdődött el mint a...
        T. Dr. Nő! Levelem egy kicsit hosszú lesz, de rheumatológián még nem jártam panaszommal. 3 évvel ezelőtt megcsípett a térdhajlatonban valami ami elfertőződött és kaptam rá tetanuszt és dalacint amitől kb. Fél évig hasmenésem volt. Rá...
        Tisztelt Doktornő! Kérném a segítségét a mellékelt kórszövettani lelet értelmezésében, Ön szerint mennyi a reális esélye a sclerodermának, illetve belgyógyász vagy bőrgyógyász orvos megkeresése javasolt-e? Makroszkópos...
        Tisztelt Webbeteg.hu Orvosai! Elég hosszú lenne ide leírni, meg nem is szeretném, de Az lenne a kérdésem, hogy a napokban heveny virusos fertozesen estem at, es kozben tobb helyen izuleti gyulladas alakult ki a labaimon, a tunetekkel egyutt illetve,...
        Tisztelt DoktorNő/Úr! Körülbelül egy fél éve alakult ki az első tünet ami a bal kézfejem II. MCP ízület duzzanatát és fájdalmát jelentette, ezt követte a jobb kézfej IV. MCP és jobb oldali sternoclav ízületek duzzanata és...
        2014 Novemberében kerültem Szegedre reumatológiára, érgyulladás gyanújával kezeltek. TÜneteim azóta is folyamatosan: hüvely, száj, szem szárazság, kóros izületi gyulladás, nyelven lévő fekély szerű hólyagok, ízlelés szinte teljesen...
        Tisztelt Doktornő! Az alábbi értékekben kérném a segítségét. 14 éves kisfiú eredményei, 2 és fél éve autoimmun thyreoiditis-t állapítottak meg nála. Kettős szálú DNS: 27, 60 ( 0, 0-20) ANF HEp 2 gy.homogén, Metafázis kr. gy....
        Üdvözlöm! 2015 március óta küzdök a betegségemmel(RA). A gond annyi lenne, hogy most vették el a medrolt, de a bázisterápiás szert folytatnom kell, viszont komoly mellékhatásai vannak(állandó szédülés, hányinger, végtag zsibbadás,...
        Kedves Doktornő! 38 éves, SLE beteg vagyok, 4 mg Medrol mellett mondhatni tünetmentes. Csontritkulásom is van a betegségem, ill. a szteroid miatt. Legutóbb két éve volt DEXA vizsgálatom és most lenne időszerű a következő. Jövőre szeretnék...