Inhalációs szerek mellékhatása

Tisztelt Doktor Úr/Nő!

2007. októberétől használok asztmára inhalációs készítményeket, most már a 4. inhalációs szernél tartok. Eddig használt készítmények:  Symbicort,   Alvesco,  Flixotide,  Foster.  A problémám az, hogy mindegyik szertől diszfóniám van. Elmegy, és erőtlen  a hangom.  Szakmám miatt is nagyon fontos lenne, hogy tiszta maradjon a hangom, meg persze nagyon zavaró is ez a kellemetlen mellékhatás.  Mivel tudnak kezelni, ha az inhalációs szerek ilyen mellékhatást okoznak?     

Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza a inhalációs szteroid témában

Tisztelt Kérdező!


Amennyiben asztmája van és fulllad, akkor feltétlenül szüksége lenne inhalációs szteroidra, ami sajnos okozhat rekedtséget. Talán az Alvesco az, ami nem kéne, hogy ilyet okozzon, mert ez csak a tüdőben válik aktiv szerré. Próbálja meg ismételten az Alvesco-t, inhalációt követően öblítse ki a garatját. Szedjen az Alvesco mellé 2x1 Oxist vagy Sereventet és napi 1x1 Singulair 10 mg-os tablettát este. Ha ez beválik akkor írjon és megpróbálhatjuk csökkenteni az adagokat.

 

Üdvözlettel: Dr. Brugós László

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2009. május 05., 13:53; Megválaszolva: 2011. szeptember 29., 11:08
Kérdések és válaszok: Asztma
Asztma lenne!?
Jó napot! Régóta fennálló nehézlégzésem van, amit a meglévő pánikbetegsegnek tudtam be eddig. Viszont egyre inkább nehezen kapok levegőt ami már...
Van e asztmám
Tisztelt Doktornő! A feltöltött dokumentumok alapján az kérdésem, hogy egyértelműen diagnosztizálható e nálam az asztma. A mellékelt...
Lehet e bajom?
Tisztelt Doktor Nő/Úr! Kérdésem az lenne hogy bölcsesség fog fájdalma miatt (éppen töri át az inyt ) rettentően faj a az inyem.. Erre először...
Mellékhatás vagy fóbia
Tisztelt Doktor Nő! Allergiás asztmám okán, 2018 januárja óta részesülök kezelésben. Az Alvesco nevű belélegzőszer lett első körben a...
Hisztamin intolerancia
Kedves Doktornő/úr! 3 éve kezelnek asztmával, krónikus orrnyálkahártya gyulladással! Pár hónapja refluxom is lett.3 hete pedig szorongásos...