• Allergia?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves DrNő! Van egy szép 14 éves lányom.És olyan gondunk van hogy fizikai terhelésre,(kerépározás,futás, )vagy melegre ha megízzad testén többszáz hólyagszerű kiütés jelentkezik ami nagyon viszked neki.Ha lehűti vagy zuhanyozik megszünik.Hová forduljunk?Mi lesz vele tesi órán? köszönettel egy aggód anyuka

        Dr. Csáki Csilla válasza a allergia témában

        Kedves Anyuka! A fizikai terhelésre, hőhatásra jelentkező csalánkiütés lehet alkati eredetű, ez azt jelenti, hogy semmi különös kimutatható oka nincsen. Ebben az esetben antihisztamin tartalmú gyógyszer bevétele ill. tartós szedése segít tünetileg. Egy részletes belgyógyászati kivizsgálás esetleg felderíthet rejtett okokat, ilyen lehet egy gócfertőzés az arcüregben, húgyutakban vagy pajzsmirigy rendellenesség. Allergiás háttér igen ritka, az a jellemző ilyenkor, hogy bizonyos élelmiszerek fogyasztását 1-2 órán belül követő fizikai terhelés vált ki csalánkiütést. Ezt csak úgy lehet diagnosztizálni, ha gondosan megfigyelik, van-e ilyen összefüggés. Ha igen, akkor fizikai terhelés előtt ilyen élelmiszert nem szabad fogyasztani vagy legjobb már egyáltalán nem enni 1-2 órával a sportolás előtt. Üdvözlettel: Dr. Csáki Csilla

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csáki Csilla
        allergológus

        Dr. Csáki Csilla
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. július 26., 21:49; Megválaszolva: 2011. július 28., 08:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Nő/ Doktor Úr! 3 éve volt egy gerincsérv műtétem és azt követően fájdalomcsillapítónak Tramadolt adtak. Ezt az elején “rendszeresen” kellett szednem kb. 3 héten keresztül,amíg nem múlt el a fájdalom. 100mg volt a kezdő...
        Kb 3 hete arra lettem figyelmes esténként, hogy az egész testemen előfordul a viszketés. Nagyon érzékeny lett a bőröm és a viszketés enyhítése után kipirosodik, és felhurkásodik. Esetleg ennek lehetnek komoly okai? 2 hónapja lett egy...
        Kedves Doktornő, Van egy hároméves fiam, aki már 1-1,5 hónapja nagyon nehezen vagy egyáltalán nem kap levegőt az orrán. Hiába csöpögtetünk vagy szívom az orrát porszívóval semmit sem használ. Egy hete voltunk egy orr-fül gégésznél, aki...
        Tisztelt doktornő! Vashiány miatt felirták nekem a sorbifer durules tablettát. Egy tabletta beszedése után 1,5 órával allergiás reakciók léptek fel nálam. Magas vérnyomás, pulzus, arczsibbadás. Sürgösen orvoshoz fordultam ezzel a...
        Tisztelt Doktornő! Szédüléses, gyengeséges tüneteim vannak több, mint fél éve. Múlt héten elmentem egy alapos vérvizsgálatra, ahol minden rendben, kivéve: Koleszterin: 5,6 mmol/L LDL: 3,63 mmol/L Eozinofil: 0,56 Giga/L Eozinofil:...
        Tisztelt DoktorNŐ/Úr! Allergiával kapcsolatos kérdésem a következő lenne. A súlyos allergiás reakció az anafilaxias sokk az allaergénnel történő találkozás esetén maximum mennyi idővel jelentkezhet. A kérdésem főként a gyógyszer...
        Jó napot. Olyan problémám lenne,hogy méhészkedéssel foglalkozom,körülbelül két éve.Csípett már meg méh többször is (nyakam,karom,bokám)kicsit megdagadt majd kb két napra rá eltűnt.Nemrégiben megcsípet közvetlen a szemem alatt...
        Tisztelt dr nő/úr! Orvosom többféle étel allergia miatt EpiPen inkekciót írt fel! Az lenne a kérdésem , hogy az van ráírva hogy nem tárolható hűtőbe de 25 fok felett se legyen.. De ha nyáron van 30 akár 40 fok is? Akkor mit csináljak?...
        Kedves doktornő, van egy 2 éve fennáló csalánkiütésem, amire lordestint és cetirizint szedtem, ami tökéletesen be is vált. Azonban most 11 hetes kismama vagyok és nem merem szedni ezeket a gyógyszereket. Bőrgyógyászatra csak februárra kaptam...
        Tisztelt Doktornő! Két éves koromban tojás érzékenységet mutattak ki nálam, de a háziorvosom nem foglalkozott ezzel, így fogyasztottam tojást, nagyon sokáig nem volt probléma az élelmiszerekkel. Viszont miután egyre idősebb lettem egyre több...