Allergia

2010. december közepén a kisunokám megbetegedett és anitibiotikumot kapott. Meggyógyult és kb. 1 hét múlva az egész teste tele lett kiütésekkel, majd pár nap múlva az allergia ellenes csepp ellenére a szája is megdúzzadt, így bekerült a debreceni gyermekklinikára. A házorvos először tejallergiát, majd a klinika inlább penicillin allergiára gyanakodott. Mindenesetre megvonták tőle a tejtermékeket is. Kb. 2 hónap kellett, mire elmúltak a kiütések. Időközben megcsináltatták a tajallergiára a vizsgálatot, amely szerint az eredmény negativ, de a gyermek allegia szintje? nagyon magas, ezért azt javasolták, hogy mégse egyen tejterméket. A mai napon a klinikán ismét vért vettek, most ott a penicillin allergiiát nézik. Időközben is előfordúlt, hogy például virsli evés után egy pár inkább csalánszerű kiütés kijött rajta. Miután most nem jár bölcsödébe, így nálunk van. A kisunokám szőke, fehér bőrű, alvás után is, hidegre is a kis arca az átlagnál jobban kipirosodik. Mi okozhatja ezeket a tüneteket? Nekem volt egy súlyos gyógyszerallergiám, amikor majdnem megfulladtam. Talán ezért is aggaszt annyira és úgy látom, hogy az orvosok ezt elég lazán kezelik, gyakorlatilag nem mondanak semmit. Kérem szíves válaszukat.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Csáki Csilla válasza allergia témában

Kedves Kérdező!

Gyerekeknél leggyakrabban vírusfertőzések vagy baktériumfertőzések okoznak csalánkiütéseket, de természetesen a gyógyszerallergiát az Önök esetében célszerű kizárni. Ezek a csalánkiütések többször is előjöhetnek allergiára egyébként hajlamos gyerekeknél, mint ahogy az Ön unokája is az. 2, 5 éves korban gyakori, hogy már látjuk előre az allergiahajlamot a vérben mért magas össz IgE érték alapján, de még nem alakult ki a gyereknél, mire is lesz később allergiás. Ezért sem tudnak az orvosok mit mondani, keresik a kiütés, feldagadás okát (gyógyszer, tehéntej) , de lehet, hogy nem találnak semmi kimutatható okot erre. Néhány év múlva már elképzelhető, hogy kialakul unokájánál valamilyen konkrét allergia, pl. poratka, parlagfű stb. Legvalószínűbb tehát, hogy unokájánál sem gyógyszer, sem tejallergia nem lesz jelenleg kimutatható.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. február 24., 16:04; Megválaszolva: 2011. február 28., 12:58
Kérdések és válaszok: Allergia
Koronavírus vakcina beadása...
Tisztelt Dr. Hargonyi Csilla, Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy a párom nem meri beoltatni magát koronavírus elleni vakcinával, mert allergiás...
Allergia és vérvétel
Kedves Dr. Nő! 05.11-én megyek Inhalatív 40-es panel (allergén spec IgE) Rovar-allergén spec IgE (méh/darázs) vérből. Lendin 20 mg-ot szedek. A...
Olthatóságom Covid-19 vakcinával
Gyermekkoromban kétszer volt anaflixiás rohamom (penicillin – Vegacilintől , amydosphen) , ez a gyógyszerérzékenység mindig fel van tüntetve az...
Alkohol utáni szorongás, gyors...
Jó napot! Szeretném megkérdezni hogy mitől vannak ezek a furcsa tünetek alkohol fogyasztás után mint pl: remegés, vizes tenyerek, gombóc a torokban...
Újra előjöttek rajtam a...
Tisztelt Doktor Ur/No! 15 éves koromban nagyon durva allergiás reakcióim voltak (angioödéma,csalánkiütések testszerte,volt hogy a teljes arcom...